#МамиЧитають: «Як приборкати час? 32 ідеї тайм-менеджменту для дітей»

Обкладинка дитячої книги про тайм-менеджмент «Приборкати час»

У якому віці починати навчання тайм-менеджменту? Чи давати знання в 6 років перед школою або «після трьох вже пізно»? Як вкласти в голову дитини всі інструменти, якими володіють батьки? А якщо батьки не володіють ними? Саме про це – книга «Як приборкати час? 32 ідеї тайм-менеджменту для дітей», враженнями від якої діляться наші оглядачки.

Оглядачки

Настя Заремба @anastasiia.zaremba: мама, яка прочитала більше 25 книг про виховання. Вірю, що в книгах можна знайти відповіді на будь-які питання, головне знати, де шукати.

IMG_6080-246x246

Юлія Прохорович @julia_prokhorovych: неідеальна матуся маленького хлопчика-шилопопика. Шукаю тишу в книжках, особливо люблю читати у ванні з піною та при свічках (просто це єдине місце, де мама може усамітнитися).

42-150x150

Ірина Юрченко @irinyurch: мама-книголюб. Вірю в те, що книги відіграють велику роль у формуванні особистості – не тільки маленької, а й дорослої

Про що книжка

Анастасія: Ця книжка про час та те, як познайомити з ним дитину будь-якого віку. Я б навіть сказала, що це збірка практичних порад, як навчити дитину плануванню, аналізувати свій час та день і вміти розпоряджатися своїм часом.

Юлія: Про те, як ми – дорослі – можемо допомогти дітям познайомитися з поняттям часу та його ефективним плануванням. Авторка зазначає, що планування та правильна організація часу потрібна не тільки дорослим і підліткам, а й діткам від 1,5 рочку! Правда, цікава думка?

Ірина: У книзі зібрані завдання, поради, ідеї, інструменти, вірші і методи – все для того, щоб подружити свою дитину з поняттям часу, режиму для і планування справ. Багато вправ не просто сконцентровані на понятті часу, але і вчать дитину уважності, організованості та відповідальності.

Чи знайшли ви для себе корисні поради з тайм-менеджменту

Юлія: Оскільки моєму синочку всього 2 роки, наша з чоловіком задача полягає в тому, щоб познайомити сина з поняттям часу. Спостерігати разом за зміною пір року – як спекотні дні літа змінюють холодні дощі осені. Як сонечко встає зранку після темної ночі (це актуально для батьків, у яких дитинка – жайворонок ;)) Все це можна вивчати за допомогою розмови, віршів, пісень та казок.

А також важливим моментом є те, що Альона Попова закликає слідувати за внутрішнім ритмом дитини, бо в такому віці вона сама краще знає, що їй потрібно!

Для діточок від 3 до 6 років мені сподобалася ідея щодо пригадування разом з дитиною, що вона робила протягом дня. А також можна разом планувати як провести вихідні. Важливо розмовляти з дитиною як із дорослою та надати їй право голосу! Таким чином, можна разом вчитися ефективно планувати час та отримувати задоволення від його проведення.

 

Анастасія: Для найменших діточок сподобалась ідея адвент календаря на цілий рік, де будуть позначені особливі дати, так можна і цифри вивчити, і місяці з порами року, і, навіть, дні тижня. Оскільки моїй донечці якраз виповнилося три роки, то для мене був найбільш цікавим розділ “Дитині 3-6 років”. Дуже сподобалась історія годинника від живого до атомного, обов’язково хочу провести з дочкою експерименти з сонячним, пісковим і водяним годинниками.

Зацікавила вправа для дітей старше 6 років “Смужка завдовжки 24 см”, думаю, що навіть дорослим буде цікаво зробити цю вправу та дізнатись на що саме ми витрачаємо свій час. Також сподобалась ідея зробити карти з рутинними справами які необхідно виконувати кожен день. Що ж стосується дітей від 10 до 16 років, то там вже цілком дорослі завдання з веденням щоденника, плануванням, картою візуалізації та іншим.

Ірина: Мені сподобалася вправа “Наслідки”, де автор пропонує допомогти дитині відключити “автопілот” і розширити горизонти бачення. Хороший приклад з книги – це обговорення по дорозі кудись, як ось сигнали світлофора. Якщо ми перейдемо на зелений – все буде добре. Якщо переходимо на зелений і дивимося по сторонах – раптом водій відволікся? – так краще. Переходимо на червоний і нічого не трапляється – порушили правило. А раптом щось трапиться? Автор наполягає на тому, щоб батьки дали можливість дитині самій придумати наслідки можливих дій.

