Добірка книжок, які прийдуть на допомогу графічним дизайнерам

Лого і симпатичний малюнок на упаковці з їжею, обкладинка улюбленого роману, афіші, банери на сайті — всюди ми бачимо роботу графічних дизайнерів. Якщо вам пощастило і ви — представник цієї професії (або поки що сповнений ідей студент), тоді вам можуть сподобатися такі книжки для професійного розвитку:

Ця книжка — справжня знахідка для графічних дизайнерів, адже є путівником в історію зміни стилів, описуючи причини їхньої появи та найбільш яскравих представників. Значна кількість ілюстрацій (а їх тут понад 700) допоможе також сформувати візуальне уявлення про ці стилі та підібрати, зокрема, хороші мудборди для проєктів, вловивши атмосферу і настрої окремих епох. 

У видавництві ArtHuss нещодавно з’явилася ціла низка книжок з основ графічного дизайну; та ця праця, до якої долучився відомий дизайнер і викладач Ніл Роберт Леонард, є, мабуть, однією з найцікавіших, бо допомагає віднайти основну “здобич” хороших дизайнерів — ідею. Ідеї не приходять “нізвідки”, вони формуються внаслідок кропіткої роботи і постійного пошуку, тож Ніл і пропонує чисельні ігри, стратегії, задачки, які би приводили до креативних рішень, а отже і до формування свіжих візуальних асоціацій. Книжка чудово упорядковує життя тих, хто вирішив всерйоз присвятити себе дизайну, і показує, як все — від робочого простору до повсякденних справ — може приносити те, що ми часом називаємо такою примарною річчю як натхнення.

Одне з найбільш красивих подарункових видань, в якому дуже гарно описана семіотика і показані символічні системи в різних культурних контекстах. Ця книжка — чудовий посібник з візуальної комунікації, який може допомогти в графічному дизайні, особливо в питаннях розробки логотипів, створення нової функціональної знакової системи тощо. Також книжка охоплює і системи кольорів, жестів, літер, тож зможе наштовхнути вас на нові думки у проробці шрифтів та в підборі кольорової гами. А ще її просто дуже прижмно гортати, роздивляючись унікальні яскраві фото і малюнки. 

Якщо потрібно швидко підібрати кольори для проєкту, даний посібник стане у пригоді: у ньому справді зібрано 2000 перевірених комбінацій, і ви можете легко, побачивши ці кольори разом, помітити, наскільки вони підходять до певних цілей готового продукту. Усі зображення подано з кодуваннями RGB і CMYK, а задля ще більшої наочності автор показує, як ті чи інші комбінації вже були застосовані в готових реальних проєктах. 

У графічному дизайні часом доводиться працювати з фотографіями. Але ця книга — не лише про те, як фотографія може задати відповідний тон певному продукту, а й те, як вона може передати сенси, фактично розчиняючи саме зображення в них. Люди можуть не сприймати фото як таке, а відразу вловлювати символічне значення, яке воно передає. Автор також зачіпає тематику цифрової фотографії, коли post-production фактично стає одним із найважливіших процесів, ставлячи собі питання – чи не робить це дане мистецтво фактично мертвим? І як його відродити чи переродити у сучасних медіа? 

Чіп Кідд – один із найвідоміших графічних дизайнерів США, зокрема завдяки тому, що займався оформленням багатьох топових книжок. У цій книзі Чіп розповідає, як в дизайні перше враження може спонукати до дії чи навпаки — відштовхнути свою потенційну аудиторію. На свій айфон Кідд наклацав кілька прикладів, як варто і не варто робити, залишаючи, однак, на розсуд читача критерій того, наскільки той чи інший продукт вийшов інтуїтивно зрозумілим, простим і привабливим. Це стосується не лише матеріальних речей; автор також наводить афіші, логотипи, ті ж обкладинки… Що ж, думаю, вам цікаво було би подивитися на проколи деяких компаній та постаратися їх не повторювати.

Говорячи про графічний дизайн, неможливо не згадати про шрифти. У цій книжці ви знайдете дуже красиві кирилічні шрифти, створені в період 2005-2012 рр. Воєдино їх зібрав член національного союзу художників і Союзу дизайнерів України, професор, дизайнер Володимир Лесняк. У книжці ви також знайдете аналітичні описи до шрифтів та їх варіації. Серед переліку є шрифт «ім. Маяковського», «Сімпліциссімус», «В’язь» та інші чудернацькі назви, за якими приховуються не менш цікаві роботи. 

Відомий український каліграф Віталій Мітченко у не менш захопливій праці дослідив, як формувалися українські шрифти на основі рукописної кирилиці.  Він розглядає все: від графічних елементів кирилічного рукописного шрифту до взаємозв’язку між розвитком кирилиці й латиниці. На сторінках навіть згадується, як видатні письменники ставилися до «графіки букв». Ця книга може стати чудовим посібником для тих, хто планує провести справжнє дизайнерське дослідження в часи давньої каліграфії і графіки. 

Майкл Бейрут створював дизайни для компанії Walt Disney Company, New York Times, The Atlantic, Benetton, Motorola, а також для Бібліотеки Конгресу США. В своїх есе він роздумує про графічний дизайн і його основні принципи, роздаючи поради, які допоможуть не лише початківцям, а й тим, хто хоче урізноманітнити свою діяльність. Він пояснить, чому дизайнерам важливіше вміти читати, аніж малювати; як він створив логотип президентської кампанії Гілларі Клінтон та як йому вдається переконувати клієнтів погодиться з ризикованою дизайнерською ідеєю.