Таємниця на мільярд, антистрес та здорова компанія: 10 бізнес-новинок 2021 року

Зміст[ сховати ]

Епоха мільйонерів закінчилася. У 2021 році, аби мати успіх у бізнесі, потрібно рівнятися на мільярдерів, а ще володіти водою. Зібрали для вас тенденції, поради, історії розвитку бізнесу по-одеськи та з цеглинок, Agile і Канбан – усе це заради досягнення 36,6 у компанії, завоювання ринку та рядка у рейтингу Forbes.

Репутаційний антистрес. Інструктор для власників і топ-менеджерів бізнесу

Сергій Біденко, Ірина Золотаревич

Чи впливає погана слава на добробут компанії? Скільки коштуватиме «очищення» репутації? Точних підрахунків ми вам не можемо подати. Але для чого доводити до негативної ситуації?  Набагато простіше запобігти. Адже компанії, які не дбають про свою репутацією і не проводять відповідний моніторинг, за­звичай страждають від інформаційних атак, безпідставних звинувачень і критичних відгуків.

З книжки ви дізнаєтеся, як сформувати репутацію компанії та персональний бренд її керівника, як зменшити репутаційні ризики та вчасно помітити тривожні знаки, як запобігти кризі, що робити, якщо не вдалося її уникнути. Тим, хто пережив репутаційний стрес, Сергій Біденко та Ірина Золотаревич запропонують покроковий план побудови захисту від нового краху. А тим, хто на такі проблеми ще не натрапляв, автори допоможуть створити систему реагування на репутаційні ризики та кризи та відпрацювати схеми протидії їм. А ще вони описують 10 тенденцій, що формують репутацію компаній сьогодні: мета та цінності бренду, конфіденційність даних, відповідальне інвестування, вплив технологій, зміна клімату, інфлуенсери, недовіра до великих організацій, стійкий розвиток і відповідальний вибір постачальників, активізм генерального директора, рівність, різноманітність та інклюзивність. Більше – у книжці.

Таємниця на мільярд. 20 принципів багатства й успіху мільярдерів

Рафаель Бадзяґ

Рівнятися на мільйонерів – це вчорашній день. Їх занадто багато. Лише в США кожен 20-й підприємець – мільйонер. Сьогодні черпати бізнес-знання потрібно у мільярдерів. Рафаель Бадзяґ познайомить вас одразу з понад 20 лідерами. Менні Стул, Могед Альтрад, Чо Так Вонг, Тоні Тан Кактіонг, Н. Р. Нараяна Мурті – автор випитав секрети успіху цих та інших мільярдерів. Більшість із них отримали звання «Підприємець року». Усі вони різні, але їх об’єднує одна особливість – комплекс особистісних принципів або, як називає її автор, – таємниця на мільярд. З книжки ви не лише дізнаєтеся, в чому полягає відмінність способу мислення мільярдера від інших, а й опануєте 6 навичок бізнес-майстерності і 6 звичок багатіїв. Ось 4 характерних риси, які спільні для всіх мільярдерів:

  1. ранкова рутина, куди входить підйом о 5 чи 6 ранку;
  2. постійне читання (газети, журнали, ділові книжки чи романи – байдуже);
  3. час для себе, коли вони медитують, гуляють на свіжому повітрі тощо чи просто розслабляються;
  4. піклування про здоров’я (наприклад, тренування в залі чи пробіжка).

Готуйтеся до 368 сторінок бесід на мільярд, тонни досвіду та «заглиблення» у мозок кращих з кращих.

 

 Чого вартий успіх. Уроки досягнення досконалості

Стівен Шварцман

Це бізнес-історія ще одного мільярдера, яким захоплюються і на чию думку зважають очільники  держав. Йдеться про Стефана А. Шварцмана, генерального директора, голови та співзасновника інвестиційної компанії Blackstone. Нарешті його книжка вийшла українською.

Підприємець розповідає свою історію успіху та принагідно дає корисні поради. Як привернути увагу на співбесіді, коли потрібно ризикувати, як вибрати свою сферу та не втратити вдалу нагоду, як розробити інвестиційний процес, як передбачити майбутнє, як перетворити кризу на можливість – відповіді на ці та інші питання ви знайдете у книжці. А ще вас потішать його 25 авторських правил для роботи та життя взагалі. Уроки досягнення досконалості від Шварцмана будуть доречні як для студента, підприємця, мецената, керівника, так і будь-кого, хто шукає шлях для ефективного втілення свого потенціалу.

