Недолік практичних знань підштовхує багатьох бізнесменів до самоосвіти. Спеціалізованої літератури з управління і розвитку компаній безліч. А ось вибрати з усього різноманіття бізнес-порадників щось вартісне прочитання – досить непросто. Нижче книги, які з надлишком окуплять недолік знань в області маркетингу та ведення бізнесу.
Говард Бехар «Справа не в каві»
Корпоративна культура в Україні дихає на ладан. І тим самим додає інтересу і гостроти читачам книги Говарда Бехара «Справа не в каві». Історія-порада, історія-напуття людини, яка присвятила більшу частину життя розвитку кав’ярень Starbucks.
Справа не в каві, і не в позиціюванні, і не в маркетингу. Покупець, він же клієнт, він же цінитель напою, він же просто людина. І тут все дуже непросто. Тому що, словосполучення «просто людина» нівелює всі значення клієнта. Бо від клієнта – виключно від клієнта – залежить, буде твій бізнес розвиватися чи ні.
Навряд чи є щось більш марне, ніж бізнес, укомплектований якісним відділом маркетингу, який приділяє увагу юзабіліті сайту й активності в соціальних мережах, що організовує круті та масштабні партнерські програми, і при цьому…не думає про клієнта.
Автор зібрав десятки зворушливих і повчальних історій в цій книзі – з них просто і доступно робить висновки – прописні істини, якими на його думку, повинен керуватися кожен керівник і бізнесмен.
Корпоративна культура і механізми роботи тієї чи іншої компанії – те, чому український бізнес ще тільки вчиться. Управлінці пробують її вибудовувати – десь успішно, десь зовсім навпаки. Але ідеальна і недосяжна мета в контексті оцінки клієнта не як гаманця, а як головної складової успішного бізнесу – задана, мабуть, саме в цій книзі. Тут навряд чи знайдуться неочевидні поради. Або правила, про які ви не чули. Або істини, які викличуть сумніви. Але саме ці правила і рекомендації напевно стануть холодним душем для багатьох бізнесменів, які дбають про задоволення клієнта лише на словах. А насправді бачать в ньому лише спосіб озолотитися.
Йона Берґер «Заразливий»
Кожен підприємець давно засвоїв просту істину: з усіх видів реклами найефективнішим було і залишається «сарафанне радіо». Іноді воно коштує дорого, але найчастіше обходиться в копійки. Ідеї, продукти та послуги часом стають популярними за щасливим збігом обставин. Але якщо не покладатися на випадок, а докласти трохи зусиль, виявиться, що є деякі правила, яким популярність і успіх підкоряються.
Йона Берґер ці «золоті закони популярності» вивів, і не шкодуючи – докладно описує їх в книзі. Серед іншого, на популярність і поширення ідеї в найкоротші терміни впливає її практичність, унікальність, а також – несподіванка.
У книзі маса прикладів – смішних і сумних, правильних і не дуже. З них автор робить висновки та дає поради. Читається книга легко – це такий собі посібник з почуттям гумору для всіх, не тільки для бізнесменів або маркетологів. Книга буде цікавою і для блогерів, і для журналістів, її варто прочитати хоча б для того, щоб розуміти, чому ми захоплюємося тими чи іншими ідеями або продуктами.
Олена Чигрин
8 thoughts on “Бізнес-порадники, або Що почитати тим, хто має свою справу”