Урок №4 курсу зі швидкочитання: перша зустріч з новою книжкою

Чи ви вже зрозуміли, що для вас означає швидкочитання та як здобуті навички змінять ваше життя? Мої учні постійно кажуть, що «це тренінг, який заміняє тисячі інших, адже дає можливість самостійно та ефективно навчатися будь-ч”. І справді, це навичка, що економитиме ваш час впродовж всього життя!

Та познайоммося з центральною фігурою, винуватицею курсу – книгою.

Ми звикли обирати книжку за обкладинкою і враженням від короткого знайомства. І буває так, що вона розчаровує, і ми не дочитуємо, якщо книжка не сподобалася чи набридла.

Що ж робити у такому випадку?

Ось чіткі рекомендації при виборі книжки:

  • ознайомитися з обкладинкою та її зворотом. Це не лише сформує у вас враження, про що книга, адже часто на звороті вказані номінації книжки або цитати з рецензій, вміщених в авторитетних виданнях;
  • дізнатись більше про автора. Звучить дуже просто, та хто насправді так робить? Саме біографія автора чи авторки містить у собі ключ до розуміння книги загалом та його чи її поглядів на життя;
  • зміст допоможе зрозуміти, про що ж книжка, буде вона нам цікава чи ні;
  • переглянути розділи чи запропоновані для ознайомлення сторінки. Ви остаточно сформуєте враження про книжку, можливо, вона вас чимось захопить чи навпаки – зрозумієте, що написана вона не для вас;
  • ознайомитись із відгуками на сторінці товару чи на Goodreads.

Що ми таким чином отримуємо?

  • перш за все, ми пробуджуємо інтерес до книжки. Якщо ми прочитали, що вона була бестселером, перевидавалася 50 разів і автор близький нам за поглядами, то, безперечно, книжку буде цікаво прочитати, і ви вже не стримаєте себе;
  • по-друге, це формує структуру тексту та уявлення про книгу. Нам досить важко читати книгу без попередніх знань про неї та автора, а так ви вже задаєте певну структуру і полегшуєте сприйняття;
  • і, звісно ж, краще засвоєння. Краще розуміючи автора та книгу, ви в рази краще засвоїте інформацію, подану у книзі.

Як записувати інформацію швидше та краще запам’ятовувати

Всі ми, будучи студентами, перше, що засвоїли – на лекції неможливо встигнути записати все, та й не потрібно. Метод швидкого запису інформації називається “інтелект-картами”. Точніше, це – метод замальовування інформації. Все правильно, це саме візуальний конспект.

Причини його використання:

  • образна пам’ять працює краще, ніж будь-яка інша;
  • це цікаво;
  • це швидко;
  • ніхто не зможе прочитати ваш конспект 🙂

Вигадав інтелект-карти Тоні Бьюзен, показавши, що ми таким чином можемо швидше конспектувати й краще запам’ятовувати конспект.

Урок №4 курсу зі швидкочитання: перша зустріч з новою книжкою 0
Інтелект-карта з сайту Mind Map Inspiration

Сутність інтелект-карт у тому, що у вас є центральна тема (назва книги/лекції) і від неї відходять жирні лінії – головні думки чи теми. А з цих тем випливають вже менші лінії – підтеми та думки й факти, що слідують із попередніх тем. У вас утворюється таке собі “дерево” сюжету та ваших думок.

Важливо використовувати малюнки якомога більше. Слова теж можна, але мінімально.

Такий конспект не лише швидко малюється (якість малюнку тут – не головне), а і легко прочитується завдяки структурованості. Одним поглядом ви згадуєте все, що сюди записали.

Отже, спробуйте після прочитання статті чи книги зробити інтелект-карту і пересвідчитесь, що зрозуміли і запам’ятали набагато краще!

Більше про курс та про підписку на уроки з додатковими коментарями читайте тут:

1 505 thoughts on “Урок №4 курсу зі швидкочитання: перша зустріч з новою книжкою

    Залишити відповідь