Нехай буде вода. Ізраїльський досвід вирішення світової проблеми нестачі води

Сет М. Сіґел

Щодня питання забезпечення Землі водою стає все нагальнішим і нагальнішим. 600 млн людей уже почали відчувати дефіцит води. Наявний водний ресурс і стрімке, щораз вище зростання попиту на нього ведуть до його нестачі.

60% території Ізраїлю – це пустеля, однак жителям не лише вистачає води, а ще вони діляться нею зі своїми сусідами. Як ізраїльтянам це вдається? Чому вони використовують воду як важіль впливу на світовій арені? Правник та активіст Сет М. Сіґел розкриває світу досвід Ізраїлю у розв’язанні проблем з водою.

Ізраїльтяни розробили раціональний підхід до водного господарства ще задовго до проголошення незалежності. Плекання поваги до води, перетворення відходів на воду, опріснення морської та збирання дощової води, бережне і дбайливе ставлення до води у побуті – ось ті прості рішення, що стали основою життя Ізраїлю та перетворили воду на глобальний бізнес. Тепер цей досвід відкритий і для України.

 

Історія LEGO. Як цеглинки завоювали світ

Нільс Лунде

Його замовляли Миколаю. Просили на день народження. Вибирали серед сотень інших у магазині. І сьогодні ця іграшка зводить з розуму мільярди дітей по всьому світу. Йдеться про бренд LEGO.

Данський бізнес-журналіст Нільс Лунде розказує, як цеглинкам вдалося завоювати цілий світ.

Історія LEGO народилася з попелу, як фенікс. У 1932 році Оле Кірк Крістіансен створював прасувальні дошки та сходи, але фінансова криза залишила його без заробітку. Тоді разом із сином взялися виробляти дерев’яні іграшки, а компанію назвали LEGO, що з данської розшифровується як «грати добре».

Як вона розвивалася? Хто вплинув на майбутнє компанії? Як Крістіансени довірили сімейний бізнес «чужинцеві»? Що допомогло LEGO поєднати дітей з різних куточків світу? Які таємниці ховаються за різнобарвними цеглинками і милими чоловічками? Нільс Лунде збирає колосальний об’єм інформації про світлі та темні часи в історії LEGO.

Бизнес по-одесски. Как построить сеть, сохранив себя

Савва Лібкін, Антон Фрідлянд

Ще одна історія успіху в нашій книжковій добірці, але цього разу у фокусі опинився ресторанний бізнес. Успішний український ресторатор Савва Лібкін щиро розповідає читачам про свої злети та падіння. Ви, напевно, чули чи навіть бували в одному з його закладів – «Стейкхаусі», «Дачі», «Тавернетті» чи «Компоті».

Вперше Лібкін ділиться бізнес-секретами, а не рецептами. Ви дізнаєтеся про дитинство і ранні роки в бізнесі, про шлях становлення підприємця та історію відкриття цілої мережі ресторанів, ознайомитеся з його принципами в роботі та повсякденному житті. Тут буде багато Одеси, ресторанних історій, чесного аналізу перемог і помилок, радості і болю, а також безмежного досвіду Лібкіна. А почалася історія ресторанної імперії з «Пан-Піцца». Наприкінці «Бізнесу по-одеськи» на вас чекають настанови одесита та список рекомендованої літератури.

Чистий AGILE. Назад до основ

Роберт С. Мартін

З часу виходу Маніфесту Agile, а це було майже 20 років тому, його методологія суттєва змінилася та відійшла від принципів, які заклали творці. Вона змішалася з Lean, Kanban, LeSS, SAFe, Modern та іншими. У чому першопочатковий смисл? Міжнародний консультант і письменник Роберт С. Мартін, що доклав своєї руки до гнучкої розробки програмного забезпечення, повертається до витоків Agile.

У книжці автор виводить на чистоту та «прибирає» різноманітні домішки, що проникли з роками у справжній Agile. Його оригінальна ідея звучить так: невелика методологія, що допомагає малим командам управляти дрібними проєктами, а кожен великий проєкт складається з маленьких. Історія та особливості Agile, причини його застосування, методи ділової взаємодії та командної роботи, технічні методи, етапи впровадження, невідповідність очікувань і реальності, майстерність розробника – стільки Agile, мабуть, не було в одній книжці.

