Як коронавірус вплинув на книжкову сферу Великої Британії: дослідження

Компанія зі збору і аналізу даних з книжкової сфери Nielsen Book UK 21 травня провела вебінар «Вплив Ковід-19 на книжковий ринок Великої Британії». Було представлено низку досліджень, проведених на початку березня  в кінці квітня 2020. Ми проглянули результати цих досліджень і готові розповісти про найцікавіше.

Почали читати більше

Один з основних показників — те, що 41% британців почали в цілому читати більше на карантині. Це заняття в них  на 8 місці за зростанням популярності (його обігнав перегляд фільмів, чим стали більше займатися 60% населення; дзвінки по відеозв’язку, допомога дітям з домашкою, приготування їжі разом із дітьми, спілкування у соцмережах, приготування їжі взагалі, садівництво чи рукоділля). Разом з тим, менше книг стали читати 10% читачів.

Електронні книжки почали більше читати 18%, а слухати аудіокниги — 9%. В аудиторії аудіокниг найбільше їх слухають чоловіки віком 18-34 років.

В середньому в тиждень доросле населення Великої Британії почало читати на 2,5 години більше. Якщо до карантину понад 15 годин на тиждень могло читати лише 11% людей, то після ця цифра виросла аж на 51%.

41% британців, які на карантині читали більше, впевнені, що по завершенню карантину так і продовжать тепер більше читати. У той же час 34% сказали, що повернуться до звичайного ритму.

67% пообіцяли, що так і читатимуть більше з дітьми, 61% — що тепер слухатимуть більше аудіокниг, а 57% тих, хто більше став читати в електронному форматі, — що так буде й надалі.

Що читають більше

75% читачів у Великій Британії зазначили, що в них на карантині змінилися теми книг, які були би їм цікаві. Найбільше інтерес зріс до художньої літератури про розкриття злочинів, наукової-фантастики, фентезі й історичних романів. Попри очікування, читачі менше читають книг, пов’язаних з пандеміями.

З нон-фікшн ситуація гірша. 36% читачів взагалі не стали більше читати книг цього жанру. З тематик, до яких виріс інтерес: книги з приготування їжі, історії, розважальні книги з завданнями й загадками, книги з садівництва і рукоділля, на тему здоров’я, гумористичні книжки, посібники з більш усвідомленого життя та самоосвіти. Окремі популярні тайтли: Adult Coloring Book (книга розфарбовка для дорослих), Good Vibes, Good Life (про те, як полюбити себе) та The Salt Path авторки Рейнор Вінн (автобіографічна історія про те, як авторка та її чоловік, в якого діагностували рак, раптово опинилися на вулиці і стали безхатьками. Та вони не впали у відчай і вирішили пройти один з найдовших пішохідних маршрутів в Англії).

Дитяча література частіше з’являлася під час карантину у топах продажів, особливо навчальна, та, яка допоможе у підготовці домашніх завдань; а також легкі книжки з ігровими активностями.

Купують більше електронних, ніж раніше

Попри те, що більше британців читають, в рамках цього ж дослідження лише 25% купують більше книжок (а більше читає 41%), тобто додаткове читання не обов’язково пов’язане з покупкою книг. 39% читали ті книжки, які вже в них були. 

Кожен сьомий британець почав купувати більше електронних книг. А ось паперові книги в цілому купувати стали менше.

У виборі книг 23% покупців орієнтувалися лише на свій смак, проглядаючи весь асортимент книгарень онлайн; 19% купували знайомих авторів; 15% слідкували за акціями, а 13% зважали на відгуки на сайтах. Відгукам у медіа довірилися 9% покупців, а розсилкам і рейтингам продажів на сайтах — по 8%.

41% тих, то на карантині купував більше книг, ніж зазвичай, впевнені, що підтримуватимуть цю звичку і по його завершенню.

44% книголюбів купували більше через Amazon, ніж раніше; в інших онлайн-книгарнях — всього 12%; на розкладках у супермаркетах — 11%; напряму від видавців більше купували всього 3%. Багато хто змінив свої звичні канали покупки книжок. 47% тих, хто раніше купував більше у супермаркетах, стали замовляти через Amazon. В інші онлайн-книгарні перейшли 20% тих, хто раніше купував у книгарнях фізичних. А 8% тих, хто замовляв через Amazon, вирішили що їм зручніше також купувати книжки в супермаркеті, прямо під час здійснення інших покупок.

Проте аж 44% з тих покупців, які перейшли на карантині з офлайн-книгарень в онлайн, стверджували, що перестануть купувати в інтернеті, як тільки обмеження будуть зняті; і лише 38% впевнені, що тепер надовго оберуть онлайн.