PR, бізнес, війна: 5 найкращих інсайтів з книги «Комунікаційна стратегія в бізнесі»

Вікторія Берещак, авторка книги «Комунікаційна стратегія в бізнесі. Як досягти максимуму в спілкуванні з аудиторією», партнерка проєкту трансформацій українського бізнесу Act4Change, дає «родзинки» зі свого практичного посібника для піарників та підприємців.

Вага голосу та репутація – це ті активи бізнесу, що від яких напряму залежать і можливості для масштабування й розвитку, і результати, і плани на майбутнє. Те, як, що і кому ви говорите, як звучите і взаємодієте з ключовими стейкхолдерами, визначає ваш потенціал. Ось інсайти з книги, які я рекомендую взяти на озброєння та втілювати в життя вже від сьогодні.

20230625_200225
1. Самурай, можливо, може бути без цілі, але ваш бізнес – ні.

Я переконана, що у вас точно є бізнес-мета, якщо ви власник бізнесу чи комунікаційник, який представляє чиїсь інтереси. Саме час узгодити бізнес-завдання із комунікаційною метою. Якщо спростити, то вам потрібна відповідь на запитання: “Ми говоримо, щоб що?”:

  • стати впізнаваним і медійним брендом,
  • наростити лояльність,
  • конвертувати лояльність у репутаційний актив чи кінцеві продажі, підсвітити експертизу,
  • збільшити свою частку інформаційного ринку,
  • погасити чи передбачити потенційну репутаційну пожежу,

… можна продовжувати ще і ще. Вам треба на березі визначити із стратегічною, а потім вже тактичною метою комунікації, а після того вже братись за пошук інструментів, форматів і каналів.

2. Думайте завжди про суть спочатку, а потім – про формат

Розповсюдженою помилкою є бажання чимдуж шукати формат, замість того, щоб як слід пропрацювати сенси. Комунікувати потрібно з позиції правди, а значить спочатку працюємо з логікою викладу, лексичним і стилістичним сміттям, звучанням і тональністю, стрункістю та інформативністю. Безумовно, важить те, в який спосіб і якими каналами доносити свої думки, проте не треба перестрибувати важливий етап формування комунікаційної цінності. Просто сприймайте кожну комунікаційну дію як виступ біля мікрофона в прямому ефірі: це дисциплінує і мотивує бути зібраним, логічним та послідовним у своїх словах та діях.

3. Створіть фабрику безвідходного, але ціннісного контенту

Не треба сипати експертними оцінками з приводу та без, аби тільки кількісно заполонити інформаційний простір, проте не варто нехтувати техніками ньюсджекінга чи data-driven комунікаціями із віральним потенціалом. А коли щось вийшло на одному майданчику, обов’язково переупакуйте його для іншого. Головне правило – кожен новий вихід має бути з доданою вартістю і переупаковкою.

Скажімо, експертна колонка в медіа може бути порізана на низку новин та постів для корпоративного сайту чи блогу, соцмереж, адаптована в подкаст, на її основі можна розкрутити інфографіку й аналітичний реліз для інших медіа. Можна створити картки для Telegram-каналу чи Facebook-сторінки, нішеве відео тощо. Все залежатиме від вашої кінцевої мети.

4. Говорити на часі і є про що

Говоріть про війну і своє місце (особисте, корпоративне, командне, громадянське) в ній. Про виклики, тренди, перспективи, загрози для ніші, галузі. Про те, що не влаштовує, і що хотілось би змінити. Про свою відповідальність і як ви даєте всьому раду. Про те, що не виходить і як це позначається на стейкхолдерах.

Розмірковуйте, діліться досвідом, внутрішньою аналітикою, поведінковими трендами, кейсами соціальної відповідальності. В книзі ви знайдете з десяток способів, як створити чи віднайти інформаційний привід, як зрозуміти сигнал, драйвер, стопер на ринку, спрогнозувати тренд та тенденцію, як збирати, накопичувати та аналізувати дані, запаковувати їх для медіа і робити віральним. Головне – будьте в контексті, а не зануреними в себе.

5. Інформаційне партнерство – вибір сильних

Не бійтесь вдаватись до техніки експертних round-ups та створювати спільні інформаційні приводи чи контент для журналістів. Даючи ретроспективу чи тривимірність за рахунок полярних думок чи позицій сторін, залучених в процес і у прийняття рішень (партнерів, конкурентів по ніші, громадськості в питанні) ви закриваєте запит і журналіста, і масової аудиторії на якісне, всебічне, комплексне висвітлення питання. Особливо круто це працює для гострих, проблемних, комплексних питань та тем, де є суспільне, бізнесове, професійне протиріччя.