Сім рекомендацій з читання бізнес-книг

Фото: Pixabay

Колись читання було досить популярним хобі (іноді практично єдиним доступним хобі). Сьогодні читання здебільшого є необхідністю – для підприємців, стартаперів, топ-менеджерів. Якщо ви часто читаєте бізнес-літературу, то ця стаття допоможе вам «витиснути» з книги більше і при цьому менше забивати мозок непотрібною інформацією.

Після прочитання декількох сотень книг я сформулював рекомендації, які враховують оптимальні витрати часових ресурсів і розумових зусиль читача. Ось вони.

  1. Визначте свої очікування від книги.

Ділові книги бувають вельми різними. Як ви, напевно, вже переконалися на власному досвіді, далеко не всі з них дійсно чомусь вчать чи явно дають корисні знання. Багато ділових книг стимулюють мислення або тимчасово розширюють свідомість і змінюють ваш стан.

Отже, якщо ви націлилися на книгу «Як навчитися писати комерційну пропозицію», то ви безумовно хочете чогось навчитися – це і будуть ваші очікування. А от якщо перед вами, скажімо, біографія Стіва Джобса, то варто розраховувати, що вона зможе «проштовхнути» складне рішення, яке вам не вдається прийняти протягом тривалого часу. Або допоможе обміркувати стратегію, опрацювати бачення проекту.

  1. Сформулюйте питання.

Мені дуже часто доводилося прочитувати книги швидко. І досвід показує, що читання книги без питань до неї може дуже втомлювати. Так можна читати «Ті, що співають у терені» або Кастанеду, але до ділових книг варто формулювати запитання.

Читання = пошук відповідей на ваші запитання. Крім того, такий підхід робить можливим швидкочитання. Ось як це працює. Припустимо, перед вами книга «Ключові цифри. Як заробити більше, використовуючи ті дані, які у вас вже є». Відразу виникають питання:

  • А за рахунок чого я взагалі зможу заробити більше: старту нових проектів, утримання клієнтів, залучення нових… за рахунок чого?
  • Про які дані йдеться?
  • Ця книга про KPI? (якщо вже називається «Ключові цифри»). Якщо так, то про які?

Ну і так далі. По питання не потрібно далеко ходити – змісту та інформації з обкладинки зазвичай більш ніж достатньо.

  1. Не читайте, а шукайте відповіді на запитання.

Ось ми підійшли до найголовнішого одкровення. Книгу можна не читати, а шукати відповіді на питання.

І що в цьому підході нового? Адже все одно книгу доведеться читати, щоб щось у ній знайти. Не зовсім.

По-перше, ви можете гортати її вздовж і впоперек. Послідовність викладу вже не має великого значення. По-друге, набувають надважливості заголовки, адже саме по них можна швидко визначити сенс глави або абзацу. А по-третє, ви вже не читаєте, а досліджуєте, знаходите, і, фактично, вже працюєте з книгою.

  1. Догортайте книгу до кінця.

Те, що автор вирішив розташувати глави саме в такому порядку, зовсім не означає, що ви не можете відразу заглянути в кінець книги. Саме там може ховатися найцікавіше.

Враховуючи, що ми часто не дочитуємо до кінця, закінчення книги може залишитися зовсім без нашої уваги. Тому відразу гортайте до останніх глав і дивіться, про що там йдеться.

Взагалі гортати книгу навскоси, задом наперед або в хаотичній послідовності може бути дуже весело і ефективно. Нехай «гикається» нашим вчителям літератури 🙂

  1. Життя коротке. І треба вміти …

«… кидати погану книгу». Жванецький (с)

Так, ви не повинні дочитувати погану книгу, куплену за ваші ж гроші. А деякі книги краще б і залишилися невиданими або неперекладеними.

Я зустрічався з людиною, яка купувала стос книг і тут же їх гортала. Більшість викидала, інші ж залишала почитати.

Це правильний підхід. Книга, може, й друг людини, але не завжди саме ваш друг.

  1. Дізнайтеся більше про автора.

Це в тому випадку, якщо книга вас “зачепила”. Хто автор, звідки він родом і чому раптом вирішив написати книгу – ця інформація часто розширює вашу перспективу і розуміння того, що відбувається. Ну і якийсь зв’язок починає відчуватися з людиною по інший бік обкладинки.

  1. Почитайте відгуки на Amazon.

Якщо ваш рівень знання англійської дозволяє, і книга перекладна, то вирушайте на Amazon.com. Відгуки дуже швидко допоможуть вам виокремити головну думку книги, сформулювати запитання або ж прийняти рішення цю книгу відкласти.

Amazon виріс на відгуках і оглядах, так давайте будемо цим користуватися!

Безумовно, відгуки краще читати до купівлі книги, але, як ви зрозуміли, багато речей рекомендується робити навпаки 🙂

Антон Єрмоленко, професійний читач ділових книг, з 2010 по 2013 – співзасновник і директор з розвитку інтернет-магазину kniga.biz.ua, зараз – керівник маркетплейса з продажу жіночого одягу Шафа

(Visited 617 times, 1 visits today)