Ще один цікавий метод – це коробочка “взяти з собою” і вечірня підготовка. Підготуйте коробочку (можна не одну, якщо дитина відвідує якісь курси) і запропонуйте заздалегідь зібрати те, що може стати в нагоді завтра, наприклад – в садку. Обговоріть можливу погоду, якщо на вулиці літо і спека, то потрібно не забути панамку. Іграшки, які дитина хоче взяти з собою й інші дрібниці. Таким чином, вам не доведеться вранці збирати це все по квартирі, а малюк точно буде підготовлений.

Післясмак

Анастасія: Загалом, в книзі багато хороших вправ для дітей пов’язаних з тайм-менеджментом, але я не дуже зрозуміла формат книги. Наприклад, навіщо було робити її кольоровою з купою зображень, це ж книга для мам, а не для дітей. А ще замало тексту, тому вона скоріше схожа на зошит з вправами, ніж на книгу.

Ірина: Погоджуся з Настею, мені так само не зовсім зрозумілий формат книги – з такою кількістю ілюстрацій. Дорослі начебто не потребують пташок-квіточок, хоч це і робить видання красивіше.

Мені не вистачило інформації. В цілому, «Як приборкати час?» не відкрила для мене нічого нового, крім великої кількості віршів. Я стикалася з усіма методами в інших книгах для батьків, деякі – з більш докладними поясненнями \ описами.

«Як приборкати час?» відмінно підійде тим, у кого немає часу читати тонни літератури, а методи потрібні – автор зібрала для вас усі інструменти.

Юлія: Можу додати, що такий формат книги – наче збірка вправ та ідей, що підходить для батьків, які хочуть швидко переглянути інструменти тайм-менеджменту і знайти щось прийнятне для себе. Тут майже немає аналізу, тому для більш глибокого вивчення теми необхідно звертатися до іншої літератури, деякі з них автор наводить по завершенні книги.

Топ 3 цитати

Ірина: 

«Привчайте дитину готувати речі для наступного дня. Якщо самі та не робите – навчайтесь разом, адже це добре допомагає організуватися вранці.»

«Усе, що малюк може помацати і побачити, він запам’ятає швидше. Діти молодшого віку не мають абстрактного мислення.»

«Якщо дитина чинить опір якому-небудь інструменту, відкладіть його і спробуйте використати дещо інше. Поверніться до того, що не сподобалося, за деякий час і відстежте реакцію.»

 

Юлія: 

«Базова основа тайм-менеджменту для малюків 1,5-3 роки – це поняття плину часу, зміни дня/ночі/пір року.»

«У малюків досить монотонний графік і “коротка” пам’ять, їм просто складно згадати, що ж такого особливого сталося за день.»

«Пам’ятаємо, що дитина – це дитина, яка хоче грати, бешкетувати і веселитися. Що вона нікому нічого не повинна, і ми приймаємо і любимо її безумовно.»

 

Анастасія:

«Пам’ятаємо, що малюки ще не сприймають абстрактних понять, у тому числі “час”. Тому ми добираємо наочний матеріал. Один з чудових інструментів для 3-6 років – пісковий годинник»

«Памятайте, що:

  • віковий поділ у нас умовний – одні діти щось схоплюють раніше, інші – пізніше;

  • не кожній дитині потрібні всі інструменти, але спробувати ми їм можемо дати, а там нехай самі вирішують, чи залишити це у своєму житті;

  • мама з татом або вже мають навички управління часом самі, або навчаються разом з дитиною.»

«Я вже згадувала про те, що якщо дитина сама не запланує свій час, то його запланують інші. Так само, якщо вона не вміє говорити “ні” і оберігати час на свої вправи, отже, вона говорить “так” часу для інших людей і їхніх справ.»

Кому варто прочитати

Анастасія: батькам, які не люблять багато читати і нічого не знають про тайм-менеджмент для дітей та дорослих.

Ірина:батькам, які не читають подібну літературу – інакше не знайдете нічого нового для себе. Також книга може бути цікава вихователям і вчителям молодших класів.

Юлія: батькам, вихователям та вчителям, які шукають швидкий рецепт тайм-менеджменту для дітей.

(Visited 187 times, 1 visits today)
Yakaboo
Yakaboo
Найбільша online-книгарня України. Любимо книжки понад усе:)