#ЧитаємоРазом: «Від хорошого до величного» Джим Коллінз

Продовження флешмобу #УсеПроНонФікшн – потрійна рецензія книжки Джимі Коллінза «Від хорошого до величного». Про умови участі у флешмобі читайте в попереньому матеріалі та поспішайте приєднатися до акції. Уже 36 книголюбів читають нон-фікшн разом із нами!

#ЧитаємоРазом: «Історія Starbucks» Говард Шульц


Оглядачки

нонф


Оля @helga_reads: Цікавлюсь нон-фікшн літературою вже давно. Спочатку читала лише різні мотиваційні книги та психологію для початківців. Після народження першої доньки вельми логічно, що зацікавилася книжками для батьків (виховання й тому подібне), зараз же мені цікаво абсолютно все! Маю надію вас також зацікавити гідними книгами ?

Оксана @wanderlust_reading: Вважаю, що на кожну нон-фікшн книгу знайдеться свій читач. Комусь припаде до серця бізнес, комусь – психологія, а комусь оповідь про хюґе ? Сама ж знаходжу за кожним напрямком нон-фікшну щось цікаве (хіба що крім економіки :)).

Поліна @belle_library: Впевнена, що нон-фікшн треба читати постійно, адже процес освіти в наш час зупиняти неприйнятно. Проте, до подібної літератури ставлюся з великою обережністю, адже не завжди вона може містити справді корисний матеріал, тому оцінка завжди дуже критична.


Як зберегти досягнуте за Коллінзом, або Хороше – ворог величного


Оксана: Я завжди вважала десятирічну працю Джима Коллінза та його команди чимось надважким через графіки, що очікують на сторінках цієї книги. Для трьохсот сторінок тексту їх і правда забагато, проте вони наочно підкріпляють те, про що говорить Коллінз у своїй книзі.

Страшно подумати, скільки роботи лежить у цій, здавалося, невеликій праці, – десятки, сотні стенограм, дослідження баз даних, зведення інтерв’ю та статей до одного питання: «Що ж саме робить хороші компанії величними та чому одні сягають вершин, а інші занепадають?».

Згідно з Коллінзом, це залежить від п’яти чинників: керівників п’ятого рівня (я просто мрію працювати під керівництвом людини, яку описує автор!); потрібних людей у команді (принцип «спочатку “хто”, потім “що”», можливо, незвичний для нашої країни, проте, вірю, дієвий); вміння вірити в перемогу попри все, тим не менше, відкрито дивлячись неприємним фактам в обличчя; використання «концепції їжака» в подальшому розвитку компанії (а це розуміння, у якій галузі можна стати найкращим, як це використати у своїй економічній моделі та що саме вам подобається робити) і використання технологій – зауважте, не як ключів до успіху, а як акселераторів, що закріпляють успіх.

Особисто мені найбільше сподобалися розділи про керівників – дійсно великі люди, я згодна, не кричать про свої досягнення та просто працюють на благо свого дітища, – та про «концепцію їжака». Не завжди те, у чому ми сильні, має стати основним вектором руху. А от те, у чому можемо стати найсильнішими – мусить. Розуміння, що і з ким потрібно робити, а що, навпаки, перестати – також один із принципів розвитку величі, якого, на жаль, я не бачу поки що в наших компаніях.

Праця Коллінза та його команди, на мою думку, має стати настільною книгою для менеджерів та топ-менеджерів компаній – великих та малих, успішних та тих, що лише розвиваються. Досягти успіху можна за мить, а закріпити його та стати величним – у цьому вам допоможе Джим Коллінз. Не дякуйте. Просто читайте та впроваджуйте, хай навіть ви офіс-менеджер чи секретар – корпоративний дух та культура працюють на всіх рівнях.


Коли графік – це майже кардіограма


Поліна: Починаючи читання даної книги, будьте готові постійно перегортати сторінки в пошуках роз’яснень до посилань, які, на відміну від інших книжок, містяться не унизу сторінки, а в окремому розділі. Звісно, це створює певні незручності, хоча цих посилань не так багато. Сама структура книги – 9 розділів, щедро приправлених графіками та великими таблицями, а також понад 100 сторінок додатків для найприскіпливіших читачів.

Графіків у книзі дуже багато, проте їхня цінність – як кардіограма життя корпорації, з якої зрозумілі зростання та падіння, але чітку цифру за окремий період у них, на жаль, не знайдеш. Я, як людина з загостреним почуттям перфекціонізму, трохи обурилася з цього приводу. Хоча великі таблиці мене потішили, адже вони найкращим чином систематизували те, що було описано словами до цього. Напевно, для нон-фікшну це дуже поширено – постійно повторюватись (майже як на уроках у школі), тому Джим Коллінз постійно намагався повторити одне й те саме, що додало роботи перекладачу. До речі, переклад Оксани Савчин виявився дуже точним та зрозумілим. Найкраще з повторів для мене – це головні факти розділу на двох-трьох сторінках наприкінці кожного розділу.

