Сьогодні представляємо добірку книг від команди міжнародної IT-компанії Boosta. Вона буде цікавою тим, для кого є актуальним проапрейдити бізнес, запропонувати ринку інноваційний продукт чи розпочати кар’єру в ІТ-індустрії. У цьому переліку ви не знайдете сухої професійної літератури. Адже ІТ-спеціалісти сьогодні надають перевагу історіям успіху гігантів Starbucks, зачитуються бізнес-романами «Deadline», та шукають способи спрогнозувати імпульсивні рішення аудиторії із книгою «Передбачувана ірраціональність». І, звичайно, куди ж без мотиваційної літератури.
Boosta — це міжнародна мультипродуктова IT-компанія, яка розробляє і просуває IT-продукти у сфері освіти та SEO. Це компанія можливостей, де не бояться експериментувати. А на круті ідеї їх надихають улюблені книги. Переконайся, що розвивати бізнес допоможуть не лише нудні підручники.
Ярина Одноріг, СОО Boosta Lviv Boosta
Говард Бехар «Справа не в каві. Корпоративна культура Starbucks»
Я люблю каву Starbucks і просто не могла пройти повз книги «Справа не в каві. Корпоративна культура Starbucks» Говарда Бехара.
Про що ця книга? Зовсім не про каву, як можна зрозуміти вже з назви. Книга описує 10 принципів, на яких побудована робота в Starbucks. Основна суть: попри те, чим саме займається компанія, яким би важливим для неї не був прибуток, найголовніше – це люди.
В книзі автор розповідає нам саме про людей, а також про способи ефективної взаємодії, про корпоративну культуру, цінності, про важливість турботи та уваги до кожного співробітника. Все це робить компанію сильною та комфортною для роботи.
Рекомендую книгу спеціалістам, які працюють у сфері HR, керівникам команд і усім, хто хоче побудувати по-справжньому успішний бізнес.
Петро Ніколаєв, Chief Product Officer Boosta
Насім Талеб «Чорний лебідь. Про (не)ймовірне у реальному житті»
Книга схожа на матрицю, яка ламає звичні погляди на події і терміни: плани, професії, вдачу і випадок, експертність, причини та наслідки. Особливо корисною вона буде для тих, хто вірить в безумовну користь минулого досвіду.
«Чорний лебідь» розповідає, що наш розум – це чудова пояснювальна машина, яка здатна знайти сенс майже в усьому, витлумачити будь-який феномен, але абсолютно не в змозі прийняти думку про непередбачуваність.
Але на ділі те, чого ми не знаємо, набагато важливіше того, що ми знаємо. Ми ніколи не дізнаємося про героїв, які врятували наше життя або запобігли катастрофі, тому що цієї катастрофи не сталося. Але їх вчинки все одно важливі.
Люди схильні діяти, виходячи з власного досвіду. Однак робота Талеба книга намагається донести, що масив даних необов’язково щось підтвердить, зате одиничний випадок здатний все спростувати. Наприклад, індичка живе кілька років і її щодня годують. А перед днем подяки її з’їдають. Дивлячись на історичні дані, індичку годували кожен день, і вона не могла передбачити, що її приготують в духовці. Але факт залишається фактом.
Так само і люди схильні применшувати ризик, якщо в минулому його успішно уникали.
I ще один iнсайт – чим ширше ваш кругозір, тим більше у вас з’являється полиць із непрочитаними книгами, а не навпаки.
Щоб навчитися помічати такі нюанси, рекомендую книгу Талеба. Попри велику кiлькiсть сторiнок та складнiсть сприйняття, у ній багато практичних порад і цікавих кейсів.
Юрій Кукуріка, SEO Team Lead Boosta
Дженсон Фрайд, Девід Хенссон «Rework. Не божеволій (комплект із 2 книг)»
У більшості є усталені уявлення про розвиток власної справи. Добре – це рости, розширюватися, відкривати нові офіси, збільшувати клієнтську базу, набирати співробітників, створювати більше продуктів. Автори книги мають з цього приводу досить цікаві погляди. А саме, тримайте компанію маленькою, поки це можливо. Розширення часто призводить до більших проблем, тому робіть продукт, який подобається вам і основній аудиторії, не женіться за всіма.
