Як стати харизматичною людиною: 5 «прийомчиків» від ФБР

Це, здавалося б, невловиме й абстрактне поняття харизматичності, яке показує, наскільки ви привабливі в суспільстві, виявляється, можна легко розвинути. Коефіцієнт прихильності (Likeability Quotient) насправді залежить не стільки від ваших вроджених вмінь, скільки від набутих корисних звичок, які деякі навчилися використовувати на свою користь в роботі, особистому житті та навіть у повсякденних реаліях. Як зробити так, щоб та дівчина / той хлопець таки звернули на мене увагу? Як в метро влаштувати все так, аби тобі намагалися не наступати на ногу? Як у новій компанії відразу побороти незграбне відчуття, коли не можеш нічого сказати, і моментально «стати» своїм?

Колишній агент ФБР Джек Шефер у своїй книзі «Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них» дійшов до думки, що вишукані техніки спілкування, якими володіють висококваліфіковані фахівці у сфері розвідки й нацбезпеки, можуть знадобитися кожному, хто силкується встановити необхідні зв’язки. Інтригує запевнення автора, що, після прочитання, «ви зможете викликати симпатію практично в будь-якої людини на якийсь час або ж на все життя». Що ж, поглянемо. 

Використовуйте невербальні сигнали

Рухи, жести, погляд — одні з основних проявів наших емоцій щодо інших, які зчитуються на підсвідомому рівні. Тому аби здаватися приязнішим, частіше дивіться знайомим в очі, нахиляйте при розмові голову, трохи виставляючи вперед підборіддя — так ви покажете невербально свій інтерес та те, що ви безпечніНахил голови вправо або вліво підставляє під удар одну із сонних артерій, тому так ви ніби показуєте, що довіряєте людині і видаєтеся їй автоматично більш привабливим і чесним. Швидке підняття обох брів догори, на диво, є також ознакою того, що ви не маєте ворожих намірів — проте не затримуйте брови у піднятому стані надовго, це видаватиме штучність жесту, який має бути миттєвим. 

Допоможе встановити з людиною контакт також неочевидне наслідування жестів чи пози людини, з якою спілкуєтеся, а також легкий нахил корпусу тіла у бік співрозмовника. 

Пам'ятайте про формулу дружби

Якщо вам не потрібно нікого покорити за 30 секунд, а ви прагнете встановити міцніші відносини довіри, вам варто пам’ятати про формулу дружби. Будь-які дружні взаємини містять ці елементарні компоненти, про які мало хто замислюється:

дружба = близькість + частота + тривалість + інтенсивність

І мама мала рацію: що більше часу ви перебуваєте поруч із людиною, то дужче вона впливає на ваші думки та вчинки, тому поняття «компанії, яка негативно впливає» таки, мабуть, існує. Помічали, як часто перебираєте собі якісь звички колег чи друзів? 

Увага, увага!

Всі оці «м-м-м», «зрозуміло» та «угу» насправді працюють, вони показують, що ви сприймаєте інформацію, переварюєте її та засвоюєте. Якщо під час розмови дзвенить телефон, не беріть слухавку, адже ви маєте показати, що спілкування з людиною в даний момент для вас є важливішим. 

У ситуації, коли ви вже зустрічалися з людиною, згадайте ті коментарі, жарти, жести або інші характерні елементи попередніх бесід і зустрічей — так ви ніби створите з людиною свій простір, покажете, що пам’ятаєте про неї, що у вас вже є щось спільне. 

Зробіть так, щоб людина подобалася самій собі

 «Якщо ви не знаєте, що сказати, поспівчувайте» — зазначає автор. Співчуття допомагає визнати емоції співрозмовника, непрямо його похвалити і звеличити, при цьому не нав’язуючи грубих лестощів. Людина починає собі більше подобатися, коли їй у чомусь правильним чином поспівчувають — і вуаля! — вона вже асоціюватиме вас із приємними почуттями до себе. 

Не говоріть компліментинатомість поверніть розмову так, щоб із вашою допомогою людина сама їх собі приписала. Кажіть безособовими позитивними реченнями на кшталт «Треба бути дуже сумлінним, щоб зайняти таку посаду, як у вас». Або ж розповідайте людині про те, як її похвалив хтось інший, це також без зайвих зусиль і зобов’язань допоможе встановити хороші стосунки. 

Не бійтеся видатися слабким

Людям нормально помилятися, тому можете незначно помилитися задля розрядки атмосфери, так щоб цю помилку помітив ваш співрозмовник. Цей трюк часто використовують викладачі, коли вперше зустрічаються з групою студентів. Вони ніби з необережності роблять очевидну помилку, а потім вибачаються, коли хтось із уважних студентів це помічає. Таким чином студенти почуваються комфортніше — якщо помилився викладач, то і у них є право на помилку. 

Також людям подобається, коли в них просять про незначну послугу. Це має бути якась дрібничка, яка не вимагає значних зусиль, але ваш співрозмовник точно звеличиться у власних очах; це дуже потішить його самолюбство. 

Про складніші техніки ви зможете дізнатися з книги «Як здобути прихильність людей і навчитися впливати на них» (Віват, 2019, пер. Оксана Ліпська). Там вас чекають цілі кейси з психологічного навчання військового персоналу, вербування агентів і шпигунів та навіть прості побутові ситуації, в яких автору вдалося вийти переможно і з гордо піднятою головою.