Читаючи нон-фікшн, я завжди запитую себе – як дана інформація може зарадити мені в моєму житті, адже я, без сумніву, не Стів Джобс і не керівник міжнародної корпорації, тому про наймання співробітників або приймання надважливих рішень і мови не йде. «Від хорошого до величного» дає певні вектори розвитку, які хотілося б використовувати у своєму житті, аби стати краще, але хочу зазначити для всіх – книга написана у 2001 році, і багато прикладів уже не мають тієї сили, яку вони мали 15 років тому. Я не сварю й не хвалю цю книгу, адже важливої інформації в ній достатньо. Проте, як завжди, зауважую, що під час читання книг із категорії нон-фікшн читач повинен зоставатися дуже критичним, і тоді мозок сам виокремить найбільш важливі моменти. Тоді читання буде корисним.


Обов’язково до прочитання кожному, хто має владу


Оля: Розмах дослідження, яке провела команда спеціалістів під керівництвом Джима Коллінза, дійсно вражає. Десять років праці! 11 основних компаній, 11 компаній для порівняння і 6 нереалізованих величних. Тисячі годин записаної плівки зі сперечаннями членів команди, десь стільки ж з інтерв’ю тих, хто займав керівні посади в усіх 27 компаніях і багато-багато іншої кропіткої праці. Саме це, на мою думку, відрізняє книгу «Від хорошого до величного» від багатьох інших бізнес-книжок.

До того ж, книга читалася надзвичайно захопливо, неначе й не нон-фікшн геть. Мене, як і Оксану, найбільше надихнув розділ про надзвичайних керівників 5-го рівня. Було би просто чудово мати таку людину у своєму оточенні, щоби бачити перед собою гідний приклад для наслідування. Але Коллінз трохи заспокоює – пише, що здебільшого люди все-таки мають схильність до того, щоби стати таким керівником. Треба лише докласти зусилля й розвиватись у потрібному напрямку.

Хочу зазначити, що прочитання цієї книжки буде корисним будь-якій людині, що має вплив на інших людей. Наприклад, наприкінці наведено приклад одного тренера, що інтуїтивно дотримувався всіх правил «величної корпорації», й завдяки цьому його команда досягала найвищих показників і здобувала найбільше призів серед подібних собі.

Попри те, що книга вийшла друком уперше у 2001 році, мені здається, що представникам бізнесу в нашій країні є чому повчитись у закордонних фірм, які послужили містеру Коллінзу та його команді за приклад для дослідження.


Кому варто прочитати


Оля: людям, які мають свій бізнес або планують його заснування.

Оксана: усім працівникам компаній, як невеликих, так і корпорацій.

Поліна: керівникам та топ-менеджерам.


Кому не варто читати


Оля: тим людям, хто не має жодного стосунку до бізнесу й не цікавиться цією темою.

Оксана: тим, хто вже знає секрет величності компанії або ж його не потребує.

Поліна: шукачам універсальної моделі успіху, адже в цій книзі її нема.


Схожі книжки


Оля: Джим Коллінз «Величні за власним вибором».

Оксана: Брюс Тулган «Все начальники делают это. Пошаговое руководство по решению (почти) всех проблем менеджера», Шеп Хайкен «Клиентам это нравится. 52 правила для сервиса на высшем уровне».

Поліна: Річард Бренсон «Обнаженный бизнес», Білл Гейтс «Бизнес со скоростью мысли».


Купити книжку в Yakaboo

Катерина Молочко
SMM в Yakaboo.ua, книголюб та автор проекту Best Books https://vk.com/b__books. Читаю лишень книжки з певною загадкою (детективи) або важкі психологічні твори (трилери), загалом усе те, що Джої заховав би у морозилку. Вірю, що поганих книжок не існує, є просто не та цільова аудиторія.
https://katemolochko.wixsite.com/blog

7 thoughts on “#ЧитаємоРазом: «Від хорошого до величного» Джим Коллінз

  1. Have you ever heard of second life (sl for short). It is basically a game where you can do anything you want. sl is literally my second life (pun intended lol). If you would like to see more you can see these sl websites and blogs

  2. Have you ever heard of second life (sl for short). It is basically a game where you can do anything you want. sl is literally my second life (pun intended lol). If you want to see more you can see these second life articles and blogs

  3. Have you ever heard of second life (sl for short). It is essentially a video game where you can do anything you want. SL is literally my second life (pun intended lol). If you want to see more you can see these second life websites and blogs

  4. Have you ever heard of second life (sl for short). It is basically a game where you can do anything you want. Second life is literally my second life (pun intended lol). If you want to see more you can see these second life authors and blogs

Залишити відповідь