На перший погляд, це складно – сказати, що ми не хочемо більше клієнтів, нас влаштовує прибуток, нам подобається, що нас 10 осіб в компанії, не плануємо розширювати бізнес. Але такий підхід як раз і може бути вашим, приносити задоволення від справи. Про це і книга.
Ден Аріелі «Передбачувана ірраціональність»
Люди ірраціональні. Ми це часто чуємо, так пояснюємо свою поведінку. Але, як показує Ден Аріелі у своїй книзі, це і так, і ні. У багатьох випадках ми ірраціональні, але за нашими емоційними вчинками стоять причини. І ось книга розповідає, як їх виявляти. Це не тільки цікаво, а й необхідно, як мені здається. Зрештою, це те, що ми розуміємо, можемо змінювати, або хоча б контролювати. Рекомендую книгу всім, хто цікавиться поведінковою психологією. Вона чудово доповнює відому багатьом «Думай повільно … вирішуй швидко» Даніеля Канемана.
Авінаш Діксіт «Теорія ігор. Мистецтво стратегічного мислення у бізнесі та житті»
Теорія iгор – напевно, одна з найцікавіших наук. У ній ви знайдете відповіді від найбанальніших (що обрати, граючи в «Камінь, ножиці, папір», і в який кут воріт стрибати, відбиваючи пенальті) до прийняття рішень щодо підняття цін і розв’язання конкурентних війн.
Водночас багатьох відлякує від вивчення теорії ігор саме оце слово «наука». Авінаш Діксіт та Баррі Нейлбафф в своїй книзі простою мовою і з безліччю прикладів пояснюють, як складну математичну концепцію може застосовувати кожен. Як в стратегічних рішеннях, так і в простих життєвих ситуаціях.
До того ж все це ще й легко та цікаво написано.
Дмитро Ваврик, Middle SEO Specialist Boosta
Девід Аллен «Як упорядкувати справи. Мистецтво продуктивності без стресу»
«Зазвичай люди дуже багато думають. Але біда полягає в тому, що вони думають про проблеми, а не про розв’язання даних проблем».
Книга Девіда Аллена не дарма називають світовим бестселером. З нею я познайомився за рекомендацією керівника у переломний момент життя: початок кар’єри і завершення навчання в академії. На той момент я був перевантажений роботою і весь цей хаос необхідно було структурувати.
Основна ідея книги – нічого не тримати в голові, а створити систему для зберігання задач або проєктів, що дозволить не думати над проблемами (адже це перш за все стрес), а сконцентруватися і спокійно займатися справами. Система ділиться на 5 кроків: збір, опрацювання, організація, огляд, дії. Плюс даної системи – це її гнучкість. Ви зможете підлаштувати її під себе без шкоди для загальної ефективності.
Методика автораорієнтована більше на топменеджерів, але її можна застосовувати і у буденному житі.
Переконаний: ця книжка має бути на поличці кожного, хто задумується над ефективністю. Але не слід забувати, що ефективність сама по собі не з’явиться після прочитання книги. Вам доведеться змінити свої щоденні звички і підібрати інструменти, які ви будете застосовувати для структуризації і зберігання справ або задач.
Не всі поради в книзі будуть наразі актуальними (наприклад, зберігання документів у папках в алфавітному порядку), тому слід бути готовим шукати сучасні інструменти, які проапгрейдять вашу ефективність.
Іван Палій, Product manager Sitechecker Boosta
Пітер Тіль «Від нуля до одиниці! Нотатки про стартапи»
Книга Пітера Тіля мене вразила настільки, що я перечитував її кілька разів.
«Від нуля до одиниці» з висоти пташиного польоту показує, як розвиваються стартапи, чому одні з них перемагають, а інші – програють.
Технології змінюються швидко, але зміст книги як був актуальний 20 років тому, так і ймовірно буде актуальним ще стільки ж.
А я завжди намагаюся читати тільки ті книги, зміст яких не втратить актуальності через рік-два.
