10 правил фотографа із книги «Invisible photo business»

Сьогодні, 12 липня, у День фотографа, ми хочемо розповісти про одну особливу книжку. Український нон-фікшн лише зароджується. А в молодому видавництві Pabulum вийшов гарний приклад жанру, книжка не просто про фото, а цілу індустрію фотобізнесу. Автору «Invisible photo business: Що має знати фотограф, який хоче знімати для світових брендів» є чим поділитися. Василь Шульга —  фотопродюсер із досвідом роботи із самим Стівеном Спілбергом. Якщо ви мрієте про фото, як про справжній бізнес, а не лише хобі, читайте далі.


З книги ви дізнаєтесь, що і як слід робити, аби стати професійним рекламним фотографом. Також познайомитесь із командою фотографа — спеціалістами, без яких серйозна рекламна зйомка була б неможливою. Ми пройдемось зручним офісами рекламних агенцій та клієнтів. Нам розкажуть, чого рекламники очікують від фотографів, які перешкоди чекають, як побудувати вигідну співпрацю, і врешті-решт, як отримати велетенські гроші на реалізацію рекламних фотопроектів.

Книга покаже вам шлях людини у фотографії від підніжжя і до вершин, допоможе уникнути великої кількості помилок, яких припускаються початківці, і сконцентруватися на головному.


шульга

Василь Шульга – співвласник та генеральний директор компанії «Positive Pictures». У 2005 р. працював лінійним продюсером під час зйомок фільму Стівена Спілберга «Назви ім’я своє». Очолював фотостудії Shootup та Stairsfor.

У 2009 р. засновує фотостудію «Positive Pictures» разом з фотографом Олександром Жаданом. За вісім років свого існування компанія виконала близько чотирьохсот фотопроектів. Серед брендів для яких компанія створювали фотозображення – McDonalds, Gillette, Duracell, Raiffeisen bank, Nescafe, Nemiroff, Honda, Adidas, Lipton та інші.

Positive Pictures співпрацювала з більшістю мережевих рекламних агентств – TBWA, Ogilvy, BBDO, McCann Erickson, Geometry, Lowe, DDB, Y&R, Publicis.


invisible


10 правил для тих, хто мріє досягти успіхів у фотобізнесі

з книжки «Invisible photo business: Що має знати фотограф, який хоче знімати для світових брендів»


1. Фотобізнес — це, насамперед, бізнес, а вже потім — фотографія. Новачкам здається, що досить буде просто добре знімати, аби заробити на своєму хобі. Це правда, але тільки частково. Фотографування — це лише 30 % бізнесу. Решту часу займають інші види діяльності, що на перший погляд ніяк не стосуються фотографії — бухгалтерія, юриспруденція, маркетинг та адміністрування.

2. Вибір стилю, у якому ви працюватимете, — найважливіше рішення фотографа. Від того, що ви любите знімати, і залежатиме ваша кар’єра фотографа. Не сперечатимусь, що вам добре вдається зобразити і красиву дівчину, і тарілку зі сніданком в улюбленій кафешці, і старовинну будівлю у вашому місті. Усі ці знімки можуть бути технічними та композиційно ідеальними, і, без сумніву, знайдуться люди, готові за них добре заплатити. Але що з цього приносить вам найбільше задоволення? Працюючи над чим, ви забуваєте про час?

3. «Ваші перші 10 000 фотографій — ваші найгірші». Це сказав Анрі Картьє-Брессон в епоху плівкових фотоапаратів, тому зараз можна сміливо помножувати цю цифру на десять або навіть на сто. Ваше завдання — просто знімати. Кожного дня брати до рук камеру і робити знімок.

4. Важливо налагодити контакт з акторами, інакше зйомка провалиться. Якщо ви не в змозі налагодити на майданчику контакт з героєм чи героїнею, яких ви знімаєте, то будуть сльози, суперечки, перезйомки, втрата грошей та авторитету.

5. У фотографів-початківців є загальновідома хвороба — любов до техніки. Фотографи щиро вірять, що новий об’єктив, фільтр або відбивач значно вплинуть на якість фінального результату. Вони безкінечно ганяються за різними фотоприладами, часом забуваючи навіть знімати. Ця техніка припадатиме порохом без діла, доки її не продадуть за мінімальну ціну. На початках не обов’язково купувати дороге обладнання — все необхідне можна взяти в оренду у ренталах.

6. Ви, звісно, знаєте знаменитий постулат Огілві, що товари найкраще продають тварини, діти та жінки. Кастинг — одне з найсакральніших дійств під час будь-якого фотопроекту. Це вибір серед усіх претендентів людини, що найбільше відповідає творчому задуму. Кастингу завжди намагаються приділити якомога більше часу. Адже зображене у рекламі, по суті, є головним. І від того, наскільки вдалим є вибір, залежить і популярність рекламованого продукту на ринку.

7. Ми живемо у час, коли всі «розбираються» у фотографії і заперечують будь-яку експертну оцінку. Доступність більш-менш якісних фотоапаратів та те, що кожна людина вважає себе унікальною творчою натурою, іноді робить переговори з клієнтом дуже складним і нестерпним процесом. Але ви повинні зрозуміти один простий момент — замовник звернувся до вас тому, що у нього є потреба. Це знання — ваш козир. Ваші дії повинні продемонструвати клієнту, що ви саме той, хто може вирішити його проблему.

8. Будь-який рекламний проект — це корпоративна таємниця клієнта. Перш ніж оголосити публіці будь-яку інформацію про проект, і тим більше при публікації фотографій, що є результатом рекламної зйомки, уточніть межі допустимого/недопустимого у вашого продюсера або в агенції. Інакше можуть виникнути великі проблеми, найменшою з яких буде відмова клієнта від співпраці.

9. Фуд-стиліста слухаються продукти, у його присутності вони намагаються виглядати ідеально. У кожного фуд-стиліста з досвідом з’являються ті чи інші фішки, за допомогою яких він досягає необхідного результату. Скільки секунд та за якої температури смажити м’ясо, у яких рідинах зберігати продукти, чим змащувати курку для природного блиску, з чого приготувати пивну піну, яка довго триматиметься. І ці секрети, які ревно оберігаються, і є професіоналізм.

10. Фотографія, яка стане результатом рекламної зйомки, повинна продавати продукт. І якщо клієнт або агенція кажуть вам, що кадр потрібно переробити, це не завжди каприз, а дуже часто — нагальна потреба. Контроль фотографа клієнтом — це не погано, оскільки фотограф ідеально не знає брендбук, не розуміє цільової аудиторії, не відчуває тонкощів її сприйняття, не посвячений у можливі проблеми з просуванням продукту, і фінансовий звіт з продажів за минулий місяць не лежить у нього на столику біля ліжка.

Купити книжку в Yakaboo


Читати: Фотограф відтворює книжкові натюрморти
Читати: 7 новинок нон-фікшн для допитливих

(Visited 305 times, 1 visits today)
Ксеня Різник
Ксеня Різник
Редакторка blog.yakaboo.ua, блогерка в Етажерка. 10 років пишу про книжки (OpenStudy, газета День, gazeta.ua, MediaOsvita, власний блог та блог Yakaboo). Природний для мене стан: читати, розповідати та писати про книжки. Трішки схиблена на сучасній британській літературі, шпигую за лауреатами усіляких премій, найкращих додаю у список "читати негайно"). У вільний від книжок час знайомлюсь із птахами, марную фарби та олівці.
http://ksenyak.wordpress.com