- Як написати так, аби пост, історія на кілька сторінок чи книжка заворожили читачів? Головне — не боятися пустого аркуша і мати кілька настільних книжок, що допоможуть створити унікальні тексти. Зібрали для вас літературу, конче потрібну для роботи копірайтерів, журналістів, маркетологів і блоґерів. Більшість згаданих книг ми в Yakaboo використовуємо мало не щодня.
- Сторітелінг, який не залишає байдужим
- Ясно, понятно. Как доносить мысли и убеждать людей с помощью слов
- Максим Ільяхов
- Як #писати і не лажати
- Крістофер Едж
- Як писали класики
- Сторітелінг для очей, вух і серця
- В ожидании копирайтера
- Клад копирайтера
- Еліна Слободянюк
- Пташка за пташкою. Порадник з письменництва та життя загалом
- Енн Ламотт
- Пиши сильно. Практичні вправи, поради, теорія
- Авторка: Любов Ляшко
Як написати так, аби пост, історія на кілька сторінок чи книжка заворожили читачів? Головне — не боятися пустого аркуша і мати кілька настільних книжок, що допоможуть створити унікальні тексти. Зібрали для вас літературу, конче потрібну для роботи копірайтерів, журналістів, маркетологів і блоґерів. Більшість згаданих книг ми в Yakaboo використовуємо мало не щодня.
Сторітелінг, який не залишає байдужим
Кіндра Холл
Як написати цікаву історію так, аби про продукт говорили всі довкола? Щоб його хотіли купити, навіть не бачивши на власні очі? Професійна сторітелерка Кіндра Холл щедро ділиться своїм досвідом.
Авторка акцентує увагу саме на сторітелінгу як інструменті бізнесу. Для просування бренду вона радить розказувати чотири типи історій: про цінність, засновника, мету та про клієнта. Кожна з них слугує своїй бізнес-меті та має охоплювати чотири обов’язкові елементи: впізнаваних персонажів, справжні емоції, особливий момент і специфічні деталі. Якщо говорити про структуру історії, то вона має складатися з трьох компонентів — нормального, вибуху та нового нормального. А ще Холл подає дієві прийоми написання чотирьох різновидів оповідей, варіанти пошуку ідей та фабул, принципи оформлення та розповіді своєї історії, правила сторітелінгу, можливі помилки тощо. Усе це підкріплено реальними кейсами.
Ясно, понятно. Как доносить мысли и убеждать людей с помощью слов
Максим Ільяхов
Нещодавно вийшло з друку продовження бестселера Максима Ільяхова «Пиши, скорочуй». Новинка вже не просто про текст, а про комунікацію. Але почати варто з першої книжки.
Як бути переконливим і доносити повідомлення в часи, коли люди з кожним днем все менше й менше читають, як привернути увагу, як прибрати з тексту «воду», як впливати на картину світу за допомогою мовних засобів, як пояснювати складні теми звичайними словами та надати експертності простим — Ільяхов створив 50 ідеальних інструментів для покращення текстів і завороження цільової аудиторії. У цій книжці чимало повчальних прикладів і типових помилок, завдяки яким автор ілюструє використання теорії на практиці.
Незабаром «Ясно, зрозуміло» вийде українською мовою. З нетерпінням чекаємо!
Як #писати і не лажати
Крістофер Едж
Хочете писати, як Джоан Роулінг? Чи, можливо, як Ніл Ґейман? Крістофер Едж створив яскраву та динамічну книжку, яка допоможе сісти за письмовий стіл та створити щось унікальне. Автор поетапно вчить писати справжнісіньку оповідь, від початку до кінця, байдуже, чи ви хочете розповісти свої історію світові чи розпочати письменницьку кар’єру. Зокрема, він дає відповіді на такі питання:
- як подолати страх чистого аркуша;
- як продумати сюжет і головного героя;
- як вигадати цілий світ та оживити героїв;
- як віднайти власний голос;
- як прописати динамічні діалоги та переходи між сценами;
- що таке кульмінація та конфлікт;
- як створити ідеальний початок і фінал;
- як правити та редагувати текст;
- як подолати творчу кризу;
- як писати різні тексти і для різних каналів.
А ще на початку книжки Едж написав, як нею користуватися, а в кожному розділі подано корисні поради від різних авторів, уривки хорошої прози та спойлери. Усе це доповнено кумедними ілюстраціями та завданнями.
Хоча основна аудиторія книжки — це діти та підлітки, вона здивує і дорослих.
Як писали класики
Ростислав Семків
Щоб гарно писати – треба багато читати. Згодні? Ростислав Семків, український критик і літературознавець, аналізує творчість видатних класиків ХХ століття – Агати Крісті, Джорджа Орвелла, Рея Бредбері, Курта Воннеґута, Мілана Кундери, Маріо Варгаса Льйоса та Умберто Еко. У книжці ви знайдете біографії письменників, їхній шлях до слави, поради для початківців та правила письма. Звісно, прочитавши, ви автоматично не почнете писати, як класики, адже для цього потрібно докласти зусиль і постійно вдосконалювати свої вміння.
Робота Семківа допоможе підняти ваші тексти на новий рівень і ви навчитеся розрізняти стилі написання зазначених авторів. А можливо, ви поповните свій список бажаних для прочитання книжок.
Сторітелінг для очей, вух і серця
Марк Лівін
Про все на світі можна розповісти через історію. Завдяки цьому будь-яка інформація легко запам’ятовується та заворожує. Видавець і редактор The Village України Марк Лівін розкриває «базу» сторітелінгу у форматі теплої історії, що однозначно виділяє книжку серед конкурентів.