 

Канбан. Успішні еволюційні зміни для вашого технологічного бізнесу

Девід Андерсон

З цієї книжки ви дізнаєтеся про інший таємний метод управління розробкою програмного забезпечення. Девід Дж. Андерсон, один із батьків запровадження цієї системи у розробку ПЗ та ІТ-технологій, відчиняє двері до осягнення канбану. Він вперше застосував цей еволюційний підхід до управління змінами у Microsoft 2004 року і відтоді невпинно вдосконалює його. У книжці автор методично висвітлює ряд питань:

  • які проблеми розв’язує канбан, на відміну від Agile;
  • у чому суть методу та які його переваги;
  • навіщо застосовувати канбан;
  • як його запровадити;
  • як здійснювати координацію в канбан-системах;
  • налаштування лімітів WIP;
  • масштабування з канбан;
  • які шляхи вдосконалення;
  • управління проблемами та їхня ескалація.

Фундамент канбан, приклади використання підходу, а також практичні поради після кожного розділу – до вашої уваги.

Лідер без титулу

Робін Шарма

 

Новинка від автора світового бестселера «Монах, який продав свій «Феррарі». Цю книжку Робін Шарма, консультант з питань лідерства та особистісного розвитку, присвятив пошуку справжнього успіху у бізнесі та житті. Більшість людей живуть середньостатистично, як усі, не ймучи віри у свої досягнення.

Вони не усвідомлюють, що, аби реалізувати свій потенціал, потрібно стати лідером насамперед для самого себе. Лише після цього можна допомогти і комусь самоутвердитися та зробити світ комфортнішим. На шляху до успіху нас разом із головним героєм супроводжуватимуть п’ятеро вчителів.

У книжці Шарма руйнує міфи, якими обросло питання лідерства, а на противагу цьому розкриває способи реалізації лідерського потенціалу та показує, як впроваджувати його поради і техніки для вдосконалення власного життя і світу навколо.

Температурний режим компанії 36,6

Петро Синєгуб

 

36,6 – це не лише ідеальна температура для людини, а й для організму компанії. Бізнесмен і власник ТМ «Мир Весов» Петро Синегуб розповідає про те, як підтримувати здоров’я у компанії. Автор знає, що говорить, адже у нього понад 15 років досвіду управління успішними компаніями. За цей період Синегуб усвідомив, що операційна ефективність компанії залежить від професійності співробітників, лояльності команди до компанії, розуміння кожним свого результату діяльності. Але все це не з’являється на порожньому місці, тому в компанії важливо домовитися про правила, принципи і парадигми, яких дотримуватимуться всі співробітники. Автор наголошує, що Конституцією у компанії мають бути «правила 36,6». Чому саме така кількість? Ні правилом більше, ні менше? Бо лише 36,6 правил забезпечить ідеальний температурний режим для здорової компанії. Ось перші п’ять із них:

  • знаєш, як поліпшити роботу, – пропонуй;
  • повідомляй не лише про проблему, а й про її можливі варіанти розв’язання;
  • не впевнений – не обіцяй, обіцяєш – роби;
  • говори стисло і по суті;
  • давай рівно стільки відповідей, скільки тобі ставлять запитань.

Подані у книжці правила – це лише орієнтир, фундамент для створення корпоративної культури. Досягнення заповітних 36,6 у компанії залежить повність від вас.

Non-Bullshit Innovation. Радикальні ідеї від найпотужніших інтелектуалів світу

Девід Роуен

У збірці від головного редактора Wired UK немає води – Девід Роуен особисто об`їздив всі компанії, про які пише та вивів їх формулу успіху. Засновники WhatsApp, LinkedIn, Google, Didi, Spotify, Xiaomi, Nest і Twitter розповідають, що їм допомогло «злетіти».

  В книзі є історія боротьби Пентагону з хакерами, як приватна компанія вирішила виростити середній клас у Перу, а заодно змінила освітню систему, як мільйони користувачів у всьому світі свайпнули вправо додаток Tinder та ще багато інноваційних кейсів.

Але у всіх історій є й спільний знаменник. «Деякі з найбільш приголомшливих засновників технологічних стартапів, з якими я зустрічався, досягли успіху, бо жертвували короткостроковими вигодами, натомість зосереджували всі зусилля на задоволенні справді незадоволених потреб споживачів», – пише Роуен.

Авторка: Любов Ляшко