Одна з ключових ідей книги, яку можна застосовувати не тільки до стартапів, це дві контрольні точки розвитку компанії: перехід від 0 до 1 та від 1 до N. Дайте собі чесну відповідь: на якому саме ви етапі, та не переходьте до наступного, поки не досягнули відчутного результату на першому.
Більшість стартапів вмирають, оскільки їх продукт не має попиту на ринку і вони масштабують неробочу модель. Я згадую цю ідею завжди, коли мені здається, що вклавши більше грошей в якийсь новий напрямок, ми зможемо різко прискорити зростання нашого стартапу.
Христина Хомик, Head of Support Team Boosta
Марк Менсон «Витончене мистецтво забивати на все»
Перш за все ця книга вразила мене своїм стилем. Тут прекрасно все – від назви, бо особливу увагу привернула назва мовою оригіналу (The subtle art of not giving a f*ck), до того, наскільки легко і доступно написана книга. Здавалося, що автор розповідає очевидні речі – коли хвилюєтесь, сердитесь або відчуваєте будь-яку іншу негативну емоцію, просто розслабтесь і прийміть цю ситуацію як належне, бо ви застрягли в замкнутому колі негативу, який потрібно розірвати. А навіть прийняття негативного досвіду – це вже позитивний досвід. Проте, зазвичай, ми не слідуємо цій очевидній логіці.
Також автор дає нам зрозуміти, що мета книги – не зробити нас байдужими, а навчитися скеровувати енергію в правильному напрямку, змінити негатив позитивом, переосмислити, чи справді те, що вважаємо «трагедією всесвітнього масштабу», таким є.
Особливо цінною є частина, де автор розповідає про мотивацію, і робить він це знову-таки просто та доступно. Його основна ідея – мотивацію породжує натхнення, а натхнення породжує дія, тому потрібно в будь-якій ситуації діяти, а мотивація прийде в процесі.
Одним словом, щиро рекомендую цю книгу кожному, бо вона насправді допоможе подивитись на звичні для нас речі з іншої сторони і навчить позитивно ставитись до всього, що нас оточує.
Дмитро Дуленко, Product manager і PPC Team Lead Boosta
Ден Кеннеді «Безжальний менеджмент та ефективність людських ресурсів»
Я прочитав цю книгу ще 6 років тому, але й досі пам’ятаю, як вона розширила мою свідомість. Ден Кеннеді показує як ефективно управляти персоналом і вчить окреслювати об’єктивніші рамки. Вразила вона мене саме тим, наскільки жорстко можна ставитися до співробітників. І хоч я розділяю та використовую далеко не всі підходи, описані у книзі, але це видання перевернуло мій погляд на менеджмент. Раджу її прочитати, щоб побачити, які крайності в управлінні командою можуть бути, та зрозуміти, як в них не вдаватися.
Ольга Константинова, Personal Assistant to Managing Partner Boosta
Ден Аріелі «Чесно про (не)чесність»
Причини чесної та нечесної поведінки – тема дуже інтригуюча, погодьтеся. Саме їй і присвячується ця книга.
Всі люди без винятку схильні трохи обманювати і перебільшувати, при цьому раціоналізуючи свою поведінку свідомо або несвідомо. А ця книга занурить вас у тонкощі поведінкової економіки, дасть розуміння процесу прийняття рішень, управління цим процесом та алгоритму дій досягнення власної мети.
У книзі ви знайдете цікаві експерименти, наприклад, про колготки. В одному з ТЦ дослідники виклали на стіл 4 пари ідентичних колготок і попросили пересічних жінок обрати ті, що подобаються їм найбільше. За результатами опитування найбільшу перевагу отримала перша пара справа. Це обумовлювалось саме її розташуванням. Але коли жінкам розповідали, що пари однакові, а причина їх вибору була саме в розташуванні, жінки протестували, вигадували інші причини та уявні переваги колготок.
Філ Барден «Злам маркетингу»
Ця книга відмінний практичний посібник у вивченні механізмів прийняття рішень. Легко написана і дуже швидко читається. На простих прикладах автор демонструє, як працюють або не працюють різні маркетингові прийоми. Якщо ви ще не читали Дена Аріелі і Деніела Канемана, ця книга вас плавно підготує до більш детального занурення в їх наукові роботи. Якщо ж ви вже знайомі з ними, то читати Філа Бардена буде ще легше.
