Agile проти вигорання і прокрастинації: як встигати більше і залишатись енергійним

Планування у стилі Agile (у перекладі з англійської — «спритний») з’явилось у корпоративному світі більш ніж два десятиліття тому. Воно дозволяє тримати у фокусі уваги всі аспекти особистого і кар’єрного розвитку. Сьогодні цей підхід управління інтегрують у свою роботу зокрема уряди Норвегії та Нова Зеландії. Катерина Ленгольд адаптувала критерії Agile-планування для особистого розвитку. У книжці «Просто Космос» вона розповідає, як ефективно складати робочий день, де брати енергію і як не втрачати мотивацію.

31543277_1860388390660105_5795054387281788928_n

Катерина Ленгольд — серійна бізнесменка з Кремнієвої долини, яка заснувала свій перший стартап у 20 років. Пройшовши шлях кар’єрних зльотів і падінь, вона переконалась: досягнути цілей допомагає не лише впертість, а й уміле планування. Катерина трансформувала популярний в управлінні командами метод Agile-планування для особистого розвитку, тому що зрозуміла: у сучасному мінливому світі ставити перед собою великі цілі недоречно. Її підхід в особистому плануванні не лише допоможе зробити недосяжні цілі реальними, а й підкаже, як успішно балансувати між кар’єрою, особистим життям і хорошим самопочуттям.

Що таке Agile?

Суть цього підходу проста:

  • щоб успішно управляти часом, треба вміти управляти енергією та емоціями;
  • великі й далекосяжні цілі слід розбивати на етапи;
  • головний ключ до успішної кар’єри — не трудоголізм і жертвування всім іншим, а збалансований спосіб життя і вміння розставляти пріоритети.

Чого вас навчить ця книга?

Книжки про особистий тайм-менеджмент я би розділила на дві категорії: перші — написані науковцями, які проводять дослідження і спостерігають за результатами, а другі — це правила і поради швидкоспечених коучів, виведені з особистого досвіду. Книга «Просто Космос» — це золота середина. 

Катерина Ленгольд спирається на наукові дослідження і описує власний досвід успіхів і невдач. Вона не радить усім стати жайворонками і прокидатись о 5й ранку, натомість пропонує замислитись: може ви невиспаний жайворонок зі збитим біологічним ритмом? Авторка розповідає, як змінила ставлення до багатьох речей, повірила у власні сили і навчилась ефективніше витрачати свої час та життєву енергію.

Авторка поєднує різні методики тайм-менеджменту. Аби встигнути зробити заплановане, потрібно, по-перше — розумно планувати, а по-друге — бути сконцентрованим. Для цього вона використову інструменти «помодоро» і поділ на «4 блоки» у своїй щоденній рутині. А ще радить не захоплюватися складанням to-do списків і скорочувати список пріоритетів на день, бо наша сила волі — досить обмежений ресурс. 

Таке поєднання різних інструментів показує, як кожен може творчо підійти до організації власного часу. Це стає частиною звичайного розпорядку дня і робить його якіснішим і динамічнішим.

Як спланувати ідеальний день

Для початку, усвідомити, на що варто витрачати енергію, тобто зрозуміти, що для вас є пріоритетним, а що — ні. 

Розділіть кожен день на 4 блоки по 4 години: 2 години — на робочі завдання, 1 годину — на саморозвиток, ще — для спілкування з близькими. І обов’язково включіть у планування відпочинок! 

Це один із ключових принципів Agile-планування, яке враховує всі аспекти життя. Звісно, жити за таким планом щодня дуже складно, але тримаючи його у голові, ви ймовірніше будете виділяти час на те, чого дійсно прагнете.

І в цьому вам допоможе Agile-щоденник для особистого розвитку.

Чому важливо аналізувати результати і змінювати плани

Один із способів утримувати мотивацію і дійти до мети — щотижня підбивати підсумки і аналізувати процес виконання поставлених завдань. Цей пункт в Agile-плануванні — один із ключових: аналізуючи тижневі успіхи та оцінюючи власні зусилля, ми вчимось планувати ефективніше і витрачати менше часу на досягнення мети.

Такі рефлексії необхідні і для підтримки мотивації. Часто за щоденними справами, рутинними і емоційними навантаженнями ми забуваємо, чому взялись за справу і навіть не помічаємо маленьких перемог. Щотижневі рефлексії допоможуть сфокусуватись на досягненнях і передбачити можливі труднощі у майбутньому.

Лайфхаки: як планувати ефективно

  • Цілі мають бути конкретними: замість «поліпшити знання з англійської» ставте за ціль вивчити 200 нових словосполучень.
  • Аби звичка стала частиною вашого життя, починайте з маленьких зусиль і поступово збільшуйте оберти.
  • Що б ви не задумали, не пропускайте два дні поспіль.
  • Складіть список занять для прокрастинації: коли не вдається плідно працювати, можна продуктивно байдикувати, замість того, щоб витрачати дві години на соцмережі.
  • Є два види мотивації: морквина попереду (позитивна мотивація) і морквина позаду (негативна мотивація). Обдумуючи обидві, легше знайти сили почати щось змінювати.
  • Ви можете досягнути чого завгодно, якщо перестанете робити все підряд!
Надія Скокова
Я – історик, пишу концептуальні тексти й дисертацію. Моє хобі – робити складні речі простими. Вірю у власну впертість та уяву.