Книги для копірайтерів: що читати, щоб навчитись писати

24-25 листопада LITOSVITA проводить інтенсив з написання нехудожніх текстів «ПРО Текст: копірайтинг». За 2 дні 8 практиків поділяться власним досвідом зі створення текстів. Лектори курсу — спеціалісти з Arriba, Fedoriv, MANKA, Aimbulance, ISD Group та ін. 

Напередодні цієї події блог Yakaboo, спільно з LITOSVITA, розповідає про 5 книг, які допоможуть вам навчитись добре писати. 

Кому не знайома ця помаранчева книга з драконом на обкладинці – той або не цікавиться написанням текстів, або не має друзів-копірайтерів, або живе на іншій планеті. Всі про неї переговорили, передали по колу читати, бо книга виявилась дійсно практичною. Автори просто і зрозуміло пояснюють, де чорне — тобто погано, так робити не можна, а де біле — тобто круто і якісно. 

Пояснюють на рекламних, публіцистичних, інформаційних та різних текстах. Вилікувати від всіх “текстових хвороб” вона за раз звичайно не зможе, але “вакциною” від штампів і шаблонів, паразитів та інших недосконалостей легко стане. Застереження: книга не направлена на роботу з художніми текстами. 

Якщо ви живете з думкою про те, що текст це — завжди легко, просто і без напруження, то скоріше за все ви або унікум, або не працюєте з текстами постійно. У першому ж розділі автор показує  діаметральні підходи до писання: одному пишеться так, що слова ллються з під пера, як вода з джерела. Інший — переписує, редагує і потім редагує ще раз. 

Книга написана легко і цікаво. Автор ділить її на 4 частини: принципи написання цікавого нон-фікшну; методи роботи з текстом; як працювати в окремих літературних жанрах (інтерв’ю, путівники, мемуари, ділові листи співробітникам, спортивні замітки, огляди критиків та інше). В четвертій частині — про страхи письменництва.

Чи можна навчитися вигадувати, писати, розробляти та редагувати яскраві, цікаві тексти? Звичайно, можна! Микола Кононов створив власний метод, який допоможе кожному розбудити внутрішнього копірайтера. «У ці 267 сторінок я постарався згустити все, що знав – прийоми, методи, пастки і тактику відходу від них, etc. – і що зрозумів за двадцять років в журналістиці, а також [чорт знає, як порахувати скільки] в літературі. Пишучи цю книгу, я хотів допомогти тому, хто пише статті, нон-фікшн, листи, пітчі і будь-які тексти, якими треба когось переконати, просвітити і захопити ».

В чому полягає авторський метод? Він подібній сходженню в гору: містить в собі з 14 уроків-сходинок, випробуваний у різних редакціях, на семінарах документальної літератури і журналістики, на курсах. В чому оригінальність і унікальність? Метод підходить вченим, творчим людям, репортерам, редакторам, копірайтерам, менеджерам, студентам — тобто всім, хто працює зі словом і хоче ним майстерно володіти. Якщо ви пишете ( а сьогодні більшість з нас пишуть, навіть пости в соціальних мережах) статті, нариси та будь-які інші тексти, вам точно не завадить прочитати цю книгу.

«The Advertising Concept Book» Піт Баррі (Thames & Hudson, 2012)

Занурюємось трохи глибше — подорожуємо від тексту до креативних концепцій. Книга Піта Баррі — керівництво по розробці креативних ідей, стратегій і кампаній в області реклами, комунікацій, маркетингу і суміжних областей. Спеціально для цієї книги автор відібрав понад 450 найяскравіших рекламних ідей, адже книга присвячена головному в створенні креативної реклами: Концепції. Тут просто, доступно і легко розкривається саме поняття реклами. В книзі є гарні приклади, вправи, уроки, завдання, які підштовхують мислити креативно, навчають та показують як треба робити.

Драма про небувалий копірайтинг у восьми діях. У книзі авторка відчайдушно намагається переосмислити копірайтинг як точку перетину дисциплін: маркетингу, філології та, пробачте, літератури. На крики розпачу збігаються персонажі. Разом вони очікують того самого Копірайтера і водночас вправляються в письменницькій майстерності, розбираються в мотивах споживання, виділяють ознаки хорошого тексту, створюють нейми і слогани. «В очікуванні копірайтера» буде корисна потенційним і практикуючим копірайтерам, неймерам, райтерам, SMM-щикам і всім, хто обрав текст способом заробітку. Або поневолення світу.

До речі, Стаська Падалка – одна з лекторок інтенсиву від “LITOSVITA”. Докладніше – за посиланням

(Visited 936 times, 1 visits today)
Yakaboo
Yakaboo
Найбільша online-книгарня України. Любимо книжки понад усе:)