Світ бізнесу постійно змінюється: технології та споживачі щодня диктують не лише запит на продукт (товар чи послугу), а й нові тенденції. Але як вижити в умовах кризи, спаду продуктивності та знайти новий підхід до роботи? Саме для цього ми підібрали шість бізнес-книжок, які допоможуть вам по-новому подивитись на власні емоції, маркетингові стратегії, знайті нові інструменти для менеджерської роботи та власної креативності. Можливо, саме ці видання змінять ваш звичний погляд на робочі процеси і покращать вашу продуктивність.
Моллі Вест Даффі, Ліз Фосслін «Емоції на роботі. Як вони сприяють нашій успішності»
Професійні помилки часто виникають, коли ми ігноруємо свої емоції та не почуваємось комфортно на робочому місці. Та й не варто розраховувати, що будь-які непорозуміння з колегами вирішаться самі собою. Експертки з бізнес-розвитку Ліз Фосслін і Моллі Вест Даффі на прикладах з офісного життя пояснюють, чому емоції — дуже важлива складова успіху на роботі і як вони впливають на компетентність працівників.
Розглянемо, наприклад, мотивацію виконувати те чи інше робоче завдання. «Мотивація — це як вічна дискусія про курку та яйце. Ви перестали показувати прогрес, бо нудилися, чи нудилися, бо перестали показувати прогрес? Ви не вмотивовані, бо робота здається марною, чи робота здається марною, бо ви не вмотивовані?» — запитують авторки і дають рекомендацію, як із цим впоратися: надихайте себе. В основі натхнення, за їхніми словами, лежать ті ж емоції, що можуть або дарувати сили на виконання завдання, або забирати їх.
Авторки виділяють чотири ситуації, які «вбивають» натхнення на роботі:
- ви не можете контролювати власну роботу
- ви не бачите сенсу у власній роботі
- ви перестали сприймати роботу як місце, де можна чогось навчитись
- вам не подобаються колеги.
Книжка буде цікавою як офісним працівникам, так і менеджерам різних рівнів, які хочуть ефективніше працювати над створенням команди однодумців і формувати ціннісну корпоративну культуру.
Девід Мірмен Скотт, Рейко Скотт «Фанократія. Перетворення фанатів на клієнтів і клієнтів на фанатів»
Багато хто вважає, що головна задача бізнесу — отримувати і збільшувати прибуток. Але шляхи до зростання і розвитку прихильності клієнтів у компаній можуть суттєво відрізнятись. Якщо ви думаєте, що у світі, де панує діджитал-маркетинг, у просуванні бренду та формуванні любові клієнтів до ваших продуктів не можна винайти нічого нового, то помиляєтесь.
Батько і донька Девід Мірмен Скотт та Рейко Скотт, бізнес-стратег і студентка медичного факультету, знають, як сформувати палку довіру клієнта до компанії. Вони називають цей підхід спільним фандомом: «розуміння того, як і чому люди починають захоплюватися вашою компанією, продуктом, ідеєю або артистом, підсилює вашу модель ведення бізнесу», — наголошують автори.
Вони критикують сучасну діджитал-цивілізацію, уточнюючи, що світ безкоштовного контенту не такий чудовий, як здається. онлайн-користувачі отримують інформацію з сумнівною достовірністю, а також купу дратівливих спаму і реклами. У таких умовах звичка формувати фанатів із клієнтів, тобто знаходити щось спільне між вашими бізнес-продуктом і покупцем, стане найкращою стратегією: «Фандом зводить мости між поколіннями й темами, об’єднуючи людей у захопленні, спільній меті та в купівельній спроможності».
Ерік Шмідт, Джонатан Розенберг, Алан Ігл «Тренер на трильйон. Правила лідерства Білла Кемпбелла з Кремнієвої долини»
Колишній тренер з американського футболу, консультант із бізнес-розвитку і ментор Кремнієвої долини — це все про одну людину. Білл Кемпбелл реалізував захоплення розробкою стратегій і командною роботою у консалтингу і став відомим наставником багатьох топ-менеджерів крупних компаній. Він працював із такими людьми як Ларрі Пейдж, Ерік Шмідт і Стів Джобс. Крім того, з початку 1980-х років він долучився до Apple як віце-президент із маркетингу, а згодом зайняв позицію в раді директорів.
Ця книжка, створена клієнтами Білла, — не лише посвята наставнику, але і чудова можливість систематизувати мудрість тренера, яку він здобув у грі на полі і в роботі з командою однодумців в офісному кріслі. У цьому авторам допомогли дипломи економіста та педагога, а ще досвід командної роботи та навички емпатії.
«Тренери тримають дзеркало, в якому всі ми можемо побачити власні «сліпі плями», і вони ж змушують нас працювати над нашими вразливими місцями. Вони зобов’язуються зробити нас кращими, не ставлячи собі в заслугу наших досягнень», — пишуть колишні менті Білла. Вони додають, що не можуть назвати кращої рольової моделі тренера, ніж Кемпбелл, який вважав, що довірливі стосунки, особистісне зростання, високі стандарти і робота з емоційним напруженням працівників — це стандартні речі, які необхідно розвивати у кожній компанії.
