Киянин Антон Петренко вже 5 років продає книги на Amazon. Він вибирає тему, замовляє текст автору, обкладинку – дизайнеру, заливає книгу на сайт і отримує прибуток. Для блогу Yakaboo Антон розповів, чому в Америці готові платити за інформацію, скільки коштує створити таку книгу і які теми цікавлять американців.
Про підхід до інформації
Антон Петренко вже кілька років живе у В’єтнамі, але іноді приїжджає до Києва до рідних. Перед тим, як продавати книги в Amazon, він працював у великих компаніях, в банку, був комерційним директором фірми в сфері косметології. Але йому завжди хотілося подорожувати, тому Антон зайнявся таким бізнесом, який можна розвивати з будь-якої точки планети.
Антон продає не художні книги, а то, що називають нон-фікшеном. Фактично це – результат копірайтингу: структурована, «зачесана» і зручно оформлена інформація, зібрана з різних джерел в інтернеті.
«Коли українець хоче розібратися в якомусь питанні, наприклад як прибити плінтус, він заходить в Google і на Youtube і витрачає 20 годин на перегляд неструктурованої інформації. У підсумку він отримує результат, але витрачає на це багато часу. Українці не готові платити за інформацію, яку можна знайти безкоштовно, – розповідає Антон. – Американці ж отримують зарплату по годинах, тому вони дуже цінують час. Якщо американець отримує 20 доларів на годину, то 20 годин пошуку інформації – це 400 доларів. Йому легше заплатити 5 доларів за електронну книгу, ніж витрачати цей час. Для нього це економія».
Не можеш писати — не пиши
5 років тому Антон познайомився з людиною, яка займалася продажем книг на Амазон, заплатив їй за навчання цьому бізнесу і вирішив сам написати книгу для проби.
«Називалася вона «Як прищепити 28 здорових звичок за 28 днів». Писав три місяці. Згрупував всю інформацію, яку знайшов, російською, перевів через Google-translate і почав правити, наскільки мені вистачало знань англійської. Потім віддав англомовному редактору. Вона вичитувала три тижні, хоча зазвичай на книгу в 20 тисяч слів йде максимум три дні. Сказала мені «Не пиши більше» і перестала після цього зі мною працювати», — згадує Антон.
Книгу він запустив в продаж, витрати вона відбила, але успішною не була. Тоді Антон зрозумів, що письменницька майстерність – це не його, і вирішив займатися чисто організацією, а написання текстів довірити тим, хто вміє це робити.
Скільки коштує створити книгу
Процес створення книги для Amazon виглядає так.
- Спочатку Антон через спеціальні ресурси відстежує, які теми зараз популярні. Вибирає тему і знаходить усі аналогічні книги, які вже є на сайті.
- Потім він аналізує відгуки читачів на ці книги. Наприклад, у котрійсь виявилося занадто багато “води”, якась погано відформатована, десь не повністю розкрита тема або дрібний шрифт. Аналіз відгуків займає кілька годин.
- На основі зібраної інформації формується техзавдання для автора.
- Далі Антон знаходить автора майбутньої книги в базі фрілансерів. З авторами можна поторгуватися. Ціна залежить від товщини книги, складності тематики та країни, в якій живе автор. У американців дорожче, а філіппінці і індуси готові писати значно дешевше. Українців серед райтерів, до речі, практично немає. Написання книги коштує від 50 до 200 доларів, в залежності від обсягу і теми.
- Текст на 10 тисяч слів пишеться 3-7 днів. Іноді два тижні, але не більше. По суті, це написання реферату або конспекту. Це не художня література, райтер просто обробляє наявну інформацію і пише абзац за абзацом згідно з техзавданням. Замість автора вказується псевдонім. За бажання, для нього можна навіть підібрати фотографію зі стоків або скреативити його біографію. Це чисто маркетинговий хід.
- Далі Антон отримує текст і віддає його редактору. Той робить так, щоб текст був схожий на американський. Робота редактора коштує $2 за тисячу слів. Відредагувати середню книгу – це приблизно 20-30 доларів.
- Потім Антон замовляє обкладинку. Це 5-10 доларів.
Як правило, створення книги в цілому обходиться в приблизно 200 доларів.
Хто це купує
Серед покупців книжок Антона – в основному американці, іноді європейці, трохи австралійців. Загалом, англомовні люди, яким не шкода віддати $ 3-5 за електронну книгу або $ 13-15 – за паперову.
«Американський ринок більш грошовий. Вони купують книжки пачками, іноді їх не читають, а просто складають в будинку, як предмет інтер’єру», – говорить Антон.
Перед тим, як залити книгу на сайт, він створює кілька її версій: файл для рідера, файл для роздруківки в м’якій палітурці, файл для роздруківки у твердій палітурці, іноді аудіоверсію.
Амазон працює так, що фізичних книжкових складів немає і конкретного тиражу – теж. Якщо людина хоче отримати друковану версію книги, вона просто вказує це при замовленні, файл відправляється в друкарню, і книгу друкують в єдиному екземплярі, під кожного клієнта. Причому продавець (в даному випадку Антон) участі в цьому процесі навіть не бере. Це зручно – тираж ніколи не закінчується, і непродані надлишки не потрібно кудись дівати або десь зберігати.
