Щоб відчути повноту жаху, читайте тільки у негоду та пізно вночі. Нехай страхітливі покручені гілки дерев стукають у шибки, у небі крячуть сполохані ворони, а десь на віддалі моторошно завивають собаки. Антураж є, страшно стало, тепер можна й книжку розгортати.
Приготуйтесь до того, що автор намагатиметься втопити вас у ріках багряної крові, інтригуватиме старими секретами та змусить добряче побігати гірським містечком, де всі один одного знають, та, здається, не достатньо добре. Одіозний слідчий П’єр Ньєман гарячково намацуватиме ниточку, яка має привести його до розгадки таємниці: хто ж повелителі багряних рік, яка їхня мета і хто вбиває чоловіків: бібліотекаря, санітара і офтальмолога… і чому саме їх?
Четверта книжка з серії про детектива Ріцоллі та судмедексперта Айлс перевершує за моторошністю «Хірурга» та «Асистента», адже тут смерть не просто дихає в потилицю, нею, здається, просякнуто все. Біля будинку Мори Айлс виявляють тіло жінки, застреленої у скроню, невідома – ніби сестра-близнючка судмедекспертки. Ріцоллі і колеги вже починають її оплакувати, коли з таксі виходить сама Мора, яка щойно повернулась з конференції у Парижі.
Український попередник Лавкрафта, який впевнено перевершив свого заокеанського побратима жахаючої літератури в майстерності побудови діалогів. Різнопланова тематика оповідань львівського письменника не дає навіть дух перевести, розганяючи машину часу щоразу швидше. Спочатку нас лякають демони руху та упирі і зрештою, не менший страх викликають людські персонажі. Чарівливий колорит Львова початку ХХ століття додає особливого шарму.
Перша частина тетралогії про Ганнібала Лектера дихає полум’ям і підсмажує страхом. Кровожерний Червоний Дракон шукає жінку, загорнену в сонце. Він вбиває знову і знову, та залишається невловимим. Він не залишає слідів. Здається, що його взагалі не існує, але вервичка злочинів аж надто довга. Агент Грем змушений шукати підтримки у свого заклятого ворога Ганнібала Лектера, адже тільки серійний вбивця здатний уповні зрозуміти того, хто залишає по собі криваву стежину.
Двоє Королів покажуть справжню роль жінок у суспільстві через антиутопію, де всіх представниць прекрасної статі скосила дивна хвороба – вони міцно сплять, насолоджуючись солодким світом марень. І не варто їх будити, бо тоді прокинеться лихо – справжня фурія, яка не пробачить втручання. Тільки однієї жінки не торкнувся вірус. У неї що, якийсь диво-імунітет? За нею полюють, щоб дослідити, переслідують, щоб знищити, і вистежують, щоб вберегти.
Дві класичні повісті майстра готичної прози тісно переплетені, але поза тим залишаються окремими завершеними творами. Милі ляльки-вбивці, які крадуть душі (як на мене, один із наймоторошніших мотивів у літературі), та стародавнє зло, яке от-от повстане і пробудиться. Зупинити та нейтралізувати – чи вдасться це героям, які не можуть дорівнятись у силі чаклунам давнини? Читати це прохолодно навіть влітку, тож озбройтесь ковдрою.
Збірку короткої прози Роберта Чемберса можна поділити на дві частини: у першій стигне кров від жаху та наближення Короля у жовтому, у другій читачі спостерігають за побутом студентів у Парижі у часи війни, там не бракує романтики, але й страшних деталей наближення великої біди. Проза Чемберса, немов зміїний погляд, гіпнотизує, і немов безодня, яка вдивляється у того, хто хоче розгледіти у її темряві якийсь знак, якийсь слід, що наштовхне на розуміння надприродного.
Скандинавський трилер з традиційно моторошним та кривавим сюжетом. Журналістку Кайсу Курен загадковий молодик просить ще раз дослідити обставини зникнення юнки Юлії, матір якої пов’язана із закинутою психіатричною клінікою. Минуло вже багато років, а про дівчину досі нічого не відомо. Кайса починає пошуки довкола родинних таємниць, які, немов хвиля, накривають її з головою, та знаходить те, що вже й не сподівалась відшукати.
Білий Попіл – забутий та віддалений хутір, який стоїть на землі, що кольором нагадує попіл. Тут сталось страшне вбивство і загинула красуня-панночка.Тут тонуть у забобонах і страсі, тут панує середньовіччя у поглядах . Знайти злочинця має приватний детектив Тарас Білий, намагання якого постійно розбиваються об небажання родичів відкрити таємниці. Це розслідування покаже нишпорці інший бік його світу та стане справжнім одкровенням.
Цілий сад метеликів – чарівних дівчат зібрав маніяк, якого називають садівником. Він викрадає, ґвалтує, а потім… адже метелики довго не живуть. Розкішні татуювання крил метеликів прикрашають юні спини. Дівчата не можуть вибратись, вони приречені. Та у саду стається вибух, тож вони можуть втекти. Історію метеликів спецслужбам розповідає Майя, але агенти чомусь не можуть повірити у її щирість. Що приховує таємнича юнка, яка пережила такий жах.
Щось лихе поселилось у домі відомої акторки Кріс Макніл і мучить її доньку Реґану. З дівчинкою коїться дивне: вона говорить не своїм голосом, смикається, впадає в істерику. Лікарі розводять руками, бо звичне лікування не допомагає, взагалі нічого не допомагає. Невже вона одержима? Дванадцятирічною дівчинкою заволодів демон? Матір вирішує звернутись до спеціаліста з екзорцизму і просить про послугу отця Карраса, який робить все можливе, щоб порятувати дитину.
Коротка проза Бірса – концентрат темної готики та класики, і навіть його спогади очевидця похмуріші за реальність. У цьому виданні зібрані твори зі збірок “Оповіді про солдатів і цивільних”, “У вирі життя”, “Чи може таке трапитися?”, більшість з яких вперше перекладені українською. Амброуз Бірс експериментує зі словом, переплітаючи дивне, моторошне та надприродне у монохромному візерунку ядучої безнадії. Його коротку прозу високо оцінив сам Лавкрафт.
Моторошна рекомендація від Стівена Кінга. Анна Фокс самотня, вона втратила чоловіка та доньку і тепер топить сум в алкоголі та жалю. Від нудьги та туги жінка спостерігає за сусідами, і їй здається, що там відбувається щось неправильне. Анна не розуміє, чи за нею хтось стежить, чи це вона собі просто уявляє. Крім того, їй здається, що в будинку хтось є. Анна божеволіє, вже не відрізняючи реальність від ілюзій та алкогольних галюцинацій.
Графічний роман для людей з неслабкими нервами, готовими до випробувань страхом, які трапляються на шляху Преподобного Джессі Кастера. Саркастичний проповідник шукає Бога, який втік з небес у компанії гарячої штучки та упиря. А за ним американськими дорогами мчить, здається, вся нечисть, яка тільки є на світі. Але це тільки початок мандрівки.
Повість “Тінь над Інсмутом” непогано підходить для знайомства з майстром темної та жахаючої прози. Колись процвітаюче місто, винищене хворобою, занепадає. А погана слава та болотиста місцевість не приваблюють шукачів пригод. Герой приїхав сюди, та чи зможе поїхати. Лабіринти видінь та таємниць, вигадки, які здаються правдою та бажання тікати якнайдалі, яке не вдається здійснити. Лавкрафт вкотре підтверджує своє звання класика жаху.
10 thoughts on “15 моторошних книжок для безстрашних читак”