5 стратегічних порад від Стіва Джобса, Білла Гейтса та Енді Гроува

Два вчених дослідити роботу трьох керівників світового рівня і упакували свою роботу у 250 сторінок.


Цього року у видавництві «Клуб Сімейного Дозвілля» вийшла книга «Стратегії геніїв». Це робота двох вчених — професора Гарвардської бізнес-школи Девіда Б. Йоффі та почесного професора менеджменту Массачусетського технологічного університету Майкла А. Кусумано. Книга розповідає про 5 принципів, які використовували три видатних стратеги бізнесу — Білл Гейтс, Енді Гроув та Стів Джобс.


1. Дивись вперед — відраховуй назад.

Кожен стратег має розвинути бачення майбутнього, тобто вміти зазирати уперед. Зрозумівши, чого хочеш досягнути, варто відраховувати кроки у зворотному напрямку, адже все доведеться реалізовувати. Це стосується потреб споживачів, дій конкурентів, переломних моментів у розвитку галузі.

Навіть, коли компанія зосереджена на рутині, яка приносить їй прибуток, потрібно знати, де вона буде через кілька років.
Наприклад, у 1975 році Білл Гейтс та Пол Аллен зрозуміли, що продаж нового аматорського комплексу для ПК викличе попит на мови програмування та засоби для розробки програмного забезпечення. Тому вони взялися за цю сферу.


2. Роби великі ставки, але не став на карту компанію.

Хоч всі троє стратегів були видатними візіонерами, але ніколи не ризикували наскільки сильно, щоб це загрожувало існуванню їхніх компаній.

Ставки мають бути великими, адже тоді можуть змінити хід гри. Проте потрібно передбачити ризики, щоб у випадку провалу можна було оговтатися і рухатися далі.

Ще одним цікавим ходом була канібалізація власного бізнесу. Наприклад, Intel рухалася за «законом Мура»: кожні 2 роки потужність процесорів збільшується у 2 рази. Таким чином, компанія витісняє свої застарілі продукти новинками. Та ж сама історія відбувається з «айфонами»: на момент виходу нової моделі, попередня уже не так вабить споживачів.


3. Створюй платформи та екосистеми, а не просто продукти.

Стратеги зрозуміли, що набагато вигідніше мислити категоріями платформ, а не просто окремих продуктів. А якщо дивитися масштабніше — то екосистемами.

iTunes стала хабом для купівлі музики і змінила індустрію. Те ж стосується App Store, який дозволив розробникам створювати додатки для продуктів Apple.

Платформу потрібно розвивати з допомогою нових ідей та можливостей, а також дбати про розробників — адже від їхнього успіху і доступу залежить увага користувачів до вас.


4. Використовуй важелі та силу — дій за правилами дзюдо та сумо.

Інколи у протистоянні з конкурентами варто залишатися непоміченим. Таку стратегію обрав Джобс, коли входив у музичну індустрію. Звукозаписуючі компанії не сприйняли його як серйозного гравця, а коли зрозуміли помилку, було пізно.

Варто думати про ворогів і тримати їх поблизу. Для Гейтса у 1980-х роках ІВМ була головним партнером, від якого залежав їхній бізнес. Проте це не завадило ризикнути і зробити ставку на власну операційну систему.

Не варто боятися показати силу, коли потрібно. Під час переговорів з Apple Гейтс натякав, що зупинить розробку офісних програм для них, якщо браузером буде не продукт Microsoft. Аргумент-шантаж, подіяв.


5. Побудуй компанію навколо власного «якоря».

Лідери будували компанію довкола себе. І тому наступникам важко до них дорівнятися і показувати такий же успіх прибутковості.

І Джобс, і Гейтс, і Гроув розуміли, що мають недоліки і не один раз помилялися.

Вони звертали увагу на деталі, але вибірково — переважно на те, чим їм подобалося займатися: Гейтс — програмування, Джобс — дизайн, а Гроув — маркетинг.

Але стратеги завжди тримали у голові загальну картину, а до керування важливими напрямами ставили талановитих людей.


Невеличким бонусом йде аналіз роботи чотирьох молодих, але впливових керівників: Ларрі Пейджа з Google, Марка Цукерберга з Facebook, Джефа Безоса з Amazon та Поні Ма з Tencent.

«Стратегії геніїв» стануть у нагоді підприємцям, стратегам, маркетологам і будь-кому, хто приймає рішення у організації чи власному житті.


Схожі книги: «Стів Джобс» Волтера Айзексона, «Оригінали» Адама Ґранта та «Продається все» Бреда Стоуна.


Купити книжку в Yakaboo


ЧитатиП’ять етапів ранкового пробудження. Уривок із книжки «Чудовий ранок. Як не проспати життя»
Читати10 книг з психології, які допоможуть зрозуміти себе і світ навколо
ЧитатиВи вже познайомилися із персональним «чорним лебедем»?
ЧитатиТреба читати: Кристоф Ґальфар «Всесвіт на долоні»

(Visited 244 times, 1 visits today)
Роман Повзик
Роман Повзик
Запійний читач. Закінчив технічний університет, але замість дисертації з геомеханіки зайнявся медіакомунікаціями і консалтингом. Учасник незалежного мистецького об’єднання «Magnum Opus», яке організовує у Полтаві літературні заходи, зокрема презентації письменників (Іздрика, Кідрука, Жадана тощо). Намагається щодня писати по 1000 слів.
http://facebook.com/povzyk.roman