Беручи до рук цю книгу, зізнаюсь, відчував певний когнітивний дисонанс. Космос, мотивація, турецький фахівець із космічних польотів, креативність, NASA, психологія, Ілон Маск і його SpaceX, згадки про Арістотеля, життя Альберта Ейнштейна…
ЩО. ВЗАГАЛІ. ВІДБУВАЄТЬСЯ?
Адже автор поєднав у книжці те, що на перший погляд не поєднується, — знання про космос із життям звичайної людини. І вийшло це в нього дуже цікаво та органічно.
Озан Варол — науковець-астрофізик і колишній фахівець із космічних польотів. Він працював у команді з розробки проєкту Mars Exploration Rovers, яка надсилала два марсоходи для дослідження Червоної планети: планував сценарії операцій, допомагав обирати місця висадки марсоходів і створював програмне забезпечення для фотографування Марса.
«За допомогою цієї книги я прагну створити армію непрофесійних фахівців із космонавтики, які ставитимуться до повсякденних проблем так, ніби вони фахівці-астрофізики. Ваше життя стане вашою власністю. Ви ставитимете під сумнів переконання, стереотипи й усталені патерни мислення. Коли інші бачитимуть перепони на шляху, ви бачитимете можливості для того, щоби змінити реальність під своє прагнення. Ви ставитиметеся до проблем раціонально й породжуватимете інноваційні рішення, які змінять статус-кво. Ви здобудете набір інструментів, який дасть вам змогу розпізнавати дезінформацію та псевдонауку. Ви прокладете нові шляхи й збагнете способи подолання проблем нашого майбутнього»
Про що розповідає «Думай, як у NASA»
Наприклад, про будівництво ракет. Що вам дадуть ці знання дадуть? Щонайменше ви навчитесь мислити глобальніше і зрозумієте, як досягти успіху в своїй професії. У книжці Озан Варол пояснює дев’ять простих стратегій, які використовують для проектування ракет і планування космічних польотів.
«Думати як фахівець із космічних польотів — це дивитися на світ крізь інші лінзи. Експерти з ракетотехніки уявляють неуявлюване й розв’язують нерозв’язуване. Вони обертають поразки на перемоги, а обмеження — на переваги. Вони сприймають невдачі як загадки, що можна відгадати, а не як нездоланні перепони на шляху. Ними рухає не сліпе переконання, а сумнів щодо себе, їхня мета — не короткотермінові результати, а засадничі зрушення. Вони знають, що правила не закарбовано на камені»
Ця книга — не для тих, хто хоче працювати в NASA чи SpaceX. У ній немає графіків. Немає математичних формул і складних обчислень. Натомість у ній є безліч крутих аналогій із космосом, які дуже органічно вписуються в наше з вами життя. Вона буде корисною тим, хто паралельно з навчанням працює в Макдональдсі, і тим, хто керує масштабною компанією. Для всіх, хто вміє думати. А якщо ви думаєте на два кроки вперед, то книга Варола дасть вам +100 до інтелекту і, безсумнівно, розширить Всесвіт кордони вашої креативності.
«Ми у цьому житті лише на дрібну мить найкоротшої зупинки. Тож хай ця коротка зупинка має сенс!»
Варол об’єднує у книзі цікаві випадки з космонавтики та відповідні епізоди з історії, бізнесу, політики і права, демонструючи спосіб мислення, притаманний науці про космічні польоти. Всі теоретичні знання він підкріплює практичністю. Ба більше, на його сайті ozanvarol.com/rocket ви знайдете робочі плани, вправи та челенджі, які допоможуть вам реалізувати ідеї та стратегії.
Обравши шлях, не зупиняйся!
Пригадуєте популярні відео на ютубі, які показують у порівнянні всі небесні тіла: зірки, планети, комети, астероїди? Де спочатку Земля здається нам великою, а потім — дрібною. Де Сонце вражає розмірами порівняно з планетами Сонячної системи, а потім стає майже непомітним. Де є гігантські тіла, які в сотню разів більші за Сонце і які за секунду стають маленькими на фоні інших, об’ємніших тіл.
От і книга Варола постійно нагадує про те, які ми дрібні і які незначні наші страхи та переживання. Ми боїмося зробити щось справді важливе, і навіть тоді, коли зібралися з силами і зробили крок, зрідка наважуємось повторити власний успіх.
«Наш стандартний режим — це регрес, а не прогрес. Космічні агенції, кинуті напризволяще, занепадають. Письменники згасають. Актори згорають. Інтернет-мільйонери банкрутують від свого раздутого его. Молоді й войовничі компанії перетворюються на ті ж громіздкі бюрократичні організації, що їх вони раніше прагнули замінити. Ми повертаємось до чорно-білого світу»
Але подорож не завершується, щойно місія виконана. Так само, як шлях Колумба не закінчився після того, як він відкрив Новий світ. Це твердження червоною ниткою проходить по «Думай, як у NASA».
«Компанії зазнають невдачі, бо вони дивляться лише у дзеркало заднього огляду й продовжують використовувати все ті ж звичні стратегії. Замість того, щоб піти на ризик невдачі, вони дотримуються статусу-кво»
Усі рамки — умовні. Потрібно йти туди, де ще ніхто не був. Потрібно робити те, чого ще ніхто не робив. Не потрібно боятись невизначеності. Усі великі особистості, які впливали на життя людства, свого часу також заходили у велику і незнайому чорну кімнату, де нічого не видно. Туди, куди 99% людей боїться зайти.
І що робить цей 1% людей у цій кімнаті?
Вони там танцюють.
264 thoughts on “Думай як у NASA і вимагай неможливого: дев’ять стратегій для досягнення будь-якої мети”