«Ненавиджу цю роботу» або «Не хочу прокидатися і йти працювати в цей офіс» — скільки разів у кожного з нас були схожі відчуття, коли черговий раз згадували про обов'язок з понеділка по п'ятницю займатися неулюбленою роботою. Брюс Дейслі, британський письменник та експерт з покращення робочого клімату, а за сумісництвом ведучий бізнес-подкасту «Eat Sleep Work Repeat» у своїй книжці «Задоволення від роботи. 30 способів кайфувати від своєї справи» переконує, що це пора змінювати: «Настав час перевідкрити для себе, що таке працювати радісно».
Про що книжка?
Світ змінюється та наші робочі місця самі собі еволюціонують за останніми тенденціями. Віддалена робота в часи коронавірусу, гнучкий робочий графік та можливість проводити робочі наради з будь-якого місця, де є інтернет — наша нова реальність.
Звісно ж, все це несе відповідні робочі формати та виклики для кожного менеджера та працівника та набору його компетенцій.
Зміна стилю роботи та її формату також вимагає відповідної гнучкості та адаптації. Отже, у своїй книжці експерт намагається виокремити ключові поради щодо того, як діяти в таких умовах постійних робочих змін і як кайфувати від своєї роботи.
Але робота для багатьох із нас не тільки заробіток, а й джерело натхнення і самореалізації. Тому для того, щоб відчувати себе комфортно у власному робочому просторі варто «порозумітися» з тим, як забезпечити собі цей особистісний комфорт. Таким чином, текст книжки тематично розділений на три розділи-рубрики порад для читача: перезарядка, синхронізація та драйв.
І, як зазначає автор, в книжці зібрано наймудріші поради експертів у тридцять простих змін, які будь-хто може спробувати втілити самостійно або запропонувати на нараді.
«Деякі з них я знав уже давно та успішно використовував. Інші допомагають виправити погані звички, які я помічав у собі та інших. Деякі з них можуть здатися парадоксальними — проте вони спрацьовують», — наголошує Брюс Дейслі.
Знайомтесь, Брюс Дейслі
За плечима британця робота в таких компаніях як Twitter та YouTube, де він був відповідальним за розвиток Twitter у Європі, на Близькому Сході та Африці та керував локальним підрозділом YouTube UK у Google. Його професійна кар'єра не одразу сягнула лідерських позицій. Автор описує свої перші роботи та зізнається, що спочатку вони теж не були ідеальними, перспективними та багатообіцяючими як топові позиції у всесвітньовідомих компаніях. Робочий досвід, на його переконання, може бути різним, але всі ми можемо відіграти свою роль у створенні привітного та продуктивного робочого простору.
Як отримувати задоволення від роботи
Коли ми перебуваємо в нервовому напруженні, то втрачаємо свою креативність, визнає британських фахівець. Стрес швидкими темпами стає нормою для наших робочих місць, а збільшення робочих годин не приносить жодної користі. Це, відповідно, суттєво впливає на задоволення від самого процесу роботи та її результативності як для компанії, так і самого працівника.
Одна невелика деталь може змінити робочий стиль (і часом додати ще більше стресу).
«Поява листування з телефону розірвала зв’язок між роботою-місцем і роботою-словом. Ми змогли відповідати на повідомлення будь-де — і це справді здавалося звільненням. … Ми навіть не здогадувалися, що електронна пошта на телефоні зрештою призведе до того, що ми будемо працювати ще більше», — коментує останні тенденції Брюс Дейслі.
Крім того, з часом автоматизація докорінно змінить велику кількість низькооплачуваних професій.
«Перспектива пришестя роботів лякає перш за все тому, що ніхто по-справжньому не знає можливих наслідків». І це ще одна тенденція, з якою варто рахуватися. А ще поступово світ захоплює епідемія вигорання.
Все виглядає так, що сучасному середньостатистичному працівникові варто зважати на ці та інші останні бізнесові тенденції і вчитися балансувати між ними і постійно освоюватися у мінливому світі.
Не така вже й каторга
Ми мусимо прийняти нові вимоги та пристосуватися до них, наголошує британський автор. І, скажемо, відверто, це завдання не з простих. Задоволення від роботи — той принцип, який, за його словами, покликаний в цьому допомогти.
Спитаєте як?
Спочатку — перезарядка. Сформуйте список змін, які додадуть щастя у робочий простір, підвищать вашу продуктивність та перетворять роботу на не таку вже й каторгу.
У цьому переліку можна знайти можливість влаштувати нараду прогулянку, вимкнути всі сповіщення та за можливості скоротити свій робочий тиждень.
Далі — синхронізація і все, що стосується роботи в команді.
Тут варто згадати і про корпоративну культуру, і про важливість гумору в робочому колективі.
І завершальний етап — формування драйву в роботі.
Дейслі не йде далеко та пропонує свою формулу того, що вкладає в це поняття: позитивний афект + психологічна безпека = драйв. Якщо пояснювати просто, то коли працювати в колективі зручно, вона вже сама по собі приносить драйв. Ставтеся до роботи як до ребуса, який треба розгадати, радить автор, і вона відповість вам взаємністю.