Іван Богдан, CEO Yakaboo, в статті Forbes: «Клієнт повинен знати: ми доставимо швидше, ніж Amazon»

З чого починалась історія Yakaboo - найбільшої книжкової платформи в Україні, до яких цілей прагне компанія, чи вигідно заробляти на книжках і загалом – чи це тільки бізнес, чи велика місія? Про це та інше можна дізнатись у липневому номері Forbes Ukraine. Ми вибрали найцікавіше.

Перевага №1

За основу бізнес-моделі Yakaboo ще на початку 2000-х був взятий досвід відомих американських компаній з ринку e-commerce, згадує засновник компанії Віталій Бутенко.

За 16 років компанія розрослася та стала лідером ринку з пропозицією у понад 300 тисяч книжок різними мовами та форматами.

Доставка день у день – одна з головних конкурентних переваг Yakaboo на ринку, пише Forbes. 

 «Зручність для клієнта, якість і найбільший асортимент – три кити, на яких ми будуємо бізнес», – говорить СЕО компанії Іван Богдан. Як показує практика, будувати бізнес на ринку, що зменшується, в країні, де щоденне читання – доля 8% громадян, непросте завдання. Але здійсненне.

«Ми хотіли будувати бізнес, який розвиває людей», – пояснює співзасновник компанії Юрій Кривошея

Зараз компанія трансформується у національну книжкову платформу щоб створити екосистему, яка об`єднає всіх учасників ринку.

«Наша місія – зробити Україну найбільш читаючою країною в Європі»,  – говорить Іван Богдан. 

Як гартувалася Yakaboo

У 2015 році Yakaboo почала імпортувати книги і стала першим українським гравцем, що інтегрувався з глобальною системою ONIX, це дозволило укладати контракти із західними гігантами на кшталт Penguin, Random House, Hachette. Логістику побудували так, щоб книга «їхала» в Україну не довше двох тижнів. «Клієнт повинен знати: ми доставимо швидше, ніж Amazon», – пояснюють в Yakaboo.

А вже у 2016 році компанія створила власне видавництво Yakaboo Publishing, яке тепер спеціалізується не тільки на випуску нон-фікшну, але й натхненно займається дитячою літературою – всі книги видаються виключно українською мовою. 

Нещодавно, навесні 2021 року – компанія провела масштабний ребрендинг і заявила на всю Україну «Читати – завжди ОК!».

Проблеми ринку турбують всіх

Учасники книжкового ринку України констатують: одна з головних проблем – поширеність книжкового піратства. Книги, надруковані без ліцензії в підпільних друкарнях, займають від 20% до 30% ринку. Це вбиває галузь і завдає збитків видавництвам та авторам.

 «Підтримка авторів – стратегічний інтерес видавців та ритейлерів. Не буде авторів – нічого буде видавати та продавати», – йдеться у матеріалі.

 Для авторів та видавців електронних книг, які втрачають гроші через піратів, у Yakaboo є власне рішення – мобільний додаток, у якому книги будуть захищені від копіювання та продаватимуться за передплатою.

Yakaboo пропонує своїм партнерам також фулфілмент та дистрибуцію, які «дозволять маленьким і середнім видавництвам зосередитись  на виданні якомога кращих книг».