10 нон-фікшн новинок про роботу, професійний розвиток та розширення горизонтів

Багато хто починає відлік нового кар’єрного року восени: ставить нові цілі, записується на курси та майстер-класи, складає список mustread-літератури. Вересень – вдалий час для цього. Спекотні дні позаду, та ще повно сил після відпустки. А у Львові саме відбудеться Форум видавців, до якого представники книжкової справи підготували освітні, професійні та просто надихаючі видання. Деякі з них – в нашій добірці.

Бет Комсток – колишня віце-президентка з інновацій в General Electric. Одна з найвпливовіших жінок за версією Forbes називає себе «провідником змін» і ділиться досвідом, як впроваджувати зміни в умовах сталої бюрократії.

Попри те, що корпоративна сфера прагне до стандартизації та передбачуваності, авторка вірить: спроможність уявляти притаманна не лише митцям, а імпровізація і вміння адаптуватися до навколишнього світу – унікальна еволюційна перевага. Діджиталізація, штучний інтелект, зміна клімату та багато інших чинників вже не залишають шансів для існування старим системам. Тому, за словами Бет, «ми більше не можемо дозволити собі брак уяви». Креативність – вже не розкіш, а відмінна риса переможців.

 

Здається, минуть ще цілі століття, перш ніж буде можна хоч трохи впевненіше заявити: ми знаємо, як влаштований Всесвіт. А поки запитань більше, ніж відповідей, і кожне наступне відкриття лиш підтверджує нашу необізнаність. Але й те, що ми вже знаємо, дивує та захоплює. І час, що лишився до наступних відкриттів, можна присвятити вивченню вже відкритого.

Подаючи складні теорії в легкій формі (що не дивно, бо один з них – творець популярних в мережі наукпоп-коміксів), автори обіцяють: після подорожі невідомим Всесвітом ви навчитеся інакше дивитися на світ, і зможете захоплено дивитися в майбутнє.

Таємничі «зеттери», які не пам’ятають життя без мобільних телефонів та інтернету, а всі питання з дитинства ставлять не батькам, а пошуковим системам. Скоро саме вони диктуватимуть тренди, якими житиме світ, а поки лише привертають першу увагу до себе. Спочатку – маркетологів, як вже платоспроможні споживачі, пізніше – роботодавців, як потенційні співробітники.

З цікавістю та осторогою компанії придивляються до тих, хто зараз полишає університети і приходить на співбесіди. Кому старі правила здаються безглуздими, і кого складніше переконати в колись беззаперечних аксіомах. Та варто познайомитися ближче, і вони самі навчать нових законів світу, в якому народилися.

«Ми перебуваємо на порозі революції, яка докорінно змінює плин нашого повсякдення, способи роботи і взаємодії», – стверджує засновник всесвітнього економічного форуму в Давосі. Від створення нових бізнес-моделей до шляхів добування інформації та розваг, від державних систем до нових технологій, все, що існувало досі, зазнає історичних змін, з огляду на які можна стверджувати: ми стаємо свідками четвертої промислової революції. В чому її головні виклики та можливості, та як долучитися до глобальних трендів підприємцям і просто творцям нового світу –  тепер і у виданні українською.

«100 днів відмови» – блог і відео-серіал, автор якого долав страх перед «ні» питаннями, на які часом просто неможливо відповісти згодою. Врешті, «мистецтво успішного запитування», яке опанував Цзя Цзянь, зробило його успішним підприємцем, і тепер він ділиться власними відкриттями про те, як налаштуватись на досягнення будь-яких цілей, не зупиняючись перед відмовами. Якщо ви вже навчилися «завжди казати так», можливо, вміння інколи чути «ні» – єдине, що відділяє вас від мети?

Не новий (книга створена більше двадцяти років тому), але все ж незвичний погляд на те, як працює мотивація в довгостроковій перспективі. Власний досвід психолога Алфі Кона та історії з життя доводять: заохочення працює не так, як ми того очікуємо. «Система нагород може здаватися нам природною, але насправді вона віддзеркалює певну ідеологію, варту критики», – стверджує автор. І натомість пропонує цілком новий підхід до успішної взаємодії батьків і дітей, вчителів і учнів, керівників та співробітників.

Кожен, незалежно від сфери, має справу з текстом. Ділові листи або рекламні оголошення мають виконувати функцію, задля якої були створені, і їхня якість напряму впливає на це.

Бестселер, що не потребує довгих представлень, тепер доступний і українською мовою.

Вже прочитали «Кради як митець»? На черзі – нова порція підзарядки для креативності від відомого американського художника.

Навіть улюблена робота, сповнена чистої творчості, одно дня почне здаватися важкою і рутинною – настільки, щоб хотілося все покинути. Навіть успішні творці можуть зрозуміти: те, що колись вдавалось так легко, тепер вимагає чималих зусиль. Питання – в тому, як не зупинятися. А книжка «Дай жару» містить список речей, які допомогли автору знайти на нього відповідь.

«Світ божевільний. Творча праця важка. Життя коротке. Мистецтво довговічне».

У сучасному світі ми й творці, й споживачі інформації. А інколи перетворюємося на справжніх аналітиків з усіх сфер, прочитавши кілька статей в мережі. Як писав класик, проблема цитат в інтернеті – в тому, що люди вірять в їхню правдивість.  А проблема новин – в експертах, які беруться їх обговорювати.

«Громадські дискусії на будь-яку тему перетворилися на окопну війну, де найважливіша ціль полягає в доведенні неправоти іншої людини», – пише Томас Ніколс. І не важко зрозуміти, чому в таких обставинах важко дістатися до істини. А як ми до цього дійшли, і чим це все, врешті загрожує, можна дізнатися з книги професора з питань національної безпеки.

Кого тепер здивуєш роботою на вихідних або у відпустці? Навпаки, вільний час у власному розпорядженні здається казкою, в яку всі давно перестали вірити. Зайнятою має бути кожна хвилина, бездіяльність викликає почуття провини. Та чи довго буде сприйматися як норма режим, що заважає не тільки відпочинку, а й, власне, продуктивній роботі?

Лишайте роботу на роботі, і рушайте до Форуму видавців, щоб першими дізнатися про цінні інсайти з work-life balance, і нарешті почати спокійне життя, в якому є місце й великим досягненням.

(Visited 318 times, 8 visits today)