У першій частині твору він розповідає історію формування сторітелінгу та його розвитку. У другій – говорить про побудову історій та фішки, що додають їм унікальності, а в третій – про те, як описати віднайдені сюжети в тексті. Також Лівін ділиться секретами підготовки та оформлення різноманітних оповідей. Усю теорію автор розбавляє незабутніми історіями Любка Дереша, Катерини Бабкіної, Володимира Єрмоленка, Іллі Полудьонного та інших. А ще на сторінках книжки багато QR-кодів, що урізноманітнюють або ілюструють викладену інформацію.
В ожидании копирайтера
Стаська Падалка
Книжка Стаськи Падалки, ex-creative group head креативної агенції Arriba!, буде цікавою для новачків у копірайтингу. Але навіть якщо ви вже в темі, то знайдете чимало вдалих прикладів.
Авторка створила справжню п’єсу, де під час численних діалогів письменника, філологині та маркетолога читач дізнається про основні принципи побудови текстів, слоганів та неймів, а також про те, хто ж такий копірайтер. Усе це підкріплено багатьма прикладами зразкових робіт і типових помилок у текстах. Наприкінці кожного розділу тезово виписано викладену в ньому важливу інформацію, що швидко нагадає ключові питання, і вам не доведеться довго гортати сторінки в пошуку відповідей.
Книжка стане настільною для копірайтерів, SMM-менеджерів, райтерів і всіх, хто хоче спробувати себе в цій сфері.
Звичка писати
Катерина Бабкіна
Книжка-зошит від письменниці та сценаристки Катерини Бабкіної допоможе розвинути звичку писати і насамперед позбутися страхів, що нічого з цього не вийде. Але перш ніж братися за прочитання, вам потрібно озброїтися маркером і виділити трохи часу. Для чого маркер? Ви будете не лише читачем, а й водночас автором книжки «Звичка писати». Якщо вам знадобиться кілька місяців на заповнення воркбуку, це нормально, адже робота зі словом, натхненням і собою — складне завдання.
Книжку наповнено вправами та порадами, створеними з урахуванням кращих програм із письменництва. Їхню дію перевірено на понад двох тисячах учасників курсів і воркшопів Бабкіної. Зокрема, є завдання різної складності — від простих, де потрібно придумати собі псевдонім чи підібрати коректні епітети, до таких, над якими варто подумати. Якщо після виконання вправи через кілька днів вам захочеться щось відкорегувати, спокійно та без жодних докорів сумління змінюйте. Для кращого ефекту потрібно виконати всі без винятку завдання.
Клад копирайтера
Еліна Слободянюк
Еліну Слободянюк називають «мамою копірайтингу на пострадянському просторі». Ще в 2000-ні роки вона написала першу неангломовну книжку про професію. А її «Скарб копірайтера» став справжнім бестселером. У книжку авторка вклала свій професійний досвід, здобутий під час роботи в сфері масових комунікацій.
Робота над словами та реченнями, формати та види текстів, сторітелінг, базові правила поданого тексту, принципи викладу інформації, норми створення реклами та слоганів, основи редагування, методи та напрямки пошуку ідей — про це та багато іншого ви дізнаєтеся у книжці. Залишилося лише використати поради на практиці для написання власних текстів. Про копірайтинг сказано чітко та вичерпно по темі, Слободянюк наводить багато прикладів і розбирає реальні кейси.
Пташка за пташкою. Порадник з письменництва та життя загалом
Енн Ламотт
Це не посібник для написання роману чи історії, а майже триста сторінок особистого досвіду та переживань письменниці Енн Ламотт. Читаючи книжку, здається, що у вас дружні посиденьки за чашкою чаю чи кави з авторкою.
Ламотт розповідає про те, як позбутися сумнівів і почати писати, як продумати сюжет і героїв, що робити під час творчої кризи, де шукати читача чернеток, як знайти власний голос та як нарешті опублікувати свій твір. А ще авторка розкриває сім найважливіших принципів письменництва:
- потрібно ставити перед собою досяжні цілі;
- не боятися писати невдалі перші чернетки;
- поступово пізнавати своїх персонажів;
- записувати ідеї та спостереження у нотатник;
- перед відправкою рукопису дати чернетку комусь на прочитання;
- віднайти власний голос;
- не радіти виходу книжки з друку, а продовжувати писати «пташку за пташкою».
Книжка мотивує розвиватися та втілювати свої письменницькі експерименти, а головне — почати писати, адже новачкам це дається найскладніше.
Пиши сильно. Практичні вправи, поради, теорія
Ігор Йосифович, Джудіт де Граф
З цим воркбуком ви можете сміливо братися за роботу над короткою історією чи навіть книжкою – написання текстів стане звичною справою.
Тут є стисла теорія, практичні вправи для прокачки «письменницьких м’язів» і поради 15 сучасних українських письменників, серед яких — Юрій Андрухович, Сергій Жадан, Катерина Бабкіна, Любко Дереш, Макс Кідрук і Ростислав Семків. З воркбуком ви зарядитеся новими ідеями, дізнаєтеся, як впорядкувати та покращити свої тексти, а ще розкриєте свою креативність. Кожен може навчитися писати, для цього потрібні цілеспрямованість і постійне удосконалення.
У «Пиши сильно» зібрано знання та досвід, накопичені впродовж п’яти років діяльності центру літературної освіти LITOSVITA, де реалізовано понад 100 навчальних програм з письменницької майстерності.