Велика ціль, пристрасть, свобода — що ще потрібно для створення успішного бренду в Україні?
Цього року у видавництві «Discursus» вийшла книга «10 успішних українських брендів». Це збірник розповідей та інтерв’ю журналіста Богдана Ославського із засновниками найкращих у своїх сферах українських компаній та організацій. Пропонуємо правила життя від цих успішних людей.
1. Перетворюйте критиків на друзів.
Співзасновник холдингу «!FEST» Юрко Назарук розповідав, що коли вони відкрили «Криївку», першими критиками стали воїни УПА. Ветерани-повстанці обурювалися, що у криївках помирали їхні побратими, а тепер з цього роблять бізнес. Розмовами і екскурсіями Назарук переконав, що у них «спільне завдання — пояснити правдиву історію та перегорнути сторінку».
2. Для успіху потрібна пристрасть.
Засновник брендингового агентства «FEDORIV» Андрій Федорів говорить, що не можна прикидатися, якщо тобі нецікаво. Потрібно перебудовувати роботу, щоб тобі це подобалося.
3. Майте велику ціль.
Олексій Малицький з компанії креативних шкарпеток «Sammy Icon» хоче стати сьомим Президентом України. Для нього це — найпростіший спосіб пояснити, якого масштабу змін він хоче в країні. Це виклик, який змушує рухатися до нових вершин саморозвитку.
4. Щоб компанія вийшла на новий рівень, треба залучати нових людей.
Цим принципом послуговується засновник ІТ-компанії «SoftServe» Тарас Кицмей, коли після 16 років керівництва нею пішов з посади президента. Тепер він має більше часу на стратегію, а не тактику. Для нього залучення нових людей — природній шлях розвитку.
5. Слова — це валюта, за яку треба відповідати.
Засновниця благодійного фонду «Таблеточки» Ольга Кудіненко поважає чесність та відповідальність за вчинки і слова. Її організація ефективна, бо користується довірою людей, які бачать результати фонду. Тому все обіцяне має бути виконаним.
6. Бережи час клієнта.
При влаштуванні харчування на заправках «ОККО» не зловживають часом клієнта. Працівники мають зробити все, щоб за 30 хвилин відвідувач поїв і поїхав далі. А якщо його замовлення не буде на столі протягом 15 хвилин, він отримує у подарунок чай, каву чи інший напій.
7. Для колективу важлива свобода.
Колишня головна редакторка «Української Правди» Олена Притула розповідає, що у їхньому офісі не стежать, хто й коли приходить. Журналісти самі регулюють час, так само як і відпустки.
8. Шукайте людей, які кращі за вас.
Таким принципом послуговується засновник Українського Католицького Університету Владика Борис Гудзяк: «Це люди, на яких я дивлюся й кажу, що хотів би таким бути».
9. Думайте про глобальні наслідки.
Засновниця Форуму видавців у Львові Олександра Коваль наводить аналогію суспільства з великою сім’єю і холодильником. Якщо хтось один підходить і виїдає звідти половину або й усе, вранці сім’я прокинеться і нічого буде їсти.
10. Будьте однозадачним.
Засновник театру «ДАХ», режисер Владислав Троїцький пояснює, що коли займається чимось одним, то у той час для нього не існує нічого іншого. Цей прийом допомагав йому успішно займатися бізнесом та мистецтвом.
Для кого буде цікава книга: підприємців, громадських активістів і всіх, кого цікавить створення і розбудова будь-якого проекту. Водночас, ці історії варто прочитати, щоб надихатися класними прикладами сильних українців.
Схожі книги: Тимур Ворона «Стартап на мільйон», «theUKRAINIANS. Історії успіху» та «the UKRAINIANS II. Історії успіху».
Читати: 5 стратегічних порад від Стіва Джобса, Білла Гейтса та Енді Гроува
Читати: 7 новинок нон-фікшн для допитливих
Читати: Друга частина theUKRAINIANS II. Історії успіху: Андрухович, Вакарчук, Джамала
11 thoughts on “10 порад від засновників успішних українських брендів”