Дюжина нових книжок американських авторів для літнього бінґо

Різножанрові новинки 2020 року допоможуть нам віртуально перелетіти океан та потрапити до реального чи сюрреалістичного світу, до королівства жаху чи місця, де всі мрії здійснюються. А ще виконати одне із завдань літнього бінґо від Yakaboo.  

Припускаємо: якщо на вулиці питати перехожих, яких американських письменників вони знають, то ім’я Стівена Кінга лунатиме найчастіше. Його «Інститут» — моторошна історія про тих, хто міг би стати супергероєм, про дітей з надсилами, які ми бачили тільки в кіно. Але… Це не доброзичлива академія для людей Ікс, а Інститут — тут досліджують, мучать, виснажують. Тут супердіти (дозволимо собі таке визначення) — всього лиш дослідний матеріал. Люка сюди привезли силоміць, викрали. І, здається, з цієї пастки немає виходу, та хлопцеві дуже хочеться спробувати вибратись.

Збірка чуттєвих, тілесних, щемких та пекучих оповідань колоритної американки відкриває різноманітні виміри жіночності. Важко повірити, що ці історії строго 18+ — дебютна робота Кармен Марії Мачадо, бо надто вже вони потужні. Дитинство, дорослішання, зрілість, пошуки себе, шлюб, материнство — письменниця зосереджується на безлічі таких знайомих жінках тем. Самознецінення, неприйняття себе, мізогінія, насильство у всіх його проявах проступають на сторінках цієї рожевої книжки, від якої віє магічним реалізмом. Яке її тіло? Про які інші сторони йдеться? Розгортайте і читайте.

Сідні Раян створює документальні фільми, які дають надію тим, хто розчарувався у правосудді. Вона вже домоглась перегляду кількох справ несправедливо засуджених. І цього разу вона збирається розповісти про Ґрейс Сіболд, яку звинуватили у вбивстві нареченого Джуліана. Квапливе слідство, яке вчепилось за одну версію, — і молода дівчина вже 10 років у в’язниці за злочин, якого, можливо, і не скоювала. Сідні їде на Кариби, щоб розповісти про Ґрейс та подарувати їй шанс на нове життя на волі. Та чи справді вона не винна? І якщо не вона, то хто зіштовхнув закоханого хлопця зі скелі?

Америка стала спасінням для родини Арта Шпіґельмана. Тут вони, польські євреї, змогли жити і не боятись, що одного дня їх поведуть на смерть. Але жахіття Голокосту назавжди залишило на них свій слід. «Маус» — розповідь про трагедію, втечу, страх, який не зникає навіть через покоління, жевріючи десь глибоко в душі. Страх — як тінь, яка ніколи не йде. Мільйони загиблих, мільйони скалічених і ще більше тих, хто втратив шанс народитись. У малюнку Арта Шпіґельмана сучасність переплітається з історичною пам’яттю, демонструючи, що все в нашому житті пов’язане: часто непомітно, але дуже тісно.

Математика — улюблена дисципліна Стелли. Там все зрозуміло і однозначно. Стелла вважає, що з допомогою математики можна дослідити все, от тільки кохання математичним законам не підкоряється. Втомлена від самотності одиначка Стелла вдається до авантюри — ловелас Майкл стане для неї провідником у складний світ стосунків. Він працює у ескорті, тож чудово розуміє, чого хочуть жінки. В його роботі не місце почуттям, лише холодний розрахунок. Та чи вдасться йому й тут залишитись при тверезому розумі, адже коефіцієнт поцілунку розраховують удвох.

Письменники усіх часів шукають натхнення у грецьких міфах. Мадлен Міллер написала роман про таємничу Цирцею, богиню, яку не часто згадують. Донька Геліоса здалась Зевсові-громовержцю небезпечною, тому вимушена жити серед смертних. Вона всюди чужа, вона ображена і зосереджена на тому, щоб нарощувати свою силу, адже одного разу їй доведеться вибирати, до якого світу належати. Разом з нею у цьому романі перетнемось з відомими міфологічними героями крилатими Дедалом та Ікаром, сміливцем Одіссеєм, хитрою Медеєю та небезпечним Мінотавром.

