У кожному жанрі або категорії є книги, які можна радити як панацею – вони однозначні корисні й не зайвим буде їх прочитати. У класиці української літератури це неодмінно Франко чи Шевченко, в научпопі це Хокінг, а якщо брати таку вузьку категорію, як книговидання, то це – «Видавничий бізнес зсередини. Від рукопису до бестселера» Тетяни Верби.
Чим же примітна ця книга? Перш за все тим, що вона рівно про те, про що її заголовок. Жодних сюрпризів! А ще вона має кілька способів застосування.
По-перше, як покрокова інструкція.
Кожна з тринадцяти глав присвячена певному етапу книговидання і заснування видавництва – від підготовки та презентації рукопису автором до просування надрукованої книги видавництвом. Хто потрібен для повноцінної роботи видавництва? Як правильно підготувати макет до друку? І що це за код ISBN на кожній книзі? На всі ці та інші питання тут є відповіді.
По-друге, як підручник.
Тетяна Верба написала на подив змістовну і лаконічну книгу – 208 сторінок тільки практичної інформації. У ній немає тисяча і однієї історії успіху з життя видавництва «Баланс Бізнес Букс», зате є все необхідне, щоб створити ту компанію, яка зможе з нею зрівнятися. Тут присутня неймовірно важлива емпірична складова, без якої будь-яку книгу в нон-фікшені я вважаю неповноцінною і чим, на жаль, грішать зараз дуже багато видань бізнес-літератури, спираючись мотивуючі тексти, а не на навчальні. Саме тому «Видавничий бізнес зсередини» можна сміливо радити студентам – це справжня квінтесенція знань для тих, хто вчиться видавничо-поліграфічній справі.
По-третє, як просто корисна книга.
Аудиторія цього видання справді широка. Це і підприємці, і студенти, і автори. Але насправді, воно буде корисне для всіх, хто хоч якось бере участь в тривалому і, часом, непростому процесі донесення готового продукту до рук читача. Це і менеджери із закупівель, і логісти, і PR-менеджери, і продавці книгарень. Адже щоб робити свою роботу якісно, дуже корисно знати, що зробили з книгою до тебе і що ще належить зробити, щоб книга була прочитана.
Ну і, зрозуміло, ця книга буде корисна просто свідомим читачам, які тепер можуть зазирнути за лаштунки видавничої справи і дізнатися, через що пройшла книга, щоб вони змогли її прочитати. Ніякої магії, ніяких секретів, а тільки старання величезної команди, яка працює з однією лише метою – прочитана з задоволенням і користю книга.
Ірина Ночна
12 thoughts on “Видавничий бізнес зсередини: практичне керівництво користувача”