Перевірка новою реальністю: як зробити бізнес «здоровим» і успішним

Цей рік став справжньою перевіркою — нашої стійкості, наполегливості, витривалості. А ще перевіркою лояльності у відносинах між бізнесом і його співробітниками, між покупцями та постачальниками товарів і послуг. Ми поговорили з Вікторією Пилипенко, Head of Marketing кадрового порталу grc.ua, а також керівницею проєктів Рекруторія і Talent ON — про те, на чому ґрунтується сучасний успіх і хто пройшов цю перевірку. 

Далі за текстом — пряма мова Вікторії Пилипенко.

2020 року ми зіштовхнулись із величезною кількістю питань. І серед них — чому співробітники продовжували натхненно та наполегливо працювати навіть за не дуже сприятливих умов, коли урізались програми мотивацій. Чому продовжували купувати товари певних компаній навіть тоді, коли опинялись у досить хиткому фінансовому становищі та не були впевнені щодо завтрашнього дня. І це при тому, що реклама зараз малодієва, а то й шкідлива (маю на увазі, що це було б дивно в розпал пандемії розхвалювати свої товари та послуги старими методами — у людей абсолютно про інше «болить голова»).

Відповідь на обидва запитання — у сенсах, що закладає бізнес у свою діяльність. Успішні компанії не виступають просто виробниками, просто постачальниками товарів і послуг, просто роботодавцями, які забезпечують співробітників зарплатою і столом для роботи. Вони створюють бренди та проєкти, які несуть користь, які допомагають, які об’єднують. 

Саме з такими думками ми започатковували case-study проєкт для HR-спеціалістів «Рекруторія» та перший освітній проєкт для пошукачів Talent ON. У першому випадку йдеться про обмін досвідом між фахівцями зі сфери управління персоналом і кейси розв’язання тих чи інших проблем. У другому — про кар’єрну грамотність,  лайфхаки та стратегії пошуку роботи мрії. І в обох проєктах першочерговим завданням була не популяризація нашої компанії, а вирішення актуальної потреби аудиторії. 

Підтвердженням затребуваності, було, наприклад, те, що навіть у періоди найвищого інформаційного шуму, коли під час дії основних карантинних обмежень вебінари та онлайн-зустрічі проводились ледь не з кожної праски, ми продовжували збирати численну аудиторію. І це без жодних витрат на рекламу. Аналізуючи, чому нам це вдалось, я дійшла висновку, що успіхи проєктів «Рекруторія» і Talent ON базуються на таких засадах:

Лояльність на рівні здібностей і переконань

Ця лояльність проявляється як серед наших партнерів, так і серед слухачів. Наприклад, мені, як керівниці проєктів, важливо, щоб цілі спікерів збігались із нашими: створювати корисний контент, який допоможе у вирішенні запитів аудиторії. Така синхронізація дозволяє нам доповнювати одне одного, а отже, створювати взаємну цінність. А щодо того, що ти цінуєш, ти будеш лояльним. 

Лоррейн Ґраббс «Уроки лояльності»

У цій книжці президентка компанії Lessons in Loyalty розвиває дуже слушну думку — задово­лений клієнт починається із задоволеного співробітника, а внутрішній і зовнішній бренди мають бути синхронізовані. Авторка наводить дієву послідовність: ви цінуєте своїх співробітників — вони стають лояльними до компанії, виступають її амбасадорами і формують або зміцнюють позитивний імідж на ринку — це підвищує лояльність клієнтів, що приносить вищі прибутки компанії. Звісно, цю ідею можна і потрібно масштабувати на партнерів.

Поділюсь декількома думками з книжки:

  • Будьте готові вдатись до безпрецедентних кроків, щоб показати співробітникам, як ви їх цінуєте. 
  • Визнання заслуг і значущості співробітників стимулює високу віддачу.
  • Визнання заслуг і цінності співробітників може обходитись напрочуд дешево.

Довіра

Згідно з дослідженням Edelman Trust Barometer 2020, 70% респондентів вважають, що сьогодні довірчі стосунки важливіші, ніж раніше. Опитані хочуть купувати товари брендів, яким довіряють (81% респондентів зазначили, що це важливий критерій для здійснення покупки), та готові бути лояльними до таких брендів. Атмосфера довіри неабияк стимулює і комфортну атмосферу в колективі, продуктивність і, як наслідок, ту саму лояльність до роботодавця. 

Мені важливо, щоб така атмосфера панувала і в «Рекруторії», і в Talent ON. Я згодна з думкою зі статті антрополога Метью Легга про те, що до навичок міжособистісного зв’язку, які зміцнюють довіру, належать спільне проведення часу, спільна діяльність, спроба подивитися на ситуацію очима іншої сторони, широта мислення тощо. Також мене зацікавило дослідження професора Гарвардської школи бізнесу Емі Кадді (Amy Cuddy). Вона виявила, що ключові аспекти, які визначають міру поваги і довіри до іншого, — це компетентність і надійність. Інші автори пишуть, що підтримці таких стосунків сприяє ефект взаємності: якщо хтось про мене піклується, то і я про нього піклуватимусь.

Усі ці навички та фактори ми в grc.ua втілили у проєктах, де панує максимально дружня та доброзичлива атмосфера, які надають доступ до чогось важливого (нових знань), а джерелом цих знань виступають компетентні фахівці, які дають практичний контент.

Річ Карлгаард «Людський фактор. Секрети тривалого успіху видатних компаній»

Видавець журналу Forbes запевняє, що ключ до успіху варто шукати в нематеріальній складовій бізнесу — так званому людському факторі. Автор розповідає про те, як сформувати сильну команду, створити ідеальні умови для її розвитку та, зрештою, привести свою компанію до високих успіхів і перемог на тривалий період. І однією з ключових змінних, які складають людський фактор кожної організації, є саме довіра. 

Карлгаард пише, що для компанії довіра має два основних виміри. Зовнішня довіра  між організацією та її клієнтами, яка проявляється у готовності взяти відповідальність за свою продукцію. І внутрішня — між працівниками, менеджерами і ТОП-менеджментом. Ця форма довіри є втіленням організаційних систем і культури та виникає завдяки надійності керівництва і повазі, яку відчувають до себе працівники.

«Реальна» корпоративна культура

Почнемо з дефініцій. Корпоративна культура — це загальноприйнятий набір цінностей і принципів, які проявляються у повсякденній поведінці. Це те, що ми робимо, як ми робимо і навіщо. І тут для мене так само важливо, щоб усі, хто долучається до проєктів, навіть короткостроково, були «на одній хвилі». У цьому процесі я бачу свою роль у тому, щоб бути драйвером ідей, які несуть наші проєкти на всіх рівнях. Без співробітника, який буде виконувати таку роль, корпоративна культура дуже швидко помре або скотиться до пустословства чи обмежиться мотивувальними постерами на стінах. 

Патрік Ленсіоні «Перевага. У чому сила корпоративної культури»

Автор цієї книги говорить про те, що існує чітка конкурентна перевага, можливо, найдієвіша за будь-яку іншу. Чи це найновітніші інновації? Розумніші працівники? 

Аби стати успішними, лідерам і компаніям необхідно зосередитись на тому, щоби стати «здоровішими», використовуючи при цьому вже наявний досвід і знання. А «здорова» компанія — це повноцінна та цілісна структура з єдиними управлінням і культурою. 

Yakaboo
Найбільша online-книгарня України. Любимо книжки понад усе:)