Після стількох років мовчання творець тетралогії про Ганнібала Лектера презентував новий роман. І ні, це зовсім не схоже на «Мовчання ягнят», тому відкиньте подібні очікування. «Карі Мора» — авантюрний трилер, у якому люди готові на все заради скарбу легендарного контрабандиста Пабло Ескобара. Ставки високі, суперники жорсткі, але всі вони, здається, не врахували однієї деталі — за маєтком наглядає Карі Мора — юна біженка з темним минулим. Вона — аж ніяк не пішак, якого можна використати у власних цілях. Вона — королева, яка сама визначає, як діяти. І в неї є зброя. Й ефект несподіванки.

І знову Кінг! Джо Гілл (вже відомий нам за полум’яним «Пожежником») разом з художником Ґабріелем Родріґезом створив незбагненні «Ключі Локів». Ключі ці відчиняють двері у будинку Локів у містечку Лавкрафт (і вже це мало б змусити героїв задуматись, чи варто їм переїжджати). І щойно ступиш за поріг, вже не будеш таким як раніше. У будинку живе щось, яке прагне відчинити всі двері, особливо ті, до яких навіть наближатись не варто. Та кому як не цій сім’ї відкрити таємницю будинку? У додаток до коміксу дивіться серіальну екранізацію.

Новий роман майстра юридичних трилерів Джона Ґрішема переносить у середину ХХ століття. У Клентоні, штат Міссісіпі судять Піта Беннінґа. Чоловіка знали як доброго господаря, чуйного батька, а ще героя війни. Сіль землі — сказали б про нього. Добрий приклад — додали б. А потім сталось нечуване! Піт не хоче про це говорити. Відмовляється свідчити. Про його мотив нічого невідомо. Тільки адвокат понад усе прагне врятувати підсудного. Що ж сталось? І що нам варто знати про поважного чоловіка Піта Беннінґа перед тим, як прозвучить вирок судді.

Продовження захопливого «Женця». Ровен утік, тепер він більше відомий як легендарний Люцифер, який ловить паршивих овець серед женців. Шторм — штучний інтелект, наділений небаченою силою, все це прекрасно бачить і може припинити, але не втручається. Вочевидь, має власні мотиви. Жниця Анастасія ж дозволяє своїм жертвам самим обрати смерть. Гуманно? Можливо. Але не за правилами. Та їй і за себе варто потурбуватись, адже на горизонті чигає небезпека. А що ж Шторм? І далі споглядатиме чи все-таки почне діяти, щоб не допустити руйнування світу, який так любовно плекав?

Вона ні на що не схожа. «Нью-йоркська трилогія» — водночас і роман, і цикл повістей, між якими не так багато спільного. Настрій схожий і стиль — концентрований, дуже остерівський. Але ж вони разом! Чому? «Скляне місто» розповідає про дзвінок телефону, який стає початком змін. «Привиди» — повість кольорова: Білому потрібна інформація про Чорного, тому він наймає детектива Синього. А «Замкнена кімната» — про таємниче зникнення сімейного чоловіка та папери, які залишились після нього. Що поєднує ці такі різні частини? Тільки той, хто читатиме уважно, дізнається про це.

Хто ще настільки так сильно символізує, як сильний та невразливий Стівен Роджерс? Капітан Америка, який завжди готовий прийти на допомогу тим, хто потребує. Його міцний щит, його впізнавана маска і зірка на грудях знайомого костюма. Кеп — символ звитяги, Кеп хоче бути героєм. Він має ним бути. От тільки він чужий у цьому новому часі, який для нього наступив одразу після Другої світової, де все було простим. Де у нього був товариш Бакі Барнс, а тепер… А тепер не все так просто. Стільки напівтонів, стільки різнотлумачень. Як Стівові знайти себе та зрозуміти своє призначення у нових умовах?

Юлія Дутка
Трилероїд, інтроверт та психоаналітик-аматор. Ви хочете про це поговорити? За фахом - журналіст, та більше тяжію до редагування. Люблю соло-подорожі, важкий метал, м’яке світло, волохатих корів, Скандинавію та бензопили. Мрію попестити ісландських коників та потиснути руку Чакові Поланіку.
http://tarels.blogspot.com/%20

Залишити відповідь