Мастрід від HR-директорки «1+1 media» Лариси Брувер

16 лютого у Києві відбудеться конференція Business Fwdays’19, присвячена питанням маркетингу, продажів, HR та розвитку бізнесу взагалі. Одна зі спікерок конференції, Лариса Брувер, розповіла блогу Yakaboo, які книжки входять до її мастріду.

Лариса Брувер — HR з понад 14-річним стажем. З 2017 щорічно входить до п’ятірки найкращих спеціалістів рейтингу «Топ-35 HR до 35» та в ТОП-20 HR-Лідерів України за версією hh.ua. У 2017 році під керівництвом Лариси 1+1 медіа увійшла у двадцять найкращих «Рейтингу роботодавців України – 2017». До того ж, Лариса Брувер — студентка Оксфордського університету, де вивчає організаційне лідерство.

Коли торкаються теми роботи з командою, першою на думку спадає класика - Патрік Леонсіні «5 вад команди». Книга була вперше видана в 2002 році і з тих пір неодноразово перевидавалася. Варто відзначити оповідний стиль викладу, легкий в сприйнятті. Хоча 5 основних порад з цієї книги і здаються очевидними, але, як відомо, іноді між «знати» і «робити» може бути прірва.

Про книгу: Усі підприємницькі процеси описані в цій книзі бізнес-консультанта Ленсіоні завдяки повчальній історії про цілком реалістичну, але вигадану автором компанію, в якій керівництво стикається з проблемами ефективного лідерства та побудови злагодженої команди. Книга показує ситуацію, в якій навіть найбільш віддані працівники відчувають труднощі у роботі через невміння співпрацювати, але цілісність організації все ж рятує новий досвідчений керівник. 

Гордон Керфі, Роберт Хоган «The Rocket Model: Practical Advice for Building High Performing Teams»

Книга вийшла в 2012-му, в ній подано опис дуже практичною моделі роботи з командами. Переважно книга фокусується на побудові внутрішнього взаємодії, а не тільки на відносинах начальник-підлеглий.

Про книгу: У книзі йдеться, що в кожній команді варто бути узгодженими в таких питаннях: 

  • Необхідні навички кожного учасника, обсяг команди, ролі та межа відповідальності
  • Наскільки часто команда збирається разом і комунікує
  • Наскільки кожен має бути залученим у командну роботу
  • Необхідні ресурси
  • Які в колективі є правила поведінки та як команда вирішує внутрішні конфлікти
  • Як разом можна перемогти

Ці пункти і складають «модель ракети», яку розробили дослідники у сфері лідерства, розвитку особистості та ефективного підприємництва. Вони розповідають, що найважливішим є встановити чіткі цілі, і тоді спільне завдання буде успішним.

Ще одне джерело знань - збірки статей Harvard Business Review. Видання, присвячене управлінню командами Leading Teams дає три рівні порад: що значить бути лідером (leading myself), як краще управляти командою (leading teams) і про роль команд в управлінні бізнесом (leading business). Саме на цих трьох рівнях будуються більшість програм з розвитку лідерського потенціалу.

Про збірки: Harvard Business Review — бізнес-видання з питань менеджменту, яке публікується у видавництві при Гарвардському університеті. Його дописувачами є бізнесмени та вчені в різних сферах діяльності, а тематики статей охоплюють все: від побудови глобальної стратегії управління до покращення особистісних рис характеру. Найкращі статті виходять окремими виданнями HBR’s 10 Must Reads, компонуючи таким чином повноцінні довідники з окремих питань: методи прийняття рішень, управління персоналом, інноваційний менеджмент, емоційний інтелект, стратегічний маркетинг тощо.

Ричард Лепсінґер, Дарлін Дероза «Virtual Team Success: A Practical Guide for Working and Leading from a Distance»

Тема, яка набирає обертів разом з розвитком технологій і глобалізацією - робота з віртуальними командами. В даному напрямку це - найкраща книга, яка мені траплялася.

Про книгу: Зі збільшенням кількості фрилансерів та технологій, що дозволяють спілкуватися з членами команди, які перебувають у різних куточках світу, постає питання організації таких географічно розділених працівників. Віртуальні команди стикаються з проблемами онлайн-співпраці, коли фізична віддаленість може спричинити затримку в комунікації, нерозуміння, відсутність почуття відповідальності у деяких працівників тощо. Ця книга допомагає розв’язувати складні питання такого сучасного формату робочого процесу.

Трейсі Мейлетт, Метью Райд «The Employee Experience: How to Attract Talent, Retain Top Performers, and Drive Results»

З зовсім свіжих видань, які розкривають найостанніші тренди в управлінні персоналом, дуже рекомендую книгу The Employee Experience: How to Attract Talent, Retain Top Performers, and Drive Results, яка була видана в 2017-му. Дуже близька за змістом тим, хто щиро вважає працівників основною і найважливішою частиною бізнесу та готовий підтримати своє переконання не словом, а ділом.

Про книгу: Автори цієї книги пропонують зосередитися не стільки на клієнтах компанії, скільки на її працівниках, основному кістяку, на якому тримається вся діяльність. Стратегія організації має будуватися так, щоб враховувати інтереси та очікування її працівників, формувати їхню довіру та впевненість, будувати корпоративну культуру підтримки та віри у спільні досягнення, і все це, у свою чергу, позитивно відзначиться потім і на зовнішньому представленні компанії.

(Visited 472 times, 1 visits today)