Евгений Бондаренко «Успешный руководитель. 50 проверенных инструментов на каждый день»
Якщо ви трохи втомились від західного бізнесового нон-фікшну і хочете почитати щось про вітчизняний досвід менеджменту, ця книжка для вас. Український менеджер із 16-річним досвідом керівництва командами розповідає про базовий набір функцій керівника. Слід зазначити, що Бондаренко зарекомендував себе як вправний НR-менеджер і є автором двох тематичних книжок — «На старт» і «HR без бюджета».
Отже, у новій книжці він пропонує 50 практичних інструментів менеджменту для власної роботи і формування команди. Зокрема такі, що допоможуть вам боротись із прокрастинацією і об’єднувати людей для ефективної взаємодії. Автор детально і послідовно розповідає про кожен інструмент: ціль, складнощі реалізації, вартість і терміни впровадження, а також радить, кому таке завдання можна доручити.
Наприклад, для підтримки здоров’я команди Євген рекомендує створити в офісі фітнес-зону, найняти масажиста чи домовитись із магазинами здорового харчування про знижки для співробітників. Але важливо не помилитися з вибором. «Вам варто обрати і зупинитись на тих елементах, якими ваші співробітники будуть користуватись із задоволенням», — рекомендує менеджер.
Люблю практичність у кожній книжці, тому скажу відверто, що текст Бондаренка досить інформативний і однозначно вартий уваги. До речі, кілька розділів написали його колеги з компаній Interpipe та ДТЕК. Все з прикладами і нюансами, які одразу можна запозичити і впровадити у вашій компанії.
Дмитрий Волконский «Трафик-бизнес»
Ще одна книжка українського автора про те, як створювати бізнес в наших умовах. Цього разу мова про онлайн-сферу, зокрема про можливості отримувати дохід з онлайн-трафіку. IT-підприємець і засновник інвестиційної компанії UATECH Дмитро Волконський нагадує, що інтернет — це не лише величезна кількість безкоштовного і корисного контенту, а й багато можливостей для заробітку. Власне, він розповідає про те, як кліки користувачів перетворюються на гроші.
Все записано на власному досвіді створення бізнесу у сфері Affiliate Marketing. Йдеться про так звані партнерські програми, за якими монетизуються трафік відвідувачів на інтернет-сайті. «Моє завдання — поділитися секретами заробітку в мережі на партнерських програмах, розповісти, яку для цього вибрати нішу, з ким вести бізнес, а також попередити про помилки, яких варто уникати», — анонсує зміст Волконський.
Пише він про все послідовно: спочатку свій шлях до заробітку в інтернеті, вже потім про те, які є джерела трафіку в інтернеті, ніші розвитку такого бізнесу, практичні кейси та юридичні особливості. В принципі, досить цікаво, якщо зважати, що це текст українського автора на тему, з якою кожен інтернет-користувач має справу щодня. Непогано ще було б навчитись на цьому й заробляти, правда ж?
Майкл Джонсон «А тепер спробуйте щось дивніше: як вижити в креативному бізнесі і лишатися невичерпним джерелом ідей»
Люди, далекі від світу креативного бізнесу часто думають, що в такій роботі немає нічого складного. Сидиш собі, вигадуєш історії, малюєш картинки чи створюєш рекламні кампанії — це ж просто, відразу можна відпочивати «на лаврах».
Але насправді світ креативу зовсім інший, зізнається Майкл Джонсон, креативний директор лондонської консалтингової компанії і відомий фахівець на західному ринку. Щоб знайти цікаву ідею, яка захопить велику аудиторію, слід серйозно потрудитись.
Книжка Джонсона складається з 233 нотаток-підказок. Кожна з них розповідає, як виживати у світі, де ви заробляєте ідеями. Підказка № 11, наприклад, звучить так: щоб передбачити майбутнє, дослідіть минуле. Свою тезу він пояснює тим, що треба черпати ідеї з історії творчості та спрямовувати їх у власне майбутнє. А підказка № 13 нагадує нам, що варто шукати свій голос. Ідеться про пошук унікального стилю і креативної подачі контенту замість того, щоб «підспівувати» чужих форматам. Цю фразу автор теж пояснює просто: «Більшість роботодавців зацікавлені в людях, здатних генерувати власні ідеї, а не просто переймати чужі».
Творчий бізнес також має складнощі та виклики, як і будь-який інший. Особливо це стосується генерування ідей, переконує Джонсон. Творчі кризи та пошук шляхів їх подолання такі ж вічні, як і книжки на ці теми. Тож автор зосереджується на особливостях креативної роботи і пояснює, чому і в яких випадках слова працюють. Бо треба працювати не лише зі своєю креативністю, але і зі словами, які формуються у потоці натхнення.
825 thoughts on “Бізнес, який рухає світ: шість книжок про лідерство, емоції та креативність”