Рецепт написання бестселера від Дена Брауна: пити смузі зі шпинатом та прокидатися о 4 ранку

Фото: Masterclass.com

Відомий американський письменник, автор бестселерів «Янголи і демони», «Код да Вінчі» Ден Браун в інтерв’ю виданню The Guardian поділився секретами написання успішної книги. Перекладаємо найцікавіші моменти з цього інтерв’ю.

Творчий задум

За словами Брауна, ідея вашого твору не повинна бути надто оригінальною. Письменник нагадує, що, наприклад, Джеймс Бонд Ієна Флемінга ледь не в кожній книзі підкладає вибухівку та зачаровує дівчину, однак важливо не що він робить, а як він це робить. «Кожна ідея вже повторювалася знову і знову», — наголошує Браун. — «Вам не потрібна велика ідея. Вам потрібно її грандіозно втілити».

Основа твору

Основними складовими хорошого трилеру (йдеться саме про цей жанр, бо Ден Браун є експертом в ньому і, до того ж, Браун наразі проводить курс саме з написання трилерів на освітній платформі Masterclass — прим. пер.) є герой, його мета, перепони на шляху до її досягнення, які здаються майже нездоланними, та момент, в якому герой таки перемагає головного злодія. Браун наголошує, що не варто все ускладнювати: «Вибудуйте основу свого роману, починаючи з єдиного складового елементу. Зробіть його простим, легким для усвідомлення. Чи знайде Роберт Ленгдон джерело вірусу і врятує світ? Чи спіймає Ахав кита?…».

Один із перших уроків Дена Брауна на Masterclass стосується правила трьох С. Перше «С» — Contract. Це обіцянка, яку автор дає читачам і яку потрібно виконати, аби заручитися довірою та прихильністю. Друге «С» — Clock. «Ідея спливаючого часу (цокання годинника) просліджується навіть у такому романтичному творі як «Мости округу Медісон». Чоловік головної героїні повертається додому через два дні, тож закохані мають визначитися, чи хочуть бути разом. Якби двоє людей просто зустрілися в місті, нічий чоловік не мав би нікуди повертатися, а отже і не було б ефекту цокаючого годинника, така книжка була би нецікавою». Третє «С» — Сrucible, тяжке випробування. «Це одна з моїх найулюбленіших складових», — зізнається Браун. — «Загнати героїв у рамки та змусити діяти. Наприкінці книги «Щелепи» герої знаходяться на човні, що тоне, а прямо на них пливе акула. Океан є їхнім тяжким випробуванням: якби у них був цілий човен з потужним мотором, вони би легко обігнали акулу — і книга би на цьому закінчилася».

Ден Браун — не тільки письменник, а й викладач

Викладання у Брауна — в крові. Його батьки були освітянами, батько навіть отримав почесну відзнаку від Джорджа Буша-старшого. Однією з перших робіт Брауна була посада викладача, а письменництво сприймалося ним як хобі.

Про стандартні поради для починаючих письменників

Класичні настанови по типу «пишіть натхненно, зосередьтеся, не говоріть все напряму, а натякайте», за словами Брауна, є правильними, однак не надто допомагають. Коли Дену було 16, вчитель наставляв його: «Пиши про те, що знаєш», однак на той час він мало що знав. Тоді майбутній письменник вирішив: «Писатиму про те, що хочу знати. Я написав книгу Deception Point про гляціологію та NASA. Я не знав про це нічогісінько. У мене пішов рік на те, щоб дослідити таку тему, і це було хорошою розвагою».

Важливу пораду самому Брауну дали на початку його кар’єри: «Коли читаєш відгуки на свої книжки, хороші з них розслаблять тебе, погані змусять засумніватися в собі, тож просто роби собі, що робиш… Є частка людей, які чекають на мої романи і кажуть: «О боже, як же вони мені подобаються!», а є ті, що думають: «О боже, тільки не це, тільки не цей чувак знову, я його ненавиджу!». І це ОК, бо писати варто для тих людей, яким це подобається, а якщо комусь не подобається, то — у книг є така хороша властивість — щороку публікуються мільйони інших, тож можна знайти собі якусь до вподоби».

Про свій робочий процес

Ранок Дена Брауна починається о 4 годині. «Я намагаюся якомога швидше перейти від стану сну до робочого стану. Найкраще, що може бути у роботі о 4 ранку, — це те, що абсолютно ніхто не пише тобі о такій годині e-mail листи. Прокинувшись, я біжу на кухню, беру смузі зі шпинатом та каву — і мчу у свій робочий кабінет, де працюю 6—9 годин, залежно від того, скільки в мене вистачить енергії». Браун користується додатком, який щогодини блокує його комп’ютер рівно на хвилину, за яку письменник віджимається чи робить присідання.

Рецепт подолання творчої кризи

«Щоб побороти письменницький блок, треба продовжувати писати. Напишіть щось погане, що ніхто не побачить. Та цей процес покаже вам, як повернутися до написання чогось хорошого. На одну сторінку, яку я залишаю, викидаю десь 10».

(Visited 447 times, 1 visits today)
Yakaboo
Yakaboo
Найбільша online-книгарня України. Любимо книжки понад усе:)