ІТ-сфера в Україні розвивається небаченими темпами. Що ж говорять про свій успіх найуспішніші компанії цієї галузі?
Книги про український ІТ-бізнес — таке ж рідкісне явище, як і взагалі про вітчизняне підприємництво. Тому коли щось таке як «Стартап на мільйон» Тімура Ворони виходить, то неодмінно купую і читаю.
Сам Тімур — український журналіст, який спеціалізується на ІТ-тематиці і пише матеріали для видань на зразок AIN, VC.ru, «Новое Время». У березні цього року разом з медіаменеджером Вірою Черниш вони запустили свою справу — допомагають українським стартапам отримувати публікації в українських та світових ЗМІ щодо свого проекту. Тому ця людина в темі подій українського технологічного бізнесу.
Книга «Стартап на мільйон» з’явилася у видавництві «Віват» цієї весни. У ній Ворона зібрав розповіді про успішні українські стартапи, які вже здобули визнання за кордоном, а його засновники стали рольовими моделями для багатьох молодих співвітчизників.
Тексти добре скомпоновані і перед читачем кожного разу постає історія спроб і поразок, впертої боротьби за досягнення мрії і зрештою тимчасову перемогу. Тимчасову, бо більшість цих проектів ще розвиваються і невідомо, якими ми побачимо їх через кілька років.
Серед героїв книги: Depositphotos, який входить у п’ятірку кращих фотобанків світу, Petcube — продуктова компанія, чий гаджет для спостереженням та грою з домашнім улюбленцем на відстані став хітом у США, Grammarly, що допомагає людям виправляти помилки у написанні текстів англійською, та багато інших.
Крім того, поряд з цими історіями, тут розміщені і роздуми людей, які не є стартаперами, але опікуються цією сферою, — інвесторами. Вони говорять про стан справ в Україні у цій сфері і з власного досвіду діляться порадами.
Ця книга дає надію. Разом з «10 успішними українськими брендами» вона показує, що українці не повинні відчувати меншовартість, а наполегливо працювати. Кожна історія у книзі Ворони — це розповідь про боротьбу мрійників-прагматиків за своєю ідею.
Ще одна важлива думка зі «Стартапу на мільйон»: не обов’язково перший проект стане успішним і зробить мільйонером. Можуть позиватися юристи, іноземний завод, який має випускати продукт, відмовиться це робити, давитиме конкурент у 10 разів потужніший. Може бути все. Але головне — рухатися і вчитися на власних помилках. Цей шлях проходили успішні сьогодні ІТ-компанії, перед якими відкриваються двері міжнародних інвесторів та які мають мільйонні бази користувачів.
Хочеться, щоб таких книг в Україні ставало більше, щоб підприємці у сфері ІТ бачили своїх колег і намагалися досягти їхнього рівня. Звісно, через кілька років книга застаріє: хтось продасть бізнес корпораціям, хтось збанкрутіє або розвинеться у більшу організацію. Але це ще краще покаже, наскільки динамічною є технологічна галузь.
Для кого: підприємці, програмісти, молоді люди, які бажають зробити свій стартап, журналісти.
Схожі книги: «10 успішних українських брендів» Богдана Ославського, «Як все починалося» Джессіка Лівінгстон.
Читати: 10 порад від засновників успішних українських брендів
Читати: Букви в епоху цифр: книги-провідники хащами технологічного світу
Читати: Прагнути до якості, спираючись на творчі підходи. Уривок із “Країни стартапів”
3 403 thoughts on “Як стати першим. Історії найкращих українських стартапів”