Американське бізнес-видання Fast Company ще в червні побувало в гостях у Design Lab — підрозділу Google в Каліфорнії, де проектуються секретні ініціативи перед їхнім запуском. 150 дизайнерів розробляють тут зовнішній вигляд гуглівських продуктів, і працівник видання Марк Вілсон став узагалі першим журналістом, якому провели міні-екскурсію цим закритим і непублічним місцем. Віце-президентка Google Айві Росс якось попросила всіх співробітників Design Lab принести до офісу 6 найулюбленіших книг до корпоративної бібліотеки — і частково цей список захотіли дізнатися і в Fast Company. Ми ж поглянули на перелік важливого читва для дизайнерів однієї з найвідоміших світових корпорацій — і розповідаємо вам тепер про ті з них, які можна вже зараз прочитати і в Україні.
Історія притча, в якій чотири персонажі проявляють чотири різні способи, якими вони хочуть віднайти “сир” (метафора пошуку сенсу). Отже, 2 миші й 2 людини заплуталися в лабіринті, страждають від нерішучості, страху і неочікуваних перешкод. Ця повчальна філософська притча була написана ще в 1998 році, але проблема, передана в ній, здається, буде вічною в історії людства. Читайте цю книгу, щоб позбутися демотивації і почати нарешті шукати свій сир у правильному напрямку.
Одна з перших книжок на тему взаємозв’язку дизайну і функціональності, психологічних аспектів взаємодії з різними видами продукції. Чому деякі речі хочеться тримати в руках, а деякі — ні? Чому красиво — не завжди зручно? Американський дослідник Дон Норман, якому вдалося поєднати дизайн, когнітивні науки та користувацький досвід, також є засновником Nielsen Norman Group — компанії, яка тестує і вивчає інтерфейс ПЗ з точки зору зручності для користувача, тому він добре знає, як зробити продукцію, що подобається багатьом.
Шела Сільверстайна називають культовим американським поетом та ілюстратором дитячої літератури. Та його книжки надихають не тільки дітей. Вочевидь, історія про деревце, яке віддає і не прагне нічого натомість отримати, допомагає працівникам Google зрозуміти принципи соціальної відповідальності.
Щоб досягнути мінімалізму у своїй творчості, він має проявлятися у всьому, що тебе оточує, навіть на рівні цілком буденних справ. Французька письменниця, яка переїхала жити до Японії, Домінік Лоро зазначає: мінімалістичний спосіб життя позбуває матеріалізму, економить час і гроші для більш важливих справ у житті, покращує здоров’я, дає більшу естетичну насолоду і навіть сприяє покращенню екології. Отже, попереду — одні переваги, залишається лише прочитати цю книгу і надихнутися філософією мінімалізму.
Автор серії коміксів Peanuts (того самого, де читачі познайомилися з такими героями як Чарлі Браун та песиком Снупі) Чарльз Шульц багато вклав у своє творіння. Він не просто промальовував персонажів і придумував ситуації, він наповнював їх філософським сенсом. Тому автор навіть створив низку додаткових книг в серії, які б фокусувалися саме на емоціях, переживаннях, повчальному змісті своїх коміксів. Шульц зміг створити героїв, думки яких були б близькими й зрозумілими будь-якому пересічному читачеві, тож цьому вмінню у нього варто повчитися.
Деталі багатьох детективних історій можуть виховати у читача уважність. Тим паче, що Луїза Пенні подає ці подробиці дуже стилістично привабливою мовою. Втомившись від галасливого міста, старший інспектор з радістю береться за заплутану справу, яка відбулася в тихому передмісті. Зникає дівчина, ім’я якої замовниця розслідування не хоче називати, до того ж, як виявляється згодом, колись ця дівчина була всесвітньо-відомою, а тепер про її славу пам’ятає лише одна людина… З кожним кроком ситуація стає все більш абсурдною і незвичною, однак розв’язка може вас здивувати.
Корпорація Pixar є, мабуть, однією з найбільш успішних в сфері створення продукції комп’ютерної анімації. Тому від людини, яка фактично стояла у витоках розвитку цієї компанії, можна без сумніву багато чого повчитися. У цій книзі він особливо робить акцент на тому, як натхнення може визначити подальший шлях діяльності людини, як талант варто все ж підкріплювати реальними знаннями і де взяти природню цікавість до речей — усе, звісно ж, на власному прикладі і на кейсах компанії Pixar.
Ця книга — як поєднання абсурдності з науковою точністю; філософської повчальної історії з гумором і іронією. Тут ви стикнетеся з Президентом Галактики, дослідниками прибульців та будівниками планет.
Усі наші емоції мають певне наукове підґрунтя, і в книзі біолога зі Стенфордського університету Роберта Сапольські пояснюється, звідки у нас з’являється стрес. Цей стан властивий також і тваринам, однак вони не “застрягають” у ньому, а витісняють напругу природнім шляхом. На їхньому прикладі автор і пропонує повчитися людям.
Книга, яка показує, чому деякі ідеї залишаються з нами надовго, а деякі — відразу ж забуваються. Знання описаних в ній принципів може допомогти, зокрема, під час презентації, промоційної кампанії, створення контенту. Інколи наша невдача полягає лише в тому, що ми не здатні правильно комунікувати і подати наші думки, тому люди значно більш уловлюють напускну сенсаційність, вірусність і абсурдність, аніж потенційно важливі і серйозні речі. Чіп та Ден Хіз навчають, як це виправити.
Американський автор дитячої літератури є надзвичайно популярним серед читачів у США. Ця книжка особливо вчить дітлахів, що необхідно мати витримку, тяжко працювати, бути добрим до інших і не боятися фантазувати — і тоді ти дійсно зможеш втілити свої мрії в життя, стати амбітним і створити щось вартісне.
90 thoughts on “Корпоративна бібліотека: Що читають дизайнери Google Design Lab”