Створити аудіоверсію книги допомагає спеціальний фрілансерський сайт. Там можна вибрати будь-який голос та інтонацію – наприклад, техасця від 50 до 55 років, мужика з хрипкою ковбойською говіркою. Година озвучення (приблизно 10 тисяч слів) коштує приблизно 50-60 доларів.
Американці активно пишуть відгуки про прочитані книги.
«Це момент соціальної справедливості – якщо книга погана, то їм обов’язково потрібно про це повідомити всім, щоб ніхто більше її не купував. Якщо йому було неприємно, то він не хоче, щоб і іншим було неприємно. В цьому плані дуже шкодять граматичні помилки і погана верстка», — говорить Антон.
Кількість відгуків безпосередньо впливає на продажу книг. Якщо у книги багато відгуків – значить вона популярна. У книги без відгуків шансів майже ніяких, тому треба робити все, щоб відгуки писали. Або писати їх самим.
Як нащупати тему
Щоб зрозуміти, яка тема “злетить”, Антон заходить в спеціалізовану програму, яка аналізує читацький інтерес. У ній можна чітко дізнатися, скільки грошей приносить те чи інше ключове слово в описі книги і скільки людей на нього “клацають”.
Найкраще на Амазон продаються книги з мотивації, маркетингу, саморозвитку, на кулінарні теми, а також книги, які купують в подарунок. А бувають сезонні теми.
«Наприклад, книги про біткоїни раніше продавалися дуже круто, але зараз попит впав. Коли була річниця смерті Принцеси Діани, всі кинулися купувати про неї книги. Продажі її біографії були просто колосальні. До цього – нуль продажів. У річницю – зашкалюють. Як тільки річниця проходить – продажі знову зникають. Корисно відстежувати такі інформприводи і замовляти тематичні книги», — говорить Антон.
При цьому, люди завжди їдять, займаються спортом, сидять на дієті і намагаються стати здоровішими і успішнішими. Вони завжди хочуть заробити гроші, вести домашні фінанси і дізнатися, як оптимізувати час. Такі книги завжди йдуть на ура.
Що стосується “тиражів”, то успішною електронну книгу можна вважати, якщо її куплять 50-200 чоловік в місяць. Це приблизно 100-300 доларів прибутку. Якщо продажі становлять 20-30 книг на місяць, то це вважається нормальним і принесе близько 50 доларів прибутку. Якщо книгу купили менше 5 разів на місяць – значить вона “не пішла”.
З друкованими книгами трохи інша статистика. Тут хорошим продажем вважається 100 примірників на місяць (це 500-800 доларів прибутку). Середні продажі – 20-30 примірників – принесуть близько 300 доларів. Якщо “тираж” менше 5 примірників – значить, щось пішло не так.
Чому краще продавати дорожче
У дуже багатьох американців є рідери (а Kindle взагалі придуманий самим Амазоном), тому вони вважають за краще купувати електронні книги. Принаймні, про це говорить статистика Антона.
Але друковані книги продавати йому вигідніше. З $13-15, які читач платить за паперову книгу, Антону дістається $5-7. А з $ 3-5 за електронну книгу він отримує тільки $1-3. Хоча витрати на виробництво що електронної, що паперової книги у нього однакові. Друк книги вже включено у вартість. При цьому, виробляти подарункові книги (наприклад, цитатники) в електронному вигляді немає сенсу. Таку електронну книгу можуть купити хіба що для того, щоб подивитися, що всередині. І дитяча література продається тільки в друкованому вигляді – в електронному вигляді її не купують.
«Максимум мені вдавалося заробити на одній книзі – 800 доларів на місяць. Але навіть книга, випущена 5 років тому, продовжує заробляти», — говорить Антон.
За його словами, дешеві книги не купують, бо всерйоз їх не сприймають. Іноді підвищення ціни у 2 рази призводять до великих продажів, ніж якщо книжка дешевше.
«В американців таке сприйняття – вони вважають, що хороша книга не може коштувати долар. Вони краще куплять книгу за 6 доларів і будуть думати, що вона хороша. У нас же навпаки, шукають подешевше», – зазначає він.
Крім самого контенту, важливий фактор успішності – вміння розкрутити свою книгу і правильно підібрати ключові слова. «Якщо заллєш книгу на сайт і нічого з нею не будеш робити, то вона не окупиться. Підбір ключових слів – це мега-важливо, без цього взагалі немає сенсу створювати книгу», — розповідає Антон.
Піратства в США практично немає. Антон вважає, що американці не качають безкоштовно не тому, що піратського контенту немає, а їм просто не хочеться морочитися з пошуком піратського контенту. Їм простіше заплатити 5 доларів за книгу, ніж шукати, де її скачати безкоштовно.
За 5 років Антон створив 157 книг. З них немає жодної, яка б не окупила витрати на її виробництво.
94 thoughts on “Люди завжди хочуть їсти, худнути, ставати здоровішими і заробляти: які книги купують американці і скільки на них витрачають”