Yakaboo змінюється та запускає флешмоб #Ya_читаю

Сьогодні, 21 травня, у Yakaboo – день великих змін. Найбільший книжковий онлайн-магазин України презентував свій оновлений бренд, місію, стратегію розвитку та візуальний образ. Письменниця Ірена Карпа, редакторка «Української правди» Севгіль Мусаєва та бізнесмен Гарік Корогодський говорили як повернути моду на читання та згадували власні книжні історії.

Читання посилює державу

Сьогодні компанія Yakaboo змінилася і стала більш яскравою, емоційною та сучасною. За словами Івана Богдана (СЕО компанії), ребрендинг має сприяти реалізації глобальної цілі, яку компанія ставить перед собою на найближчі п’ять років – повернути українській аудиторії мотивацію до читання та зробити Україну найбільш читаючою країною Європи.

Наразі ситуація складна: якщо у 2018 році показник регулярних читачів складав 38%, то у 2020-му році  – лише 27 %. За словами Богдана, глобальна мета – щоб читало 60% населення країни.

 «Будь-які важливі зміни в житті часто починаються з відповіді на проблему або виклик. В основі нашого оновлення – теж виклик, який стоїть не тільки перед компанією, а й перед всією країною. Україна стрімко втрачає читачів. Кожен третій українець ніколи не читає книги, і глобально – це тривожний сигнал ослаблення української нації і держави», – зазначив Іван Богдан.

Щоб привернути увагу до цього та розпочати діалог про цінність книги, Yakaboo випустив Маніфест Читача, до якого можуть приєднатися всі амбасадори читання. Більше інформації – у нашому блозі.

Іван Богдан переконаний – не лише економічні показники мають бути показником успішності держави, а й показник рівня читання має стратегічне значення.

«Ми мріємо, щоб книги знову стали джерелом знань, сил, натхнення і впевненості для українців. Ми хочемо змінити ставлення до читання в Україні і повернути книгу в життя українців», – зауважив співзасновник Yakaboo Юрій Кривошея.

Що чекає читачів, видавців, авторів

Щоб книга у будь-якому форматі знайшла свого читача, компанія розширює сервіси для видавництв та авторів, адаптує читання до будь-яких гаджетів. Зокрема, серед найближчих планів – запуск мобільного додатку.

На базі Yakaboo  буде створено національну книжкову платформу, яка розробляється на базі сучасних IT-рішень. Технології дозволять максимально скоротити дистанцію між книгами та читачами. В 

«Ми хочемо створити умови, за яких авторам стане простіше знаходити свою аудиторію, видавництвам — будувати багатоканальну систему дистриб’юції у форматах B2С та B2B, інтелектуальній, культурній еліті — задавати тренди подальшого розвитку української книги», – зазначив співзасновник Yakaboo Юрій Кривошея.

Новий образ – мікс діджитального та традиційного

Візуальний образ компанії представив Гліб Петров, креативний директор агентства Madcats, яке розробило новий стиль бренду.

Петров назвав себе пропагандистом читання у дома та на роботі та згадав, як його майбутня дружина погодилася почати з ним зустрічатися, побачивши фото  Гліба з книжкою у нічному клубі.

Але повернемося до сенсів, які закладені у ребрендинг.

 «Основний колір ми взяли зі старої айдентики, щоб зберегти спадкоємність, але він став яскравішим та активнішим. У логотипі додано смисловий акцент — тепер він вертикальний і нагадує напис із назвою на корінці книги. Вийшов яскравий мікс діджитального і традиційного», – розповів Гліб Петров.

А дві крапки над буквою У символізують ті самі роги, які є у яка – головного героя старого логотипу.

Yakaboo змінюється та запускає флешмоб #Ya_читаю 0

Як читають Карпа, Мусаєва, Корогодський

Учасники дискусії обговорювали проблему зниження «начитаності» українців, згадували цікаві історії з власного життя та радили книжки-фаворити.

Севгіль Мусаєва, головна редакторка інтернет-видання «Українська правда», розповіла як під час навчання у Гарвадському університеті доводилося читати по 300-400 сторінок щодня. Редакторка вирішила вступати на факультет журналістики після прочитання «Саду Гетсиманського» Івана Багряного.

Письменниця Ірена Карпа зараз мешкає у Франції і часто отримує книжки від друзів з діаспори. Ірена згадала як брала інтерв`ю у авторки «Вибору» Едіт Егер та була вражена силою духу письменниці, яка пережила Голокост.

Гарік Корогодський, бізнесмен і письменник, поділився досвідом повернення до читання після тривалої перерви. Він читає різні книжки  і перечитує власні  – щоб зрозуміти, де можна було написати краще.

Гості дискусії розповіли про свої ініціативи по популяризації читання. Юрій Филюк, ініціатор та генеральний директор «Промприлад.Реновація» запустили проєкт з кодовою назвою «Читай», який має стимулювати читання. За його словами, у компанії є власна бібліотека, а резиденти щедро діляться книжками.

 «Книжки не лише змінили моє життя, а й побудували Yakaboo», – вважає Іван Богдан. За його словами,  розвиваючи бізнес, топ-менеджери часто шукали відповіді у тематичних книжках. Так було, коли будували кращий клієнтський сервіс чи випробовували нові маркетингові інструменти.

Читайте книжкові рекомендації Ірени Карпи, Гаріка Корогодського та Севгsль Мусаєвої незабаром у блозі Yakaboo!

Yakaboo запрошує долучитися до всеукраїнського проєкту #Ya_читаю

Як стати учасником:

1) зробіть пост у Facebook чи Instagram з хештегом #Ya_читаю, і розкажіть про книгу, яку читаєте саме зараз;

2) тегніть своїх друзів або тих, хто поділяє вашу любов до читання;

3) запитайте «А що читаєш зараз ти?».

Також ви можете скористатися стильною рамкою, яку ми залишили за цим посиланням: