Економіка бунтівників. Уривок з книжки Алекси Клей і Кіри Філліпс

Дві американські авторки дослідили світ «економіки бунтівників» — фріків, гакерів, піратів та інших неформальних підприємців, щоб знайти джерела прихованої, але дуже потрібної нині креативності й інноваційності.

Мета книжки «Економіка бунтівників» — показати, чого можна навчитися від тих, хто діє на межі, і як адаптувати засвоєне до наших власних цілей, дати змогу читачеві застосувати власні осяяння щодо себе та ідеї, винесених з кейсів у цій книжці, у певній галузі, компанії, кар’єрі чи громаді. Не виключно, що скромність, рішучість та безсистемність андеграунду надихнуть, а також мотивуватимуть спрямувати енергію на те, щоби зламати й змінити системи приватного й державного секторів так, аби вони відповідали ідеалам стартаперів з народу.  

Придбати книжку в Yakaboo


Фрагмент


Піти із системи

Дедалі більше молодих підприємців, які шукають натхнення для повного виходу за межі системи, прагнуть прожити такий, хоча б короткий, «період відлюдництва». Уже давно стали звичними вихідні та ретрити «цифрової детоксикації», під час яких люди відмовляються від технологій та звільняють простір для рефлексії. Як сказав нам Мішель Бакманн, котрий керує «місцем для сповільнення» для підприємців на Балі, «ідеться про створення простору, де можна було б прорватися крізь шум і перезосередити свою енергію на тому, що справді має значення. Ми такі розгублені й приголомшені постійним потоком інформації, що втрачаємо відчуття реальності». Заробляє на зростанні цього ринку й Лівай Фелікс, підприємець із Сан-Франциско. Фелікс організовує «цифрову детоксикацію» для підприємців, а також літній табір для дорослих під назвою Camp Grounded у лісах секвої в Каліфорнії, де люди не користуються смартфонами й відключаються від зовнішнього світу.

У цих пропозиціях немає нічого нового. Людство давно вже грається з досвідом уповільнення — втечі від суспільства. Як зауважив теолог Генрі Нувен, «усамітнення забезпечує горно для трансформацій». Саме під час усамітнення на Волденському ставі біла ворона Генрі Торо здійснив свій знаменитий експеримент покладання лише на власні сили й написав: «Якщо людина не йде в ногу зі своїми супутниками, можливо, це тому, що вона чує іншого барабанщика. Нехай іде під ту музику, яку чує — не має значення, який у неї ритм і як далеко вона звучить». Цей інстинкт відлюдника, що його ідеалізує Торо, дедалі більше починає просочуватися в підприємницький світогляд. Такий стиль життя не обов’язковий чи бажаний для кожного, але на стадії розвитку, коли твоя візія ще тільки формується, втеча від перешкод та скептиків може стати даром. Усамітнення пропонує простір для виношування візії, для розвороту від того, що ти знав чи думав, наче знаєш. Часом утікаючи від тиску суспільства й сигналів гаджетів, силоміць відходячи від того, що робимо щодня, ми можемо подумати й заново осягнути якийсь вищий сенс своєї мети. Зак Вердін, підприємець, якого ми зустріли в Сан-Франциско, саме так і зробив. Вердін та ще два співзасновники жили на віддаленому острові біля узбережжя Сіетла.

В обмін на догляд за одним котом та тринадцятьма курчатами команді дали притулок та місце для створення їхньої інтернет-компанії. «Ми ніколи не говорили про нашу справу як про стартап. Ми мали завдання — змінити світ та інтернет на краще», — сказав нам Вердін. Зрештою вони створили платформу під назвою New Hive, яка пропонує «чисте полотно» для самовираження. Контент на New Hive варіюється від цифрових книг із мистецтва до яскравих гіфок, віршів та особистих зізнань. На відміну від інших майданчиків для мікроблогів на кшталт Tumblr чи Medium, New Hive дає своїм користувачам чисту сторінку, щоб вони могли висловити все, що хочуть. Користувачі можуть змішувати тексти, аудіо, відео та картинки. Платформа досі перебуває на ранніх стадіях розвитку, тож чи буде вона успішною, сказати важко. Але історія New Hive засвідчує, що проведення часу поза межами суспільства — це та сила, яка може активізувати креативність та підприємницьке бачення. «Ізоляція дала нам час і простір для обговорення різних способів бачення світу, зосередженого виконання великої роботи, медитування та мозкових штурмів під час довгих прогулянок на природі», — поділився думками Вердін. Завдяки цьому часу, проведеному поза системою, їхній стартап набув вищої екзистенційної якості. Тоді як деякі стартапи можуть бути зорієнтовані виключно на отримання вигоди від чергової соцмережевої моди або на створення обмеженого застосунку, у New Hive, схоже, більше душі. «Ми намагаємося зберегти в мережі місце, де інтернет може бути по-справжньому таємничим», — сказав Вердін.

Потяг до втечі притаманний не лише послідовникам відлюдників чи амбітним підприємцям. Часом, залишаючи все позаду, нам доводиться радикально переосмислювати себе.


Читати: 13 кроків до керування своєю підсвідомістю

Читати: Homo Deus. Людина божественна. За лаштунками майбутнього. Уривок із книжки


Придбати книжку в Yakaboo

Yakaboo
Найбільша online-книгарня України. Любимо книжки понад усе:)

13 thoughts on “Економіка бунтівників. Уривок з книжки Алекси Клей і Кіри Філліпс

    Залишити відповідь