14 цитат із українського перекладу “Оригіналів” Адама Ґранта

22 липня з’явиться у продажу переклад книжки-бестселера 2016 року “Оригінали. Як нонконформісти рухають світ” Адама Ґранта (видаництво ТАО). Автор – один із 25 найвпливовіших мислителів світу у сфері менеджементу та управління людьми. Цю книжку радять  Шерил Сендберґ, Малколм Ґладвел та Пітер Тіл. В “Оригіналах” Ґрант досліджує  інакше бачення світу інноваторів, та те, як їхнє існування робить інших успішними. Наразі є можливість замовити книжку за зниженою ціною на умовах передпродажу в Yakaboo.ua. 

1

“Якщо оригінали не можуть напевно судити про якість своїх ідей, як вони збільшують імовірність створення шедевра? Вони виграють, бо ідей у них дуже багато.”

2

“У перелік 50 найвидатніших творів класичної музики від Лондонського філармонійного оркестру потрапили шість композицій Моцарта, п’ять — Бетховена і три — Баха. Щоби створити жменьку шедеврів, Моцарт за тридцять п’ять років свого життя написав понад 600 творів, Бетховен написав загалом 650 творів, а Бах — понад тисячу.”

3

“Доведеться перецілувати багато жаб, поки знайдете принца.”

4

“Ми часто говоримо про мудрість натовпу, але слід бути обачними щодо того, про який саме натовп ідеться.”

5

“… унікальне поєднання широти й глибини досвіду принципове для творчості. У новому дослідженні, де кожного науковця — лауреата Нобелівської премії 1901–2005 років порівняли з типовими науковцями тієї ж епохи, обидві групи глибоко розумілися в царинах своїх досліджень. Однак нобелівські лауреати були суттєво більше залучені в мистецтво, ніж їхні колеги зі скромнішими досягненнями. Репрезентативне опитування тисяч американців засвідчило аналогічну закономірність для підприємців і винахідників. Люди, які заснували власний бізнес або подали заявку на патент, частіше за інших присвячують дозвілля якомусь мистецькому хобі: графіці, малярству, архітектурі, скульптурі, літературі.”

6

“Коли Ґалілей зробив дивовижне відкриття гір на Місяці, насправді його телескопу бракувало потужності для підтвердження знахідки. Зате він розпізнав зигзагоподібну лінію, що розділяє світлі й темні ділянки місячної поверхні. Інші астрономи дивилися в такі самі телескопи, але тільки Ґалілей «був здатен збагнути значення темних і світлих зон»… Він був досить обізнаним у фізиці й астрономії, а водночас мав багатий досвід у малярстві й графіці. Ґалілей вправлявся в художній техніці к’яроскуро, у якій головним є передання світлотіней, завдяки чому зумів розпізнати гори там, де інші їх не побачили.”

7

“Людям здається, що любителі здатні поціновувати мистецтво, але потрібен критик-професіонал, щоб критикувати його. Простої зміни кількох слів із позитиву на негатив – «геніальний» на «негеніальний», «фантастична сила» на «незначна сила», «несамовита інтенсивність» на «слабка інтенсивність», а «нові висоти чудового письма» на «низини слабкого письма» – було достатньо, аби рецензент-критик виглядав розумнішим. «Пророки розпачу та безнадії видаються мудрими і проникливими … позитивні ж твердження вважаються наївними і невиправно оптимістичними».”

8

“Якщо ви сидите на вершині, то маєте можливість бути іншим і право на відхилення від курсу. І так само, якщо ви на нижчих щаблях статусної ієрархії, то не маєте чого втрачати і лише здобуваєте, коли стаєте оригіналом. Але в середньому сегменті цієї ієрархії, до якого належить більша частина людей в організації, панує почуття незахищеності. Тепер ви здобули трохи поваги, цінуєте своє становище у групі й не хочете ставити його під загрозу. Для підтримування, а потім здобуття статусу ви граєте у гру «роби як я», намагаючись довести свою цінність як члена групи. Як зазначив соціолог Джордж Гоманс, «консерватизм середнього статусу відображає тривогу, яку переживає людина, що прагне соціального стану, але боїться позбавлення прав». Падіння з низького статусу в нижчий – болюче, а падіння з середнього класу в низький – нищівне.”

9

“Прокрастинація може бути ворогом продуктивності, але здатна послужити ресурсом для креативності. Задовго до модерної одержимості ефективністю, пришвидшеної Індустріальною революцією та протестантською етикою праці, цивілізації визнавали переваги прокрастинації. У Давньому Єгипті існувало два різні дієслова для «прокрастинації»: одне позначало лінощі, а друге означало очікування слушного часу.”

10

“Прокрастинація – спільна звичка креативних мислителів і великих менеджерів.”

11

“Ми припускаємо, що спільна мета об’єднує групи, але реальність полягає в тому, що вона часто роз’єднує їх. … Навіть якщо вони поділяють головний принцип, радикальні групи часто зневажають поміркованіші групи як шахраїв і зрадників.”

12

“Люди, які завжди підтримували нас, не є нашими найкращими союзниками. Такими якраз є ті, хто спочатку виступає проти нас, а потім переходить на наш бік.”

13

“Коли дитячі історії наголошують на оригінальних здобутках, наступне покоління виявляється інноваційнішим. В одному з досліджень психологи відстежили тему унікальних досягнень в американських оповіданнях для дітей між 1800 і 1950 роками. Коли частка тематики оригінальних досягнень в американських книжках для дітей зросла на 66% між 1810 і 1850 роками, кількість патентів між 1850 і 1890 роками зросла всемеро. Дитяча література відображала популярні на той час цінності, а також допомагала виховувати ці цінності: коли у книжках наголошувалося на оригінальних здобутках, через 20-40 років спостерігалося зростання кількості патентів.”

14

“Їхній страх перед браком успіху перевершує їхній страх перед провалом.”

Читати: Forbes про книжку “Оригінали” Адама Ґранта

(Visited 289 times, 1 visits today)