Що читати, щоб бути рок-зіркою бізнесу: огляд біографії Бет Комсток «Вперед за мрією»

У видавництві Yakaboo Publishing вийшла друком книжка Бет Комсток «Вперед за мрією. Відвага, креативність та сила змін». Це бізнес-біографія однієї з найвпливовіших жінок США, що розповідає про шлях від піар-менеджерки локальної телекомпанії до керівниці однієї з найбільших компаній світу. Це також практичний посібник, де знайдуть поради молоді фахівці, досвідчені керівники чи управлінці, маркетингові директори, фахівці із роботи з персоналом, піарники. І що найважливіше, це книжка про силу змін, про те, як наважитись на інновації, працювати зі своїми ідеями й перетворювати їх на реальні проекти. 

Хто така Бет Комсток

Американський Forbs назвав Бет Комсток однією з найвидатніших жінок у бізнесі. 27 років вона працювала на керівних посадах у General Electric, багатогалузевій корпорації, яка займається виготовленням різноманітних видів техніки. Це компанія з понад столітньою історією та понад 300 тис. працівників. Бет прийшла в GE керівницею відділу маркетингу, а залишила цю компанію на посаді віце-президентки з інновацій. До цього авторка розпочинала свою кар’єру в медійних компаніях NBS, CBS and Turner Broadcasting як піар-менеджерка, а ще раніше працювала на місцевому телебаченні у Вірджинії. 

31 грудня 2017 року Бет завершила свою кар’єру в General Electric. Компанію очолив новий керівник, який змінив команду, в тому числі попросив піти й Комсток, але вона не впала у розпач, а розпочала новий професійний етап. Через кілька місяців після звільнення вона представила цю книжку. 

Наразі Комсток також виступає з лекціями на конференціях, співпрацює як консультантка з багатьма організаціями. Тепер вона почесна директорка в Nike і членкиня правління The National Geographic Society. 

Бет Комсток називає себе апологеткою змін. Вона адресує цю книжку передовсім молодим фахівцям, які тільки розпочали свою кар’єру і бачать себе творцями змін.

«Я хочу використати історії змін, які спровокувала й провела, щоб надихнути інших дослідити й переосмислити власний шлях. Я хочу втілити ідеї та концепти у плоть і кров, наполягаючи на новому підході до ведення справ. Знаю, як тяжко здійснювати зміни. І як необхідно їх впроваджувати. Ми більше не можемо працювати, як звикли, – сам ґрунт у нас під ногами щоденно змінюється. Зміни – це безладний, спільний, надихаючий, складний і безперервний процес, як і все важливе, що веде до прогресу людства».

Основний ключ до змін — уява

«Вперед за мрією» – книжка не про історії успіху, а про виклики підривних змін, які виникають у будь-якій компанії. Комсток пише не лише про перемоги, а дуже детально змальовує складний процес впровадження інновацій, щиро підсумовуючи, – що спрацювало, а що – ні. 

Книжка складається з 5 розділів, у яких авторка розкриває секрети свого основного підходу у бізнесі – «уявляння майбутнього». Комсток переконана, що «наше майбутнє не у зірках, а у нашій уяві та наших діях». 

Тут Бет щиро ділиться своїм досвідом співпраці з бюрократами та конформістами, які вже нічого нового не пропонують, але активно протистоять інноваціям (розділ «Ігноруйте вахтерів»). Чи з власного досвіду розповідає про ідеальне планування на тиждень та місяць, ділиться, де шукає натхнення і радить, як розвивати свою креативність. До прикладу, щоп’ятниці, у другій половині дня Бет відвідує музеї, мануфактури, презентації винаходів. 

Зміни для інтровертів

Авторка вважає себе інтроверткою, і цій темі вона також приділяє увагу у книжці: ділиться, як вона сама поводиться під час нарад з іншими інтровертами і як їй вдається виступати перед екстравертами, як дає поради тим, хто керує інтровертами. 

Комсток говорить багато про дозвіл, який ми щоразу маємо давати самі собі. Упродовж своєї кар’єри вона часто читала лекції для менеджерів, які починали кар’єру. Молоді фахівці жалілись, що не можуть втілити свої задуми, бо не мають дозволу від боса чи компанії. Авторка зібрала низку порад про те, як впоратись із невпевненістю та страхами.

«Від кого ви чекаєте схвалення? Від боса? Мами? Магістра Йоди? Отримайте дозвіл від самого себе. Ніхто інший вам його не дасть».

У відгуках читачі відзначають легкий стиль авторки, це захопливі історії, які немов переносять вас до офісу генерального директора General Electric, де відбувається нарада топ-менеджерів щодо впровадження нових технологій і програм, чи на робочу зустріч відділу маркетингу з приводу розробки нової стратегії компанії. Цю низку розповідей майстерно зв’язано в цілісну історію підкорювачки інновацій співавтором книжки Талом Разом.

Її основний висновок – «Світ ніколи не буде повільнішим, ніж зараз». Треба вчитись уявляти майбутнє, бути адаптивними і прагнути змін. 

Кому варто читати

Керівникам, фахівцям-початківцям, маркетологам, HR-менеджерам, піарникам, творцям змін, інноваторам, інтровертам. 

Кому не варто читати

Бюрократам, консерваторам, сексистам. 

Схожі книги

«Давати і брати. Революційний підхід до успіху» Адама Ґранта. Комсток часто згадує книжки цього автора, відомого психолога та вченого. 

«Нехай будуть з вами інновації» Аві Йоріша. Погляд на інший досвід впровадження інновацій. 

«Приціл. Як сприймати кращі рішення, коли весь світ проти тебе» Брендона Вебба. Буде корисною для тих, хто планує досягти успіху у кар’єрі та навчитись уникати критичних моментів. 

Оля Вишня
Ольга Вишня - менеджерка культурних проектів, журналістка. Працювала керівником відділу промоції та організації подій в Українському інституті книги, керівницею прес-служби Форуму видавців у Львові, журналісткою видання “Варіанти”, “Вголос”. Брала участь в організації національних стендів на книжкових ярмарках у Франкфурті, Лондоні, Празі, Болоньї. Кураторка проєкту “35. Українська актуальна література” у Pinchuk Art Centre.

8 thoughts on “Що читати, щоб бути рок-зіркою бізнесу: огляд біографії Бет Комсток «Вперед за мрією»

    Залишити відповідь