Ця мастрід для менеджерів, які приймають рішення: купувати, не купувати, і, особливо, якщо продаєте. Найбільше мене здивувало те, що науково доведено, що найсильніше задоволення ми відчуваємо, коли відкриваємо йогурт, а не коли починаємо його їсти. А також, що великі літери складніше читати.
Я буквально проковтнула цю книгу і дуже її рекомендую!
Поліна Кучковська, HR Director
Маршалл Розенберг «Ненасильницьке спілкування»
Ця книга про те, що ефективна комунікація можлива лише за відсутності критики та при наявності емпатії. Адже дуже важливо розуміти не тільки те, що говорить людина, але й те, що стоїть за її словами, якими потребами вона керується в цей момент і що відчуває. В цьому і допомагає емпатія – бачити більше і дивитися глибше.
А ще важливо спостерігати за іншими без оціночних суджень і навішування ярликів. Адже тоді ми додаємо свою суб’єктивну оцінку вчинкам чи словам людини, що ніяк не допомагає нам знайти спільну мову.
Вирішувати конфлікти бажано не компромісом, а консенсусом, який би задовольнив обидві сторони.
А також чітко формулювати свої потреби, що часто виявляється доволі важким завданням. Проте до цього варто прагнути, адже якщо ми не можемо визначити свою потребу або почуття, то досить дивно вимагати розуміння з боку інших людей.
Про все це і розповідає автор.
Закріпити результат допоможуть своєрідні вправи в кінці книги, на яких можна себе перевірити.
Звичайно, у повсякденному житті буває важко сліпо слідувати настановам і завжди бути максимально емпатичним, але варто тренувати цей skill і книга – чудовий крок до досягнення мети.
Ілля Батрак, Delivery Manager Boosta
Еліягу Голдратт «Мета»
Бізнес-роман «Мета» у художній формі допомагає менеджеру визначити ключову мету бізнесу і застосовувати особливий підхід до управління системами, щоб ефективно досягати цілей. Бізнес або будь-який інший вид командної діяльності – це цілісна система, і управління її ключовими обмеженнями дозволяє досягти результативності в цілому, а не переслідувати незалежну ефективність окремих її учасників.
У книзі описаний кейс заводу, який має збільшити швидкість постачання з одночасним зменшенням обсягів незавершеного виробництва і операційних витрат. І тут обмеження може бути не тільки всередині системи, але і зовні, наприклад, ринок.
Попри те, що в книзі показана оптимізація процесів на заводі, теорію обмежень можна застосувати для підвищення ефективності будь-якої командної роботи. Я рекомендую цю книгу і як легкий старт в ознайомленні з теорією обмежень, і як захопливий роман.
Анна Братішко, Product Manager Boosta
Deadline. Роман про управління проектами
Книгу я читала років 5 тому, коли ще не мала жодного досвіду в управлінні проєктами та працювала бізнес-аналітиком, але активно поглядала в бік позиції Project Manager.
Потрібно було з чогось починати свій шлях, але, як завжди буває, починати страшно, та й не зрозуміло звідки, адже літератури та інформації дуже багато. І мені порадили саме «Deadline», за що я дуже вдячна.
Вважаю, що формат, в якому написана книга, ідеально підходить для першого ознайомлення з тонкощами і нюансами управління проєктами. Оскільки це «роман», там немає сухої подачі інформації та витіюватих речень, читається легко, я б сказала на одному диханні. А ще й в кінці кожного розділу є замітки головного героя, які допомагаю розкласти все по поличках і звернути увагу на моменти, які могли вислизнути. Звичайно, зараз, переглядаючи ці замітки, мені відгукується набагато більше, ніж 5 років тому, і знаходяться власні схожі історії.
Я б сказала, що книгу варто читати як мінімум двічі у своїй кар’єрі: на старті шляху і вже набравшись досвіду. Адже для початківця це можливість зануритись у професію, а для менеджера зі стажем – чудова художня література, яка допоможе структурувати знання. До того ж книга змушує пригадати всі успіхи та провали. Така своєрідна ностальгія.