Останні декілька років в Україні б’ють рекорди щодо кількості нових видавництв. Загальна ситуація в країні не з легких, але сприятлива для розвитку видавничої справи. Тому, певно, ще більше небайдужих до книжок людей замислювалися про створення свого видавництва. Ви теж мріяли, але ідея залишилася фантазію? Що ж, Тетяна Верба дарує вам можливість втілити мрію в життя!
Для кого книжка «Издательский бизнес изнутри. От рукописи к бестселлеру» 100% мастрід? Я виділила три категорії:
- усі, хто планував/планує створити своє видавництво;
- власники та співробітники нових видавництв;
- небайдужі до книжок люди (особливо письменники-початківці), які хочуть дізнатися про життя організації, що дарує нам книжечки.
Якщо ви не маєте стосунку до жодної з цих груп, читати або ж ні – справа вашого смаку та інтересу.
Про що ця історія?
Підзаголовок книжки «Издательский бизнес изнутри» – «От рукописи к бестселлеру: пошаговое руководство по подготовке книги к печати, производству и продвижению» – повністю відповідає суті. Це той випадок, коли ви можете повноцінно презентувати себе одним реченням. Авторка книги не має наміру обманювати вас хайповою назвою, навпаки помітно, що Тетяна Верба ставить ціль навчити свого читача, поділитися власним досвідом.
Отже, «Издательский бизнес изнутри» можна умовно поділити на чотири основні теми:
- видавництво (структура, hr, kpi для співробітників);
- підготовка видання до друку;
- друк;
- маркетинг (брендинг видавництва, сайт, участь у книжкових виставках і все-все, що стосується цієї теми).
Найкраща нон-фікшн книжка ever
«Издательский бизнес изнутри» – яскравий приклад того, якою має бути нон-фікшн книжка. Структура кожної теми така: теорія + деталі + реальні лайфхаки видавництва + табличка, графік або інша візуалізація!
Приклад. Графік виробництва.
Зазвичай ця тема була б розкрита приблизно так: «График производства – это перечень изданий с основными показателями, намеченным плановым и фактическими сроком выпуска из типографии».
У книжці «Издательский бизнес изнутри»: «График производства – это перечень изданий с основными показателями: объемом в учетно-издательских листах, тиражом, форматом издания, характеристикой оформления, перечня всех необходимых процессов (этапов) производства, намеченным плановым и фактическими сроком выпуска из типографии. В данный график включаются лишь те произведения, над которыми будет работать издательство в планируемом году…». Далі автор наводить ще декілька нюансів щодо графіку, а потім показує приклад – графік виробництва видавництва Баланс Бізнес Букс.
Якщо ви щось не зрозуміли із самого тексту, візуалізація показує, про що йшла мова й як власне має бути. Ба більше – авторка відверто ділиться практичним досвідом і напрацьованим матеріалом. Що таке ISNB і штрих-код видання? Якою має бути назва та підзаголовок книжки? Як обрати папір? Як підготуватися до книжкової події?
На фініші
Прочитавши книжку й переглянувши додатки, ви теоретично готові. Готові відкрити своє видавництво, внести зміни в роботу вже наявного або почати співпрацю з видавництвом (як автор, співробітник, рецензент або блогер). Чому теоретично? Бо якими б зрозумілими не були пояснення, поки ви не спробуєте втілити їх у життя – це теорія. Та знову зазначу той факт, що ця теорія якісно й вичерпно розкриває всі теми й тільки й чекає, щоби хтось випробував її на практиці. У добру путь!
Схожі книжки: Ян Чихольд «Облик книги. Избранные статьи о книжном оформлении и типографике», Людмила Чельцова, Аркадій Мільчин«Справочник издателя и автора. Редакционно-издательское оформление издания».
Читати: Видавничий бізнес зсередини: практичне керівництво користувача
Читати: Як бренду заслужити довіру клієнтів? Уривок із книжки «Главная маркетинговая книга»
612 thoughts on “Видавництво зсередини. 15 років досвіду на 200 сторінках”